Dowolny tekst:
[[Plik:Srjp-kwz-1954-01.jpeg|thumb|380px]] '''Służbowy Rozkład Jazdy Kolei Wąskotorowej Zagnańskiej zeszyt 2 Wz ważny od dnia 23 maja 1954 roku ''' wydany w roku 1954 nakładem Biura Transportowego Kolei Leśnych w Zagnańsku. Skany udostępnił z własnej kolekcji Jarosław Szczuryk vel Szczerba, a opis i materiały dodatkowe wykonał Mariusz Herchold. [[Plik:Zagnansk-wykres-1954.png|thumb|400px|Wykres ruchu]] == Warunki techniczno-ruchowe linii == <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Srjp-kwz-1954-02.jpeg Srjp-kwz-1954-03.jpeg Srjp-kwz-1954-04.jpeg Srjp-kwz-1954-05.jpeg Srjp-kwz-1954-06.jpeg Srjp-kwz-1954-07.jpeg Srjp-kwz-1954-08.jpeg Srjp-kwz-1954-09.jpeg Srjp-kwz-1954-10.jpeg </hovergallery> Początkowa część rozkładu jazdy zawiera: * objaśnienia znaków i skrótów używanych w służbowych rozkładach jazdy, * wykaz ostrzeżeń stałych - ograniczenia prędkości obowiązywały głównie ze względu na ograniczoną widoczność na przejazdach, * wykaz odcinków i punktów niebezpiecznych ze względu na mogący powstać pożar od iskier parowozu lub niedopałków popielnikowych - na liście znajdują się lasy i mosty drewniane, * wykaz miejsc zagrożonych na wypadek ulewy - tereny zalewowe, * wykaz miejsc na których nie wolno wychylać się drużynie parowozowej z budki parowozu z uwagi na całkowite wykorzystanie skrajni - 2 wiadukty, jeden drogowy, drugi kolejowy, * wykaz punktów na których zabrania się przebywania na stopniach wagonów i otwierania w wagonach drzwi bocznych lub okien ze względu na bliską odległość od torów dźwigarów przyczółków mostowych, wiaduktów itp. * wykaz odległości do obliczania osio-kilometrów, * wykaz odległości między posterunkami następczymi, osłonnymi, przystankami osobowymi od punktu początku linii, * kalendarz oświetlenia (ramowy) lamp naftowych, naftowo-żarowych, elektrycznych i gazowych na słupach (perony, podjazdy, tory itp.) - z podaniem ilości godzin palenia w ciągu każdej doby, miesiąca, kwartału i roku, * kalendarz oświetlenia (ramowy) lamp naftowych i innych w ubikacjach służbowych, latarń na sygnałach stacyjnych i pociągach, latarek ręcznych, sygnałowych i w wagonach osobowych - z podobnymi szczegółami jak w poprzednim kalendarzu, * dane o numeracji pociągów na KW Zagnańskiej w zależności od rodzaju pociągów - oddzielne zakresy dla pociągów osobowych, motorowych, mieszanych i towarowych, * wykaz pochyleń miarodajnych w ‰ dla obliczania ciężaru hamującego, * tablica do obliczania ciężaru hamującego w pociągu dla drogi hamowania 400 m, * wykaz największej dozwolonej ilości osi w pociągach, * wykaz stacji na których przeprowadza się rewizję techniczną pociągów przez rewidentów wagonów - było to możliwe na stacjach Zagnańsk i Święty Krzyż, * wykaz stacji do wydawania rozkazów szczególnych drużynom pociągowym, * wykaz stacji na których zabronione jest przetaczanie wagonów odrzutem, * wykaz ładowni, przystanków osobowych i bocznic szlakowych ze wskazaniem stacji opiekuńczej, * wykaz dozwolonej ilości par wagonów w pociągu załadowanych wspólnym ładunkiem i połączonych rozworami lub samym ładunkiem, * przewóz korespondencji służbowej - po 1 pociągu w każdym kierunku na linii Zagnańsk - Święty Krzyż, * wykaz dozwolonego obciążenia parowozów w tonach - z wyszczególnieniem serii Ty, Tx, T, przy czym dla wszystkich przewidziano 85 t, * skrajnia budowli i taboru kolei wąskotorowych o szerokości toru 800 mm. == Ruch na linii Zagnańsk - Święty Krzyż == <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Srjp-kwz-1954-11.jpeg Srjp-kwz-1954-12.jpeg Srjp-kwz-1954-13.jpeg Srjp-kwz-1954-14.jpeg Srjp-kwz-1954-15.jpeg Srjp-kwz-1954-16.jpeg </hovergallery> Między Zagnańskiem a Świętym Krzyżem przewidziano kursowanie: * 5 par w dni robocze i 1 pary w dni wolne pociągów mieszanych osobowo-towarowych, * 8 par codziennych i 1 pary w dni robocze pociągów towarowych. Czas jazdy na linii wymuszał taką organizację pracy służby mechanicznej, że pojedynczy 8-godzinny turnus zamykał się obsługą jednej pracy pociągów. Zapotrzebowanie trakcyjne dla tej linii wynosiło 5 parowozów, a wagonowe - 2 składy pasażerskie w dni robocze i jeden w dni wolne od pracy. Ponadto, z rozkładu jazdy wynika, że wodowania parowozów przewidziane były w Zagnańsku (przed rozpoczęciem wyprawieniem pociągu), a później również na trasie w Barczy i Dębnie (odpowiednio dłuższe postoje). Prędkości pociągów na tej linii wahały się w granicach od 14 do 14,7 km/h (techniczne) oraz od 8,6 do 12,7 km/h (handlowe). == Ruch na linii Zagnańsk - Piaskownia == <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Srjp-kwz-1954-17.jpeg Srjp-kwz-1954-18.jpeg </hovergallery> Między Zagnańskiem a Piaskownią przewidziano kursowanie 18 par codziennych pociągów towarowych. Do ich obsługi konieczny był 1 parowóz, co daje łączne zapotrzebowanie trakcyjne w skali całej kolei wynoszące 6 parowozów każdej doby. Prędkość techniczna i handlowa wszystkich pociągów na tej linii wynosiła 9,8 km/h. == Informacje dodatkowe == <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Srjp-kwz-1954-19.jpeg </hovergallery> Poza skorowidzem i spisem rzeczy, informacje dodatkowe obejmują obiegi składów pasażerskich, jednak bez wskazania liczby i serii wagonów. Większość składów jako stację macierzystą ma wpisany Zagnańsk. Jeden skład został przypisany do stacji Święty Krzyż, przy czym z wykresu wynika, że większość czasu spędzał w Zagnańsku. [[Kategoria:Teczki w archiwum]]
Opis zmian:
To jest drobna zmiana Obserwuj
Anuluj