Edytujesz Zestawienie wąskotorowych lokomotyw spalinowych prod. Diema Diepholz w Polsce

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
 
{| class="wikitable sortable"
 
{| class="wikitable sortable"
!Typ
+
!Lokomotywa
 
!Nr fabr.
 
!Nr fabr.
 
!Rok prod.
 
!Rok prod.
 
!Prześwit [mm]
 
!Prześwit [mm]
 
!Stan
 
!Stan
 +
!Ostatni użytkownik /
 +
miejsce postoju
 
!Historia lokomotywy /  
 
!Historia lokomotywy /  
 
uwagi
 
uwagi
Linia 13: Linia 15:
 
|1956
 
|1956
 
|600
 
|600
|style="background-color:#80FF89;"|Sprawna
+
|style="background-color:lightgreen;"|Sprawna
|Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 5
+
|Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic  
 +
|zakł. nr 5
 
|-
 
|-
 
|DL6
 
|DL6
|2081
+
|2137
|1957
+
|1958
 
|600
 
|600
|style="background-color:#80FF89;"|Sprawna
+
|style="background-color:lightgreen;"|Sprawna
|Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 10, zakupiona w 1998r.
+
|Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic
 +
|zakł. nr 4, silnik nr 605515, moc 7,5KM, masa 1150kg
 
|-
 
|-
 
|DL6
 
|DL6
|2133
+
|  
|1958
+
|  
 
|600
 
|600
|style="background-color:#80FF89;"|Sprawna
+
|style="background-color:lightgreen;"|Sprawna
|→ Franz Senft, Wörth/Donau
+
|Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic
 
+
|zakł. nr 2
→ 06.1974 Diema, Diepholz
 
<br />
 
→ 07.1974 Torfwerk Tiste, Eugen Stoph & Co. zakładowy nr 7 (ostatnio widziana w Tiste 09.1990)
 
<br />
 
→ ??? Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 4, silnik S-312C nr 605515, moc 30KM, masa około 1800kg
 
<br />
 
→ 2016 własność prywatna Roberta Żurawskiego z Gdańska
 
 
|-
 
|-
 
|DL6
 
|DL6
|2137
+
|  
|1958
+
|  
 
|600
 
|600
|???
+
|style="background-color:lightgreen;"|Sprawna
|Silnik F1 L712 Nr 2190787; Moc 7,5PS; Masa 1150kg
+
|Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic
 
+
|zakł. nr 10, zakupiona w 1998r.
→ 08.04.1958 Friedrich Föll, Ziegelwerk, Königsbrunn bei Augsburg
 
<br />
 
→ 06.1974 Diema, Diepholz
 
<br />
 
→ 06.1974 Torfwerk Tiste, Eugen Stoph & Co. zakładowy nr 6
 
<br />
 
→ ??? Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic<ref>[[Biblioteka:A-02663]]</ref>
 
|-
 
|[[Tabor:Lw-01266|DL6 2143]]
 
 
|1958
 
|600
 
|style="background-color:#80FF89;"|Sprawna
 
|Silnik F1L 712 Nr 2191177; Moc 7,5PS; Masa 1150kg
 
 
 
→ 05.05.1958  Himly Holscher & Co. Nienburg (huta szkła)
 
<br />
 
→ 1972  A. Günther Meiners Eugen Stoph & Co. Zakład Torfowy Tiste zakł. nr 27
 
<br />
 
→ 1990? Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 2  (silnik S-312C nr 621556)
 
<br />
 
→  2016  własność prywatna  (silnik F1L 712  nr 2839778)
 
|-
 
|DL6
 
|2334
 
|1960
 
|500
 
|???
 
|Moc 7,5PS; Masa 1150kg
 
→ 03.05.1960 Josef Greppmeier, Koppenbach/Obb.
 
<br />
 
→ 04.1974 Diema, Diepholz przekucie na 600mm
 
<br />
 
→ 06.1974 Torfwerk Tiste, Eugen Stoph & Co. zakładowy nr 5
 
<br />
 
→ ??? Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic
 
 
|-
 
|-
 
|DFL10/1.6
 
|DFL10/1.6
Linia 86: Linia 47:
 
|1984
 
|1984
 
|600
 
|600
|style="background-color:#80FF89;"|Sprawna
+
|style="background-color:lightgreen;"|Sprawna
|Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Parsęcko k. Szczecinka, odkupiona w 2002 z ZT "NordaLas" Parsęcko do ZT Samlino, teraz z powrotem w Parsęcku, silnik nr 6317137, moc 16,9kW, masa 2000kg
+
|Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Parsęcko k. Szczecinka
 +
|odkupiona w 2002 z ZT "NordaLas" Parsęcko do ZT Samlino, teraz z powrotem w Parsęcku, silnik nr 6317137, moc 16,9kW, masa 2000kg
 
|-
 
|-
 
|DFL10/1.6
 
|DFL10/1.6
Linia 93: Linia 55:
 
|1984
 
|1984
 
|600
 
|600
|style="background-color:#80FF89;"|Sprawna
+
|style="background-color:lightgreen;"|Sprawna
|
+
|Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic
→ 14.05.1984 Andøy Torv I/S, Andenes [N]
+
|silnik nr 6876621, moc 16,9kW, masa 2000kg
<br />
 
→ 1992 Diema, Diepholz
 
<br />
 
→ 199x Torfwerk Meiners, Gnarrenburg (10.1999 vh) /=> Werk Hagen i. Bremischen
 
<br />
 
→ 2003 Privat, Andreas Knopf - Feldbahn Schermbeck "13"
 
<br />
 
→ ???? Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, silnik nr 6876621, moc 16,9kW, masa 2000kg
 
 
|-
 
|-
 
|DFL10/1.6
 
|DFL10/1.6
Linia 110: Linia 64:
 
|600
 
|600
 
|style="background-color: #80FFFF;"|Odstawiona
 
|style="background-color: #80FFFF;"|Odstawiona
|Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Samlino k. Golczewa, odkupiona w 2002r. z ZT "NordaLas" Parsęcko do ZT Samlino, silnik nr 6876620, moc 16,9kW, masa 2000kg
+
|Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Samlino k. Golczewa
 +
|odkupiona w 2002r. z ZT "NordaLas" Parsęcko do ZT Samlino, silnik nr 6876620, moc 16,9kW, masa 2000kg
 
|-
 
|-
 
|DS11/3
 
|DS11/3
Linia 116: Linia 71:
 
|1976
 
|1976
 
|600
 
|600
|style="background-color:#80FF89;"|Sprawna
+
|style="background-color:lightgreen;"|Sprawna
|Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 7, zakupiona w 1998r., silnik nr 5358127, moc 18KM, masa 2200kg
+
|Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic
 +
|zakł. nr 7, zakupiona w 1998r., silnik nr 5358127, moc 18KM, masa 2200kg
 
|-
 
|-
 
|DS12
 
|DS12
Linia 123: Linia 79:
 
|1954
 
|1954
 
|600
 
|600
|style="background-color:#80FF89;"|Sprawna
+
|style="background-color:lightgreen;"|Sprawna
|Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 6, zakupiona w 1998r., silnik nr 1736125, moc 15KM  
+
|Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic
|-
+
|zakł. nr 6, zakupiona w 1998r., silnik nr 1736125, moc 15KM  
|DS14
 
|1627
 
|1953
 
|600
 
|style="background-color:lightblue;" |Eksponat
 
|→ ???
 
→ ustawiona w rejonie stacji kolejowej w Krzyżu Wielkopolskim (fot. z dnia 28.11.2010 r.)
 
 
|-
 
|-
 
|DS14
 
|DS14
Linia 139: Linia 88:
 
|600
 
|600
 
|style="background-color: #80FFFF;"|Odstawiona
 
|style="background-color: #80FFFF;"|Odstawiona
|Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Samlino k. Golczewa, zakupiona w 1998r., silnik nr 1781970, moc 14KM, masa 2450kg
+
|Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Samlino k. Golczewa
 +
|zakupiona w 1998r., silnik nr 1781970, moc 14KM, masa 2450kg
 
|-
 
|-
 
|DS14
 
|DS14
Linia 146: Linia 96:
 
|600
 
|600
 
|???
 
|???
|Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, na warsztacie, kompletnie rozebrana, numer fabryczny najprawdopodobniej błędny
+
|Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic
 +
|na warsztacie, kompletnie rozebrana, numer fabryczny najprawdopodobniej błędny
 
|-
 
|-
 
|DS14
 
|DS14
Linia 152: Linia 103:
 
|1956
 
|1956
 
|600
 
|600
|style="background-color:#80FF89;"|Sprawna
+
|style="background-color:lightgreen;"|Sprawna
|Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 1, silnik nr 2099155, moc 14KM, masa 2800kg
+
|Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic
 +
|zakł. nr 1, silnik nr 2099155, moc 14KM, masa 2800kg
 
|-
 
|-
 
|DS14
 
|DS14
Linia 159: Linia 111:
 
|1956
 
|1956
 
|600
 
|600
|style="background-color:#80FF89;"|Sprawna
+
|style="background-color:lightgreen;"|Sprawna
|Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Samlino k. Golczewa, zakupiona w 1998r., silnik nr 209978?, moc 14KM, masa 2800kg
+
|Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Samlino k. Golczewa
 +
|zakupiona w 1998r., silnik nr 209978?, moc 14KM, masa 2800kg
 
|-
 
|-
 
|DS14
 
|DS14
Linia 166: Linia 119:
 
|  
 
|  
 
|600
 
|600
|style="background-color:#80FF89;"|Sprawna
+
|style="background-color:lightgreen;"|Sprawna
|Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Samlino k. Golczewa  
+
|Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Samlino k. Golczewa
 +
|
 
|-
 
|-
 
|DS20
 
|DS20
Linia 174: Linia 128:
 
|600
 
|600
 
|style="background-color: #80FFFF;"|Odstawiona
 
|style="background-color: #80FFFF;"|Odstawiona
|Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Samlino k. Golczewa, silnik nr 3467395/96, noc 22KM, masa 2500kg
+
|Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Samlino k. Golczewa
 +
|silnik nr 3467395/96, noc 22KM, masa 2500kg
 
|-
 
|-
 
|DS20
 
|DS20
 
|2783
 
|2783
 
|1965
 
|1965
|500
+
|600
|style="background-color:#80FF89;"|Sprawna
+
|???
|
+
|Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic
→ 24.04.1965 J.W. Fäsenfeld, Bremen, für AG Norddeutsche Steingutfabrik, Bremen-Grohn
+
|zakł. nr 8, zakupiona w 1998r.
<br />
 
→ 01.1976 Torfwerk Tiste, Eugen Stohp & Co. (600 mm)
 
<br />
 
???? Privat, Kay Winkler, Ennepetal
 
<br />
 
→ ???? Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 8, zakupiona w 1998r.
 
|-
 
|DS22
 
|1691
 
|1954
 
|700
 
|style="background-color:lightblue;" |Eksponat
 
|
 
→ 31.08.1954 IVB NV, Zwolle [NL]
 
<br />
 
→ 12Privat, Kay Winkler, Ennepetal.1984 Diema, Diepholz
 
<br />
 
→ 09.1986 Torf- und Siedlungsgenossenschaft TSG, Wiesmoor
 
<br />
 
→ 09.2010 PHU Karpa (Händler), Krzyz Wlkp. [PL]
 
<br />
 
→ ustawiona w rejonie stacji kolejowej w Krzyżu Wielkopolskim, kolor pomarańczowy (fot. z dnia 28.11.2010 r.)
 
<br />
 
→ koniec 2011 r. - Milicz, rejon dawnego p.o. Milicz Zamek, ustawiona wraz z wagonem do przewozu torfu, kolor pomarańczowy, obecnie żółty
 
 
|-
 
|-
 
|}
 
|}
 
{{Przypisy}}
 
  
 
== Źródła ==
 
== Źródła ==
 
* informacje pochodzące ze zbiorów p. Marka Malczewskiego zawarte w artykule „Kolejki kopalni torfu w Polsce” w czasopiśmie „Świat Kolei” nr 3/1999;
 
* informacje pochodzące ze zbiorów p. Marka Malczewskiego zawarte w artykule „Kolejki kopalni torfu w Polsce” w czasopiśmie „Świat Kolei” nr 3/1999;
 
* informacje zawarte w artykule „Kolej torfowa w Grądach” w czasopiśmie „Stalowe Szlaki” nr 7-8/1997;
 
* informacje zawarte w artykule „Kolej torfowa w Grądach” w czasopiśmie „Stalowe Szlaki” nr 7-8/1997;
* informacje zawarte w artykule p. Tomka Jankowskiego w czasopiśmie "Stalowe Szlaki" nr 3/2013;
 
 
* informacje zawarte na stronach internetowych różnego autorstwa, a dotyczących szeroko rozumianej problematyki kolejowej;
 
* informacje zawarte na stronach internetowych różnego autorstwa, a dotyczących szeroko rozumianej problematyki kolejowej;
 
* własne badania i analizy.
 
* własne badania i analizy.
* lista lokomotyw Zakładu Torfowego E. Stoph & Co. Tiste-Burgsittensen
+
 
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne|D]]
+
 
[[Kategoria:Wąskotorowe lokomotywy spalinowe|D]]
+
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]]
 +
[[Kategoria:Wąskotorowe lokomotywy spalinowe]]

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)

Szablon użyty w tym artykule: