Dowolny tekst:
Drugi rocznik [[Archiwum:Technika Parowozowa (czasopismo)|Techniki Parowozowej]] wydawanej jako dodatek do czasopisma "Maszynista" - organu Związku Zawodowego Maszynistów. W 1928 roku wydano 12 numerów o łącznej objętości 100 stron Udostępniony materiał pochodzi z zasobów [http://jbc.bj.uj.edu.pl/dlibra/publication?id=296206&tab=3 Jagiellońskiej Biblioteki Cyfrowej] oraz zbiorów [[Użytkownik:Jacek Fink-Finowicki|Jacka Fink-Finowickiego]]. == Numer 1 == <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:TechnikaParow_1928_01_001.jpg|Strona 1 Plik:TechnikaParow_1928_01_002.jpg|Strona 2 Plik:TechnikaParow_1928_01_003.jpg|Strona 3 Plik:TechnikaParow_1928_01_004.jpg|Strona 4 Plik:TechnikaParow_1928_01_005.jpg|Strona 5 Plik:TechnikaParow_1928_01_006.jpg|Strona 6 Plik:TechnikaParow_1928_01_007.jpg|Strona 7 Plik:TechnikaParow_1928_01_008.jpg|Strona 8 </hovergallery> == Numer 2 == <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:TechnikaParow_1928_02_009.jpg|Strona 9 (1) Plik:TechnikaParow_1928_02_010.jpg|Strona 10 (2) Plik:TechnikaParow_1928_02_011.jpg|Strona 11 (3) Plik:TechnikaParow_1928_02_012.jpg|Strona 12 (4) Plik:TechnikaParow_1928_02_013.jpg|Strona 13 (5) Plik:TechnikaParow_1928_02_014.jpg|Strona 14 (6) Plik:TechnikaParow_1928_02_015.jpg|Strona 15 (7) Plik:TechnikaParow_1928_02_016.jpg|Strona 16 (8) </hovergallery> == Numer 3 == <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:TechnikaParow_1928_03_017.jpg|Strona 17 (1) Plik:TechnikaParow_1928_03_018.jpg|Strona 18 (2) Plik:TechnikaParow_1928_03_019.jpg|Strona 19 (3) Plik:TechnikaParow_1928_03_020.jpg|Strona 20 (4) Plik:TechnikaParow_1928_03_021.jpg|Strona 21 (5) Plik:TechnikaParow_1928_03_022.jpg|Strona 22 (6) Plik:TechnikaParow_1928_03_023.jpg|Strona 23 (7) Plik:TechnikaParow_1928_03_024.jpg|Strona 24 (8) </hovergallery> == Numer 4 == <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:TechnikaParow_1928_04_025.jpg|Strona 25 (1) Plik:TechnikaParow_1928_04_026.jpg|Strona 26 (2) Plik:TechnikaParow_1928_04_027.jpg|Strona 27 (3) Plik:TechnikaParow_1928_04_028.jpg|Strona 28 (4) Plik:TechnikaParow_1928_04_029.jpg|Strona 29 (5) Plik:TechnikaParow_1928_04_030.jpg|Strona 30 (6) Plik:TechnikaParow_1928_04_031.jpg|Strona 31 (7) Plik:TechnikaParow_1928_04_032.jpg|Strona 32 (8) </hovergallery> == Numer 5 == <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:TechnikaParow_1928_05_033.jpg|Strona 33 (1) Plik:TechnikaParow_1928_05_034.jpg|Strona 34 (2) Plik:TechnikaParow_1928_05_035.jpg|Strona 35 (3) Plik:TechnikaParow_1928_05_036.jpg|Strona 36 (4) Plik:TechnikaParow_1928_05_037.jpg|Strona 37 (5) Plik:TechnikaParow_1928_05_038.jpg|Strona 38 (6) Plik:TechnikaParow_1928_05_039.jpg|Strona 39 (7) Plik:TechnikaParow_1928_05_040.jpg|Strona 40 (8) </hovergallery> == Numer 6 == <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:TechnikaParow_1928_06_041.jpg|Strona 41 (1) Plik:TechnikaParow_1928_06_042.jpg|Strona 42 (2) Plik:TechnikaParow_1928_06_043.jpg|Strona 43 (3) Plik:TechnikaParow_1928_06_044.jpg|Strona 44 (4) Plik:TechnikaParow_1928_06_045.jpg|Strona 45 (5) Plik:TechnikaParow_1928_06_046.jpg|Strona 46 (6) Plik:TechnikaParow_1928_06_047.jpg|Strona 47 (7) Plik:TechnikaParow_1928_06_048.jpg|Strona 48 (8) </hovergallery> == Numer 7 == <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:TechnikaParow_1928_07_049.jpg|Strona 49 (1) Plik:TechnikaParow_1928_07_050.jpg|Strona 50 (2) Plik:TechnikaParow_1928_07_051.jpg|Strona 51 (3) Plik:TechnikaParow_1928_07_052.jpg|Strona 52 (4) Plik:TechnikaParow_1928_07_053.jpg|Strona 53 (5) Plik:TechnikaParow_1928_07_054.jpg|Strona 54 (6) Plik:TechnikaParow_1928_07_055.jpg|Strona 55 (7) Plik:TechnikaParow_1928_07_056.jpg|Strona 56 (8) </hovergallery> == Numer 8 == <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:TechnikaParow_1928_08_057.jpg|Strona 57 (1) Plik:TechnikaParow_1928_08_058.jpg|Strona 58 (2) Plik:TechnikaParow_1928_08_059.jpg|Strona 59 (3) Plik:TechnikaParow_1928_08_060.jpg|Strona 60 (4) Plik:TechnikaParow_1928_08_061.jpg|Strona 61 (5) Plik:TechnikaParow_1928_08_062.jpg|Strona 62 (6) Plik:TechnikaParow_1928_08_063.jpg|Strona 63 (7) Plik:TechnikaParow_1928_08_064.jpg|Strona 64 (8) </hovergallery> == Numer 9 == <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:TechnikaParow_1928_09_065.jpg|Strona 65 (1) Plik:TechnikaParow_1928_09_066.jpg|Strona 66 (2) Plik:TechnikaParow_1928_09_067.jpg|Strona 67 (3) Plik:TechnikaParow_1928_09_068.jpg|Strona 68 (4) Plik:TechnikaParow_1928_09_069.jpg|Strona 69 (5) Plik:TechnikaParow_1928_09_070.jpg|Strona 70 (6) Plik:TechnikaParow_1928_09_071.jpg|Strona 71 (7) Plik:TechnikaParow_1928_09_072.jpg|Strona 72 (8) Plik:TechnikaParow_1928_09_073.jpg|Strona 73 (9) Plik:TechnikaParow_1928_09_074.jpg|Strona 74 (10) Plik:TechnikaParow_1928_09_075.jpg|Strona 75 (11) Plik:TechnikaParow_1928_09_076.jpg|Strona 76 (12) </hovergallery> == Numer 10 == <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:TechnikaParow_1928_10_077.jpg|Strona 77 (1) Plik:TechnikaParow_1928_10_078.jpg|Strona 78 (2) Plik:TechnikaParow_1928_10_079.jpg|Strona 79 (3) Plik:TechnikaParow_1928_10_080.jpg|Strona 80 (4) Plik:TechnikaParow_1928_10_081.jpg|Strona 81 (5) Plik:TechnikaParow_1928_10_082.jpg|Strona 82 (6) Plik:TechnikaParow_1928_10_083.jpg|Strona 83 (7) Plik:TechnikaParow_1928_10_084.jpg|Strona 84 (8) </hovergallery> == Numer 11 == <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:TechnikaParow_1928_11_085.jpg|Strona 85 (1) Plik:TechnikaParow_1928_11_086.jpg|Strona 86 (2) Plik:TechnikaParow_1928_11_087.jpg|Strona 87 (3) Plik:TechnikaParow_1928_11_088.jpg|Strona 88 (4) Plik:TechnikaParow_1928_11_089.jpg|Strona 89 (5) Plik:TechnikaParow_1928_11_090.jpg|Strona 90 (6) Plik:TechnikaParow_1928_11_091.jpg|Strona 91 (7) Plik:TechnikaParow_1928_11_092.jpg|Strona 92 (8) </hovergallery> == Numer 12 == <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:TechnikaParow_1928_12_093.jpg|Strona 93 (1) Plik:TechnikaParow_1928_12_094.jpg|Strona 94 (2) Plik:TechnikaParow_1928_12_095.jpg|Strona 95 (3) Plik:TechnikaParow_1928_12_096.jpg|Strona 96 (4) Plik:TechnikaParow_1928_12_097.jpg|Strona 97 (5) Plik:TechnikaParow_1928_12_098.jpg|Strona 98 (6) Plik:TechnikaParow_1928_12_099.jpg|Strona 99 (7) Plik:TechnikaParow_1928_12_100.jpg|Strona 100 (8) </hovergallery> == Spis rzeczy == {| class="wikitable sortable" ! L.p. !! Autor !! Tytuł !! Rok !! Numer !! Strona !! Ilustracje |- | 69 || Inż. St. Felsz || Dobór parowozu przetokowego (przykład typowy) || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_01_001.jpg|1]] || |- | 70 || – R (edaktor) || Parowozy bezpaleniskowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_01_004.jpg|4]] || * |- | 71 || A. Chmielewski || O odpowiedzialności maszynisty za obryzganie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_01_005.jpg|5]] || |- | 72 || K || Cylindry parowozowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_01_006.jpg|6]] || * |- | 73 || – R (edaktor) || Rekordowe oszczędzanie paliwa na parowozie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_01_007.jpg|7]] || * |- | 74 || – R (edaktor) || Ocena książki: Praktyczne wskazówki dla drużyn parowozowych. „Jak ustrzec się wypadku zepsucia parowozu." Opracował A. Grzesikowski || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_01_008.jpg|8]] || |- | 75 || Inż. St. Nehring || Smoczki (inżektory), działające parą wysokoprężną || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_02_009.jpg|9]] || * |- | 76 || A. Chmielewski || Normalizacja kluczy na parowozach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_02_013.jpg|13]] || |- | 77 || Masz. St. Godlewski || Oszczędne spalanie węgla na manewrach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_02_014.jpg|14]] || |- | 78 || K || Stulecie kolei Baltimore – Ohio || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_02_015.jpg|15]] || * |- | 79 || – R (edaktor) || Nowa książka – Zasady ruchu parowoz. – inż St. Langroda || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_02_016.jpg|16]] || |- | 80 || – R (edaktor) || Nowe pismo – Spawanie i cięcie metali || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_02_016.jpg|16]] || |- | 81 || Inż. W. F. || Wyrównywanie ciśnienia po obu stronach tłoka przy jeździe bez pary (By pass) || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_03_017.jpg|17]] || * |- | 82 || A. C. || W sprawie niedokładnego kursowania pociągów dalekobieżnych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_03_020.jpg|20]] || |- | 83 || Masz. Jan Godlewski || O odhamowaniu wagonów za pomocą powietrznych kurków spustowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_03_021.jpg|21]] || |- | 84 || Br. Cieśliński || Jeszcze o dyszy parowozowej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_03_022.jpg|22]] || |- | 85 || Masz. Jan Godlewski || Kilka słów o hamulcu Kunze–Knorra || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_03_023.jpg|23]] || |- | 86 || – || Obrazek zimowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_03_024.jpg|24]] || |- | 87 || – || Humor kolejowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_03_024.jpg|24]] || |- | 88 || Inż. St. Felsz || Niektóre zagadkowe wykolejenia parowozów na łukach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_04_025.jpg|25]] || * |- | 89 || A. Chmielewski || Przedmuchiwanie rur płomiennych i żarowych na parowozach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_04_029.jpg|29]] || |- | 90 || – R (edaktor) || Dźwigi wagonowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_04_031.jpg|31]] || * |- | 91 || Masz. Jan Godlewski || O nowszych polskich parowozach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_04_031.jpg|31]] || |- | 92 || Inż. St. Nehring || Smoczki (inżektory), L. F. działające parą wylotową || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_05_033.jpg|33]] || * |- | 93 || Masz. z Krakowa || Pył węglowy jako materjał opałowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_05_038.jpg|38]] || |- | 94 || – R (edaktor) || Nowy parowóz turbinowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_05_038.jpg|38]] || * |- | 95 || A. Chmielewski || Usterki na parowozach – gwizdki || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_05_040.jpg|40]] || |- | 96 || Inż. Stanisław Felsz || Niebezpieczeństwo pożarów od parowozów i parników || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_06_041.jpg|41]] || * |- | 97 || A. Chmielewski || Przedmuchiwanie rur płomiennych i żarowych na parowozach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_06_044.jpg|44]] || * |- | 98 || Br. Cieśliński || Ruszanie z miejsca || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_06_046.jpg|46]] || |- | 99 || – R (edaktor) || Poco dymić? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_06_047.jpg|47]] || * |- | 100 || – R (edaktor) || Pociąg wśród powodzi || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_06_048.jpg|48]] || * |- | 101 || A. Grzesikowski i S. F. || Pytania i odpowiedzi: z powodu książki A. Grzesikowskiego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_06_048.jpg|48]] || |- | 102 || S. K. || O pochodzeniu węgla kamiennego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_07_049.jpg|49]] || |- | 103 || Masz. St. Godlewski || Prawidłowe ustawienie dyszy i jej znacznie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_07_052.jpg|52]] || |- | 104 || Masz. Jan Godlewski || O prasach smarnych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_07_053.jpg|53]] || |- | 105 || A. Chmielewski || Posiłkowanie się smoczkiem L. F || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_07_053.jpg|53]] || |- | 106 || – R (edaktor) || Przejście korytarzowe w tendrze || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_07_055.jpg|55]] || * |- | 107 || J. Okrzesik i S. F. || Pytania i odpowiedzi: zagadkowe wykolejenia || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_07_056.jpg|56]] || |- | 108 || – R (edaktor) || Nowa książka – Hamulec Hardy'ego – opisał inż. M. Fürgang || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_07_056.jpg|56]] || |- | 109 || Inż. St. Felsz || Porcje zarzucanego węgla i jego spalanie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_08_057.jpg|57]] || |- | 110 || – R (edaktor) || Parowóz typu Garrata || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_08_060.jpg|60]] || * |- | 111 || K || Szybkość rekordowa amerykańskiego ekspresu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_08_061.jpg|61]] || |- | 112 || S. || Odlew ostojnicy parowozowej wraz z cylindrami || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_08_062.jpg|62]] || * |- | 113 || A. Chmielewski || Kilka uwag o obsłudze parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_08_062.jpg|62]] || |- | 114 || – R (edaktor) || Ulatnianie się premji węglowych przez nieszczelne tłoki i suwaki || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_08_063.jpg|63]] || |- | 115 || r. || Zawody ekspresu z samolotem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_08_064.jpg|64]] || * |- | 116 || Inż. St. Kruszewski || Szkolenie drużyn parowozowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_09_065.jpg|65]] || |- | 117 || – || Bibljoteczka maszynisty parowozowego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_09_076.jpg|76]] || |- | 118 || Inż. L. Sowiński || Pompy wodne i podgrzewacze I || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_10_077.jpg|77]] || * |- | 119 || Masz. St. Godlewski || Klapy popielnikowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_10_080.jpg|80]] || |- | 120 || Masz. Jan Godlewski || O pęknięciach ram parowozów Ser. OS 24 || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_10_081.jpg|81]] || * |- | 121 || K || Mechaniczne czyszczenie taboru kolejowego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_10_082.jpg|82]] || * |- | 122 || A. Chmielewski || Współudział drużyn konduktorskich w odhamowaniu pociągu osobowego na postoju || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_10_084.jpg|84]] || |- | 123 || Inż. L. Sowiński || Pompy wodne i podgrzewacze II. || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_11_085.jpg|85]] || * |- | 124 || S. || Pochodnie płomienne || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_11_088.jpg|88]] || * |- | 125 || Masz. St. Godlewski || O hamowaniu pociągu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_11_089.jpg|89]] || |- | 126 || Inż. St. Kruszewski || Wrażenia z kolei Londyn – Północny Wschód (L. N. E. R.) || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_11_090.jpg|90]] || * |- | 127 || Masz. Jan Godlewski || O piasecznicy parowozowej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_11_092.jpg|92]] || |- | 128 || M. T. i inż. St. Nehring || Pytania i odpowiedzi: wadliwe działanie inżektora || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_11_092.jpg|92]] || |- | 129 || Inż. St. Felsz || Stosowanie wtórnego powietrza || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_12_093.jpg|93]] || |- | 130 || Br. Cieśliński || Oszczędne smarowanie cylindrów i suwaków na parowozach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_12_095.jpg|95]] || |- | 131 || S. || Zderzenie parowozu z belką oporową || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_12_096.jpg|96]] || * |- | 132 || K || Uplanowana katastrofa kolejowa || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_12_097.jpg|97]] || * |- | 133 || – R (edaktor) || Uderzenia w miejscach przesuwu kotła || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_12_098.jpg|98]] || |- | 134 || S t. || Budka parowozu towarowego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_12_098.jpg|98]] || * |- | 135 || – R (edaktor) || Poważna katastrofa kolejowa || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_12_099.jpg|99]] || * |- | 136 || Kr. || Strzec się obręczy nieokrągłych! || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1928_12_100.jpg|100]] || |- |} <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:TechnikaParow_1928_spis_001.jpg|Strona 1 Plik:TechnikaParow_1928_spis_002.jpg|Strona 2 Plik:TechnikaParow_1928_spis_003.jpg|Strona 3 Plik:TechnikaParow_1928_spis_004.jpg|Strona 4 </hovergallery> [[Kategoria:Technika Parowozowa (czasopismo)]]
Opis zmian:
To jest drobna zmiana Obserwuj
Anuluj