Dowolny tekst:
== Wprowadzenie == [[Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-00.jpg|thumb|right|200px|okładka]] '''Służbowy rozkład jazdy pociągów pasażerskich i towarowych zeszyt VII-W-6 dla linii Opalenica Wąsk. - Lwówek Wąsk. i N. Tomyśl Wąsk. - Duszniki Wkp. ważny od 1986 r. czerwca 01''' wydany został nakładem Zachodniej DOKP w Poznaniu. Drukiem zajęła się Drukarnia Kolejowa w Poznaniu, a nakład wyniósł 55 egzemplarzy. Poza rozkładem jazdy pociągów pasażerskich i towarowych, zeszyt zawiera również inne informacje istotne z punktu prowadzenia ruchu. Na podstawie rozkładu jazdy przygotowany został wykres ruchu, na którym zaznaczono przejścia taboru trakcyjnego. [[Plik:Opalenica-1986-wykresy.png|1000px]] Opis, materiały dodatkowe oraz załączone skany oryginału z własnej kolekcji przygotował [[Użytkownik:Mariusz Herchold|Mariusz Herchold]]. == Tablice == Na stronach od 1 do 17 zebrano tablice zawierające: * skorowidz zmian i uzupełnień, którego w prezentowanym egzemplarzu nie uzupełniono, * spis treści, * objaśnienia znaków i skrótów, * wykaz ostrzeżeń stałych, * wykaz miejsc zagrożonych podczas ulewy, * wykaz miejsc i odcinków z ograniczoną skrajnią, * wykaz odcinków i punktów niebezpiecznych ze względu na pożar, a wśród nich m.in. lasek iglasty i liściasty, szopka drewniana 16 m od toru oraz stodoła kryta słomą 25 m od toru, * wykaz posterunków ruchu na których jest zabronione lub ograniczone przetaczanie wagonów odrzutem, * wykaz stacji wyznaczonych do wydawania rozkazów szczególnych drużynom pociągowym, * wykaz posterunków odstępowych i końcowych (pt), * wykaz dozwolonych ilości par wagonów załadowanych wspólnym ładunkiem, * wykaz dozwolonych szybkości pociągów z pługami odśnieżnymi, * wykaz dopuszczalnej liczby osi w pociągach towarowych, * plan przewozu poczty, * wykaz pochyleń (spadków) miarodajnych w ‰ do obliczania ciężaru hamującego, * wykaz procentowych norm do obliczania ciężaru hamującego w pociągu, * wykaz odległości między posterunkami, * tablice do obliczania osio-kilometrów, * tablice przepisowego obciążenia lokomotyw w tonach, * postanowienia o zachowaniu połączeń pasażerskich (skomunikowaniach), * wykaz czasów oczekiwania pociągów pasażerskich (skomunikowań). Z danych ujętych w tablicach można się dowiedzieć, że na Opalenickiej Kolei Dojazdowej znajdowały się 2 czynne posterunki ruchu: stacja Opalenica Wąsk. (czynna w godzinach 5.20-22.30) i stacja Trzcianka Zachodnia (czynna w godzinach 4.20-22.30). Ponadto, istniały 3 posterunki końcowe (stacje handlowe): Nowy Tomyśl Wąsk., Lwówek Wąsk. i Duszniki Wielkopolskie. Nie były one obsadzone przez dyżurnego ruchu, a ruch prowadzono w taki sposób, że po przyjeździe pociągu jego kierownik zgłaszał telefonicznie wjazd dyżurnemu ruchu stacji Trzcianka Zachodnia, dzięki czemu szlak był uważany za wolny i można było wyprawić inny pociąg. Przed każdym wyjazdem z takiego posterunku końcowego kierownik pociągu również porozumiewał się telefonicznie z dyżurnym ruchu stacji Trzcianka Zachodnia i dopiero po uzyskaniu wolnej drogi pociąg mógł wyjechać. W okolicach ładowni Glinno, a dokładnie w km 2,920 istniało skrzyżowanie z torem przemysłowym osłonięte wskaźnikami WW1, przed którymi pociąg zatrzymywany w celu sprawdzenia możliwości bezpiecznego przejazdu przez skrzyżowanie. Załączony wykaz skomunikowań pokazuje, że pociągi Opalenickiej Kolei Dojazdowej skomunikowane były z pociągami normalnotorowymi zatrzymującymi się na stacjach Opalenica i Nowy Tomyśl. <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-01.jpg Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-02.jpg Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-03.jpg Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-04.jpg Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-05.jpg Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-06.jpg Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-07.jpg Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-08.jpg Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-09.jpg </hovergallery> == Ruch pociągów == Wszystkie przewidziane rozkładem jazdy pociągi dostępne dla podróżnych były pociągami towarowo-osobowymi, a oprócz nich w rozkładzie jazdy znalazły się dodatkowe pociągi towarowe. W przypadku części pociągów przewidziano możliwość włączania transporterów z wagonami normalnotorowymi. Pociągom towarowo-osobowym przydzielono numery z zakresu od 7640 do 7669, a dodatkowym towarowym z zakresu od 7670 do 7699. <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-10.jpg Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-11.jpg Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-12.jpg Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-13.jpg Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-14.jpg Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-15.jpg Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-17.jpg </hovergallery> == Praca taboru == Na co dzień ruch prowadzony był z wykorzystaniem 2 parowozów [[Px48]]. Trzeci z nich zatrudniany był jeśli istniała potrzeba uruchomienia wybranych dodatkowych pociągów towarowych. Rozkład jazdy wymagał uruchamiania 2 składów pasażerskich. Pierwszy z nich kursował w stałym zestawieniu 1 [[BFgxh]] + 1 [[Bxhpi]] + 1 [[Bxhi]]. Częścią stałą składu drugiego były 2 wagony [[Bxhpi]], a w zależności od pociągu dokonywano następujących codziennych wzmocnień: * na stacji Trzcianka Zachodnia włączano 1 wagon [[Bxhi]] do pociągu 7650, który z tego pociągu był wyłączany w Nowym Tomyślu Wąsk., po czym włączany był z powrotem do pociągu 7653, a następnie kursował w pociągach 7654 i 7655, skąd na stacji Trzcianka Zachodnia go wyłączano; * na stacji Nowy Tomyśl Wąsk. do pociągu 7651 włączano 1 wagon serii [[BFgxhpi]], który następnie kursował w pociągach 7660, 7661, 7652, 7653, po czym w Nowym Tomyślu Wąsk. wyłączano go z pociągu 7654; * na stacji Nowy Tomyśl Wąsk. do pociągu 7655 włączano 1 wagon serii [[Fxh]], który następnie kursował w pociągach 7658, 7649 (7641), po czym w Nowym Tomyślu Wąsk. wyłączano go z pociągu 7648; <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-16.jpg </hovergallery> [[Kategoria:Rozkłady jazdy, wykazy ostrzeżeń stałych i odległości taryfowych]] [[Kategoria:Opalenicka Kolej Dojazdowa]]
Opis zmian:
To jest drobna zmiana Obserwuj
Anuluj