Dowolny tekst:
'''Plan sytuacyjny bocznicy normalno i wąskotorowej kop. Bytom''' ukazuje lokalizację torów wąskich oraz normalnych na ternie Kopalni Węgla Kamiennego "Bytom"<ref>1 stycznia 1975 nastąpiło połączenie Kopalnie Węgla Kamiennego "Bytom" i Kopalni Węgla Kamiennego "Radzionków". Połączone kopalnie od tej pory funkcjonowały pod nazwą Kopalnia Węgla Kamiennego "Powstańców Śląskich"</ref> oraz na terenach przyległych. Ukazano także lokalizację lokalizację urządzeń za- i rozładunkowych, lokomotywowni oraz niektórych innych obiektów kopalnianych. Dokument pochodzi z roku 1958. Skan pochodzi ze zbiorów Pawła Niemczuka. [[Plik:Bocznica-kwk-bytom-1958.JPG|thumb|700px|center]] [[Plik:Kwk-bytom-pozostalosci.jpg|thumb|200px|right]] Na planie schematycznym można znaleźć ślady po dawnym układzie połączeń w rejonie Kopalni Węgla "Bytom". Pierwszym z nich jest zaznaczony jako istniejący tor z Karbia przez przeładownię, Nową Wiktorię do Buchacza, a wcześniej do Nowego Dworu. W rozkładzie jazdy ważnym od 31 V 1959 roku już nie był eksploatowany (wykazany jako czynny tylko z Karbia do Nowej Wiktorii). Drugi ślad to zakończony kozłem oporowym tor będący przedłużeniem toru do stacji Bytom Północny Wąsk. Na planie zaznaczono ślad w terenie, którym biegł on dalej do stacji Nakło Śląskie Wąsk., kiedy nie istniał jeszcze Trójkąt Wiktor ani linia z Buchacza do Suchej Góry. Ostatnim śladem jest dawny tor dojazdowy z Karbia do Tarnowskich Gór, a później łączący wschodnią i zachodnią część stacji Bytom Północny Wąsk. W tym przypadku można rozpoznać, że plan został sporządzony na bazie starszego egzemplarza, dzięki czemu widoczne są słabe już ślady samego toru, jak i wiaduktu pod linią normalnotorową. {{Przypisy}} [[Kategoria:Bocznice - plany, regulaminy, umowy]] [[Kategoria:Górnośląskie Koleje Wąskotorowe]]
Opis zmian:
To jest drobna zmiana Obserwuj
Anuluj