Instrukcja
DANE PODSTAWOWE
Stan *
SprawnaOdstawionaWrakZłomPomnikEksponatW trakcie remontuPrzebudowanaNieznany
Producent
FAUR
Typ *
L45H
Numer fabryczny *
24845
Rok produkcji *
1983
Rok odstawienia
Rok złomowania
Ostatnie oznaczenie *
Lxd2-476
Ostatni rozstaw *
1000 mm
Ostatni typ silnika
Wola H12A
Ostatnie stacjonowanie *
Koszalin Wąskotorowy
Kraj *
Polska
Użytkownik
Stowarzyszenie Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej
Właściciel
Urząd Gminy Manowo
Kolej
Koszalińska Kolej Dojazdowa
Zwięzłe uwagi dot. np. nietypowych rozwiązań technicznych, malowania
Szczegółowy opis
Od roku 2009 maszyna ta jest eksploatowana na [[Koszalińska Kolej Dojazdowa|Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej]] na mocy umowy użyczenia zawartej pomiędzy [[Polskie Koleje Państwowe|Polskimi Kolejami Państwowymi SA]] a Gminą Manowo. W dniu 30 stycznie 2013 zarząd Polskich Kolei Państwowych podjął uchwałę w sprawie przekazania Gminie Manowo 25 sztuk taboru stacjonujących jeszcze w lokomotywowni w [[Dobra Nowogardzkie|Dobrach Nowogardzkich]]. Umowa ta obejmuje także lokomotywę Lxd2-476<ref>http://waskotorowka.koszalin.pl/pages/posts/lxd2-475-w-koszalinie-30.php Informacja na stronie Towarzystwa Przyjaciół Koszalińskiej Wąskotorówki</ref>. Pomimo faktu, że lokomotywa ta była oddana w użytkowanie Gminy Manowo, nadal stanowiła ona własność PKP S.A., które dnia 19.03.2014 wystawiły ją na sprzedaż w drodze przetargu w ramach postępowania przetargowego nr 2014-0156202: ''"Sprzedaż 163 szt taboru kolejowego ewidencjowanego w PKP S.A. Oddziałach Gospodarowania Nieruchomościami w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu"''. Lokomotywa została zakupiona przez [[Towarzystwo Przyjaciół Koszalińskiej Wąskotorówki]].<ref>{{cytuj stronę | url = http://pkpsa.pl/pkpsa/przetargi/przetarg/przetarg.html?id=1309| tytuł = Postępowanie na: "Sprzedaż 163 szt taboru kolejowego ewidencjowanego w PKP S.A. Oddziałach Gospodarowania Nieruchomościami w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu" (postępowanie nr: 2014-0156202)| data dostępu = 2014-05-26| autor = Polskie Koleje Państwowe S.A.| opublikowany = 2014-03-19| praca = | data = | język = }}</ref>.
HISTORIA EKSPLOATACJI
ILUSTRACJE (nieobowiązkowe)
Główne zdjęcie w artykule
Prześlij plik
ZDJĘCIA DODATKOWE
Zdjęcie 1
11.08.2011 - Lxd2-476 ze składem pociągu specjalnego dla uczestników obozu młodzieżowego zorganizowanego przez FEDECRAIL i Polską Federację Kolei Muzealnych, Turystycznych i Lokalnych na stacji w Manowie
Zdjęcie 2
11.08.2011 - Lxd2-476 ze składem pociągu specjalnego dla uczestników obozu młodzieżowego zorganizowanego przez FEDECRAIL i Polską Federację Kolei Muzealnych, Turystycznych i Lokalnych na stacji w Manowie. Widoczny stosowany tymczasowo pochodzący z przemysłowego urządzenia chłodniczego panel chłodnicy.
Zdjęcie 3
11.08.2011 - Lxd2-476 ze składem pociągu specjalnego dla uczestników obozu młodzieżowego zorganizowanego przez FEDECRAIL i Polską Federację Kolei Muzealnych, Turystycznych i Lokalnych na stacji w Manowie. Nietypowa stosowana tymczasowo chłodnica.
Zdjęcie 4
11.08.2011 - uczestnicy obozu młodzieżowego zorganizowanego przez FEDECRAIL i Polską Federację Kolei Muzealnych, Turystycznych i Lokalnych pozują do zdjęcia grupowego na tle lokomotywy Lxd2-476. Tor szlakowy w pobliżu stacji Manowo.
Zdjęcie 5
10.09.2022 Lxd2-476 na terenie lokomotywowni w Koszalinie.
Zdjęcie 6
Zdjęcie 7
Zdjęcie 8
Zdjęcie 9