Instrukcja
DANE PODSTAWOWE
Stan *
SprawnaOdstawionaWrakZłomPomnikEksponatW trakcie remontuPrzebudowanaNieznany
Producent
FAUR
Typ *
L45H
Numer fabryczny *
24074
Rok produkcji *
1980
Rok odstawienia
Rok złomowania
2011
Ostatnie oznaczenie *
Lxd2-372
Ostatni rozstaw *
785 mm
Ostatni typ silnika
Maybach MB 836 Bb
Ostatnie stacjonowanie *
Bytom Karb Wąskotorowy
Kraj *
Użytkownik
Właściciel
Kolej
Zwięzłe uwagi dot. np. nietypowych rozwiązań technicznych, malowania
Szczegółowy opis
W roku 2002 lokomotywa została przekazana przez Dyrekcję Kolei Dojazdowych miastu Bytom na własność. W latach 2002 - 2005 prowadziła znaczną część pociągów rozkładowych i dodatkowych uruchamianych przez SGKW. W roku 2005 w wyniku nieumiejętnej obsługi (zmiana położenia nawrotnika przed całkowitym zatrzymaniem pojazdu) doznała poważnej usterki przekładni nawrotnej i w wyniku braku możliwości technicznych i finansowych niezbędnych do dokonania koniecznej naprawy została odstawiona. W roku 2007 silnik z tej maszyny otrzymała Lxd2-352. W lutym roku 2011 została zastąpiona znajdującą się w znacznie lepszym stanie technicznym (sprawna przekładnia nawrotna, sprawny silnik) zakupioną od firmy handlującej złomem i sprowadzoną z Piotrkowa Trybunalskiego lokomotywą Lxd2-322, która następnie otrzymała oznaczenie Lxd2-372'.
HISTORIA EKSPLOATACJI
ILUSTRACJE (nieobowiązkowe)
Główne zdjęcie w artykule
Prześlij plik
Lxd2-372 na wiadukcie nad ulicą Siemianowicką w roku 1999. Pod wiaduktem wagon tramwajowy typu 105Na na linii nr 8 zmierza w kierunku Dąbrówki Wielkiej - dzielnicy Piekar Śląskich. Obecnie ani wiadukt, ani linia tramwajowa, ani lokomotywa już nie istnieją.
ZDJĘCIA DODATKOWE
Zdjęcie 1
Lxd2-372 i Lyd1-308 na terenie Warsztatów Naprawczych GKW w Bytomiu-Rozbarku. Foto: Jakub Halor, maj 1999
Zdjęcie 2
Lxd2-372 odstawiona na terenie stacji Bytom Karb Wąskotorowy
Zdjęcie 3
Lxd2-372 manewruje na stacji Miasteczko Śląskie Wąskotorowe
Zdjęcie 4
Zdjęcie 5
Zdjęcie 6
Zdjęcie 7
Zdjęcie 8
Zdjęcie 9