Edytujesz Wypadek kolejowy w Korzybiu

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 17: Linia 17:
 
  |wikinews          =
 
  |wikinews          =
 
}}--->
 
}}--->
'''Wypadek kolejowy w Korzybiu''' – czołowe zderzenie dwóch [[pociąg]]ów relacji [[Słupsk (stacja kolejowa)|Słupsk]] – [[Szczecinek (stacja kolejowa)|Szczecinek]] oraz Szczecinek – Słupsk, do którego doszło 13 lipca 2010 roku w miejscowości Korzybie (województwo pomorskie) o godzinie 9:12 na 151,835 km [[sem:Linia kolejowa nr 405 Piła Główna - Ustka|linii kolejowej nr 405]] ([[Piła Główna]] – [[sem:Ustka|Ustka]]){{r|dziesiec}}.
+
'''Wypadek kolejowy w Korzybiu''' – czołowe zderzenie dwóch [[pociąg]]ów relacji [[Słupsk (stacja kolejowa)|Słupsk]] – [[Szczecinek (stacja kolejowa)|Szczecinek]] oraz Szczecinek – Słupsk, do którego doszło 13 lipca 2010 roku w miejscowości Korzybie (województwo pomorskie) o godzinie 9:12 na 151,835 km [[sem:Linia kolejowa nr 405|linii kolejowej nr 405]] ([[Piła Główna]] – [[Ustka (przystanek kolejowy)|Ustka]]){{r|dziesiec}}.
  
 
== Opis i okoliczności zdarzenia ==
 
== Opis i okoliczności zdarzenia ==
 
[[Plik:SU42-523 (Kruczek).jpg|thumb|SU42-523 w 2007 roku, jadąca w dniu wypadku ze Słupska]]
 
[[Plik:SU42-523 (Kruczek).jpg|thumb|SU42-523 w 2007 roku, jadąca w dniu wypadku ze Słupska]]
 
[[Plik:SU42Koscierzyna.jpg|thumb|SU42-524 w 2008 roku, jadąca 13 lipca 2010 ze Szczecinka]]
 
[[Plik:SU42Koscierzyna.jpg|thumb|SU42-524 w 2008 roku, jadąca 13 lipca 2010 ze Szczecinka]]
O godzinie 7:47 pociąg nr 89523 należący do [[Przewozy Regionalne|PR Gdynia]], składający się z lokomotywy [[SU42]]-524 odwróconej tyłem oraz dwóch wagonów serii [[Bhp]], wyjechał planowo ze Szczecinka.
+
O godzinie 7:47 pociąg nr 89523 należący do [[Przewozy Regionalne|PR Gdynia]], składający się z lokomotywy [[SU42]]-524 odwróconej tyłem oraz dwóch wagonów serii [[Bhp]], wyjechał planowo ze [[Szczecinek|Szczecinka]].
  
W Słupsku pociąg nr 89522 (PR Gdynia), zestawiony z lokomotywy [[SU42]]-523 odwróconej tyłem i dwóch wagonów serii [[Bhp]], był przygotowany do przeciwnego kursu Słupsk – Szczecinek. O godzinie 8:40 maszynista otrzymał zgodę na wyjazd składu ze stacji Słupsk. Pociąg wyjechał z toru stacyjnego nr 8 o godzinie 8:45 z 20-minutowym opóźnieniem z powodu oczekiwania na skomunikowany pociąg [[PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście|SKM]] z [[Gdynia Główna|Gdyni]]. Przed odjazdem [[Maszynista (kolej)|maszynista]] otrzymał informację od [[Dyżurny ruchu|dyżurnego ruchu]] stacji Słupsk, że prowadzony przez niego skład będzie się mijał z pociągiem nr 89523 na [[Mijanka|mijance]] w [[sem:Kępice|Kępicach]].
+
W Słupsku pociąg nr 89522 (PR Gdynia), zestawiony z lokomotywy [[SU42]]-523 odwróconej tyłem i dwóch wagonów serii [[Bhp]], był przygotowany do przeciwnego kursu Słupsk – Szczecinek. O godzinie 8:40 maszynista otrzymał zgodę na wyjazd składu ze stacji Słupsk. Pociąg wyjechał z toru stacyjnego nr 8 o godzinie 8:45 z 20-minutowym opóźnieniem z powodu oczekiwania na skomunikowany pociąg [[PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście|SKM]] z [[Gdynia Główna|Gdyni]]. Przed odjazdem [[Maszynista (kolej)|maszynista]] otrzymał informację od [[Dyżurny ruchu|dyżurnego ruchu]] stacji Słupsk, że prowadzony przez niego skład będzie się mijał z pociągiem nr 89523 na [[Mijanka|mijance]] w [[Kępice|Kępicach]].
  
W czasie zbliżania się składu relacji Szczecinek – Słupsk do Miastka dyżurny stacji [[sem:Miastko|Miastko]] otrzymał wiadomość od dyżurnego ruchu stacji Słupsk o 20-minutowym opóźnieniu pociągu nr 89522. Na stacji kolejowej w Miastku znajduje się siedziba [[Lokalne Centrum Sterowania|Lokalnego Centrum Sterowania]] dla całego odcinka linii nr 405 między Słupskiem a Szczecinkiem, skąd miastecki [[dyżurny ruchu]] nadzoruje całą trasę. Dyżurny w Miastku postanowił zmienić miejsce mijania się pociągów z [[sem:Kępice|Kępic]] na [[sem:Korzybie|Korzybie]] z uwagi na wykluczenie powstania opóźnienia pociągu nr 89523, który musiałby oczekiwać w Kępicach na opóźniony pociąg z Korzybia. Po wyjeździe z [[Miastko|Miastka]] maszynista składu nr 89523 otrzymał przez [[radiotelefon]] na kanale R6 o częstotliwości 150,450 MHz informację od dyżurnego, że planowe mijanie się z pociągiem nr 89522 nie nastąpi w Kępicach, ale w Korzybiu z powodu opóźnienia pociągu. Polecono mu także połączenie się z maszynistą pociągu relacji Słupsk – Szczecinek z Kępic.
+
W czasie zbliżania się składu relacji Szczecinek – Słupsk do Miastka dyżurny stacji Miastko otrzymał wiadomość od dyżurnego ruchu stacji Słupsk o 20-minutowym opóźnieniu pociągu nr 89522. Na stacji kolejowej w Miastku znajduje się siedziba [[Lokalne Centrum Sterowania|Lokalnego Centrum Sterowania]] dla całego odcinka linii nr 405 między Słupskiem a Szczecinkiem, skąd miastecki [[dyżurny ruchu]] nadzoruje całą trasę. Dyżurny w Miastku postanowił zmienić miejsce mijania się pociągów z [[Kępice (przystanek kolejowy)|Kępic]] na [[Korzybie (przystanek kolejowy)|Korzybie]] z uwagi na wykluczenie powstania opóźnienia pociągu nr 89523, który musiałby oczekiwać w Kępicach na opóźniony pociąg z Korzybia. Po wyjeździe z [[Miastko|Miastka]] maszynista składu nr 89523 otrzymał przez [[radiotelefon]] na kanale R6 o częstotliwości 150,450 MHz informację od dyżurnego, że planowe mijanie się z pociągiem nr 89522 nie nastąpi w Kępicach, ale w Korzybiu z powodu opóźnienia pociągu. Polecono mu także połączenie się z maszynistą pociągu relacji Słupsk – Szczecinek z Kępic.
  
 
Po odjeździe pociągu nr 89522 ze Słupska dyżurny stacji Słupsk otrzymał wiadomość od dyżurnego stacji Miastko o zmianie miejsca mijania się składów, a następnie przekazał tę informację maszyniście pociągu nr 89522. Informacja prawdopodobnie nie dotarła do pociągu, jednak zespół powypadkowy nie mógł tego stwierdzić z uwagi na brak urządzeń rejestrujących rozmowy na kanale R6 o częstotliwości 150,450 MHz.
 
Po odjeździe pociągu nr 89522 ze Słupska dyżurny stacji Słupsk otrzymał wiadomość od dyżurnego stacji Miastko o zmianie miejsca mijania się składów, a następnie przekazał tę informację maszyniście pociągu nr 89522. Informacja prawdopodobnie nie dotarła do pociągu, jednak zespół powypadkowy nie mógł tego stwierdzić z uwagi na brak urządzeń rejestrujących rozmowy na kanale R6 o częstotliwości 150,450 MHz.
Linia 256: Linia 256:
 
{{Wikipedia}}
 
{{Wikipedia}}
  
 +
[[Kategoria:Strony importowane z Wikipedii]]
 
[[Kategoria:Katastrofy i wypadki kolejowe w Polsce]]
 
[[Kategoria:Katastrofy i wypadki kolejowe w Polsce]]
[[Kategoria:Artykuły importowane z Wikipedii]]
 
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]]
 

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)