Instrukcja
DANE PODSTAWOWE
Stan *
SprawnaOdstawionaWrakZłomPomnikEksponatW trakcie remontuPrzebudowanaNieznany
Producent
WMD Krośniewice
Typ *
1Aw/M
Numer fabryczny *
3
Rok produkcji *
1965
Rok odstawienia
Rok złomowania
1993
Ostatnie oznaczenie *
MBxd1-163
Ostatni rozstaw *
750 mm
Ostatni typ silnika
Nieznany
Ostatnie stacjonowanie *
Krośniewice
Kraj *
Użytkownik
Właściciel
Kolej
Krośniewicka Kolej Dojazdowa
Zwięzłe uwagi dot. np. nietypowych rozwiązań technicznych, malowania
Szczegółowy opis
* Wagon przebudowany z wagonu serii Bxhpi nr 1705 typu 1Aw wyprodukowanego w roku 1957 przez Fabrykę Wagonów w Świdnicy<ref>{{cytuj pismo | nazwisko = Pokropiński| imię = Bogdan |tytuł = Przebudowa wagonów 1Aw na silnikowe| url = | czasopismo = Świat Kolei| adres czasopisma = | oznaczenie = | wolumin = 99| wydanie = 10/2003| strony = 16-21| data = | rok = | miesiąc = | odpowiedzialność = | wydawca = Emi-Press| miejsce = Łódź| issn = 1234-5962 | doi = | doietykieta = | pmid = | oclc = | bibcode = | id = | cytat = | język = | data dostępu = }}</ref> * Wg informacji zawartych w cytowanym wyżej artykule opublikowanym w "Świecie Kolei" pojazd zezłomowano w roku 1991 * Numer zawarty w polu "Numer fabryczny" nie jest rzeczywistym numerem fabrycznym. Oznacza jedynie, który to jest wagon zbudowany w kolejności * Dnia 26 maja 1991 wagon w km 4,315 szlaku Krośniewice - Boniewo na przejeździe kategorii "D" wagon ten zderzył się z autobusem marki Ikarus 160 PKS Włocławek. W wyniku zderzenia wagon wykoleił się oraz został uszkodzony<ref>[[Biblioteka:A-04508]]</ref>
HISTORIA EKSPLOATACJI
ILUSTRACJE (nieobowiązkowe)
Główne zdjęcie w artykule
Prześlij plik
ZDJĘCIA DODATKOWE
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Zdjęcie 3
Zdjęcie 4
Zdjęcie 5
Zdjęcie 6
Zdjęcie 7
Zdjęcie 8
Zdjęcie 9