Instrukcja
DANE PODSTAWOWE
Stan *
SprawnaOdstawionaWrakZłomPomnikEksponatW trakcie remontuPrzebudowanaNieznany
Producent
ZNTK Wrocław
Typ *
WM5
Numer fabryczny *
192
Rok produkcji *
1958
Rok odstawienia
Rok złomowania
Ostatnie oznaczenie *
nieznane
Ostatni rozstaw *
1435 mm
Ostatni typ silnika
Brak silnika
Ostatnie stacjonowanie *
Parowozownia Jarocin
Kraj *
Użytkownik
Właściciel
Towarzystwo Kolei Wielkopolskiej
Kolej
Zwięzłe uwagi dot. np. nietypowych rozwiązań technicznych, malowania
Szczegółowy opis
Tabliczka znamionowa drezyny wskazuje, że fabrycznie wyposażono ją w wysokoprężny trzycylindrowy silnik spalinowy S-63s o mocy 33KM wraz z 4-biegową skrzynią biegów. Przedmiotowy pojazd jest darem od PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przekazanym do Muzeum Parowozownia Jarocin ze Sekcji Utrzymania Obiektów Inżynieryjnych i Linii Kolejowych w Skarżysku – Kamiennej. Nie jest znana historia jego służby w PKP poza faktem, iż po wycofaniu ze „służby drogowej” przebudowano go na przeciągarkę wagonów w zgrzewalni szyn. Egzemplarz obecnie jest w złym stanie technicznym (ma zniszczoną kabinę, pozbawiony jest silnika spalinowego i posiada przebudowany układ cięgłowo-zderzny) w przyszłości poddany zostanie odbudowie z przywróceniem pierwotnego wyglądu.
HISTORIA EKSPLOATACJI
ILUSTRACJE (nieobowiązkowe)
Główne zdjęcie w artykule
Prześlij plik
ZDJĘCIA DODATKOWE
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Zdjęcie 3
Zdjęcie 4
Zdjęcie 5
Zdjęcie 6
Zdjęcie 7
Zdjęcie 8
Zdjęcie 9