Tw53: Różnice pomiędzy wersjami
m |
|||
Linia 94: | Linia 94: | ||
|ex. Tw53-3996 | |ex. Tw53-3996 | ||
|- | |- | ||
− | |[[Tw53/ | + | |[[Tw53/2652|2652]] |
|1955 | |1955 | ||
|style="background-color:#80FFFF;" | w trakcie renowacji | |style="background-color:#80FFFF;" | w trakcie renowacji | ||
Linia 125: | Linia 125: | ||
|Sochaczew | |Sochaczew | ||
|ex. Tw53-2564. Prebudowany w 1971 | |ex. Tw53-2564. Prebudowany w 1971 | ||
+ | |- | ||
+ | |[[Tw53/3994|3994]] | ||
+ | |1954 | ||
+ | |style="background-color:#FF8080;" | złom 14.09.1981 | ||
+ | |785 | ||
+ | |Tw53-2562 | ||
+ | |Bytom? | ||
+ | | | ||
|} | |} | ||
Wersja z 20:15, 5 kwi 2017
Niniejszy artykuł jest w trakcie budowy lub przebudowy. Pomoc jest mile widziana. UżytkownikTw53-2566 (dyskusja, wkład) Jeżeli ta strona nie była edytowana od dłuższego czasu, należy usunąć szablon. |
Tw53 | |
Tw53-2561 (błędnie oznaczony jako 2560) na ekspozycji w skansenie w Chabówce | |
Przewoźnik | PKP, przemysł |
Oznaczenie przewoźnika | Tw53 |
Producent | Fablok Chrzanów |
Lata budowy | 1953 - 1954 |
Liczba wyprodukowanych egzemplarzy | 20 |
Rozstaw szyn | 750 mm, 785 mm |
Długość parowozu | 8800 mm |
Szerokość | 2800 mm |
Wysokość | 3050 mm |
Układ osi | 0-5-0
|
Średnica kół napędowych | 790 mm |
Ciśnienie pary w kotle | 13 atm |
Powierzchnia rusztu | 1,6 m2 |
Powierzchnia przegrzewacza | 22 m2
|
Średnica cylindrów | 450 mm |
Skok tłoka | 400 mm |
Moc znamionowa | 400 KM (294,2 kW) |
Prędkość konstrukcyjna | 30 km/h |
Masa własna | 32,4 t |
Masa służbowa | 41,25 t
|
Zapas węgla | 1,6 t |
Zapas wody | 4 m3
|
Tw53 – polski parowóz tendrzak budowany w latach 1953 - 1954 przez Fablok. Łącznie zbudowano 20 egzemplarzy tego parowozu, z czego 10 na potrzeby Górnośląskich Kolei Wąskotorowych oraz 10 na potrzeby górnośląskich zakładów przemysłowych do obsługi ich własnych kolei przemysłowych oraz bocznic.
Do dzisiejszych czasów zostało zachowane 6 parowozów z czego 2 z nich zostały przystosowane do współpracy z tendrami:
•Tw53-2561
•Tw53-2564 przebudowany na Pw53-1980. Zestawiony z tendrem Pt10-1980 od skasowanego parowozu Pxu z dostaw UNNRA.
•Tw53-2565
•Tw53-2566 Oczekuje na naprawę główną
•Tw53-2570
•Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48.
Tw53-2560 na terenie skansenu w Chabówce Chabówka 20.08.2016.
Tw53-2566 na terenie stacji w Rudach Rudy 25.10.2015
Nr fabr. | Rok prod. | Stan | Prześwit | Oznaczenie | Aktualne lub ostatnie miejsce stacjonowania |
Uwagi |
---|---|---|---|---|---|---|
2647 | 1954 | eksponat/oczekuje NG | 785 | Tw53-2566 | Rudy | kolor żółty |
3996 | 1954 | eksponat | 785 | Pw53-02 | Rudy | ex. Tw53-3996 |
2652 | 1955 | w trakcie renowacji | 785 | Tw53-2570 | Racibórz | kolor zielony . Nazywany Halinką |
3990 | 1954 | eksponat | 785 | Tw53-2561 | Chabówka | Błędnie oznaczony numerem 2560 |
2648 | 1955 | eksponat | 785 | Tw53-2565 | Sochaczew | Prostokątne Bufory |
2646 | 1955 | eksponat | 750 | Pw53-1980 | Sochaczew | ex. Tw53-2564. Prebudowany w 1971 |
3994 | 1954 | złom 14.09.1981 | 785 | Tw53-2562 | Bytom? |
ARTYKUŁ W TRAKCIE OPRACOWYWANIA
Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Tw53. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.