Edytujesz Zarządca infrastruktury

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 16: Linia 16:
  
  
Zarządca jest obowiązany do udostępniania infrastruktury kolejowej na podstawie wniosków składanych zgodnie z regulaminem przydzielania tras pociągów i korzystania z przydzielonych tras pociągów przez licencjonowanych przewoźników kolejowych z zachowaniem zasady równego traktowania przewoźników. <ref>Art. 29 ust. 2 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)</ref> Nadzór nad równoprawnym traktowaniem przewoźników kolejowych przez zarządcę infrastruktury oraz nad prawidłowością naliczania opłat za korzystanie przez nich z infrastruktury kolejowej sprawuje [[Prezes Urzędu Transportu Kolejowego]]. <ref>Art. 13 ust. 1 pkt. 1 - 3 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)</ref>
+
Zarządca jest obowiązany do udostępniania infrastruktury kolejowej na podstawie wniosków składanych zgodnie z regulaminem przydzielania tras pociągów i korzystania z przydzielonych tras pociągów przez licencjonowanych przewoźników kolejowych z zachowaniem zasady równego traktowania przewoźników. <ref>Art. 29 ust. 2 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)</ref>
  
 
Co do zasady zarządce nie może odmówić do znajdujących się na sieci kolejowej urządzeń związanych z obsługą pociągów. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy istnieją inne podmioty zapewniające dostęp do tych urządzeń na warunkach rynkowych. <ref>Art. 29 ust. 1b Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)</ref>
 
Co do zasady zarządce nie może odmówić do znajdujących się na sieci kolejowej urządzeń związanych z obsługą pociągów. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy istnieją inne podmioty zapewniające dostęp do tych urządzeń na warunkach rynkowych. <ref>Art. 29 ust. 1b Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)</ref>
Linia 193: Linia 193:
  
  
{| class="wikitable"
+
 
|+ Zarządcy infrastruktury na [[kolej wąskotorowa|liniach kolei wąskotorowych]]
 
|-
 
! Nazwa
 
! Data rozpoczęcia<br>działalności<br>
 
! Numery zarządzanych<br>linii kolejowych<br>
 
! Całkowita długość torów<br>szlakowych<br>i głównych zasadniczych<br>
 
! Całkowita długość torów<br>pozostałych<br>
 
! Liczba sygnalizatorów<br>
 
|-
 
|[[Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych]]<ref>[http://www.fpkw.org/wp-content/uploads/2011/11/SBinfrastruktura.png Skan świadectwa bezpieczeństwa dla zarządcy infrastruktury kolejowej - FPKW]</ref>
 
|01.01.2002
 
|[[Linia kolejowa nr 622|622]]
 
|49,500 (750 mm)
 
|ok. 2,000 (750 mm)
 
|2
 
|-
 
|RAZEM
 
|
 
|
 
|49,500 (750 mm)
 
|ok. 2,000 (750 mm)
 
|2
 
|}
 
  
  
 
{{Przypisy}}
 
{{Przypisy}}
 
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]]
 
[[Kategoria:Prawo kolejowe]]
 

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)

Szablon użyty w tym artykule: