Instrukcja
DANE PODSTAWOWE
Stan *
SprawnaOdstawionaWrakZłomPomnikEksponatW trakcie remontuPrzebudowanaNieznany
Producent
Warsztaty Warszawskich Kolei Dojazdowych
Typ *
Gospodarczy
Numer fabryczny *
?(M1)
Rok produkcji *
1936
Rok odstawienia
1959
Rok złomowania
Ostatnie oznaczenie *
brak
Ostatni rozstaw *
750 mm
Ostatni typ silnika
S-42
Ostatnie stacjonowanie *
Rogów Towarowy Wąskotorowy
Kraj *
Polska
Użytkownik
Właściciel
Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych
Kolej
Rogowska Kolej Dojazdowa
Zwięzłe uwagi dot. np. nietypowych rozwiązań technicznych, malowania
Szczegółowy opis
Po wypadku z 8.08.1938 odbudowany w 1939 roku i używany jako ciężka drezyna motorowa. W 1947 wysłany do naprawy (WGW Opole lub DOKP Kraków). W 1950 przekazany dla Wojsk Ochrony Pogranicza w Bieszczadach, gdzie dowoził żołnierzy na posterunki i patrole. W 1959 rozbity po zawaleniu się parowozowni w wyniku zderzenia ze ścianą. Przesłany w 1969 do OTL Sanok, gdzie służył na kolei bieszczadzkiej do przewozu drewna. Odnaleziony w 2002 roku, a w 2004 trafił do Rogowa z zamiarem odbudowy, która do tej pory nie została wykonana. Zachowało się tylko podwozie. Przydzielono stan "eksponat", bo nie ma tu odpowiedniego, który go zdefiniuje; ten wydaje się być najbardziej odpowiedni.
HISTORIA EKSPLOATACJI
ILUSTRACJE (nieobowiązkowe)
Główne zdjęcie w artykule
Prześlij plik
ZDJĘCIA DODATKOWE
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Zdjęcie 3
Zdjęcie 4
Zdjęcie 5
Zdjęcie 6
Zdjęcie 7
Zdjęcie 8
Zdjęcie 9