Tw53: Różnice pomiędzy wersjami
| Linia 73: | Linia 73: | ||
{| class="wikitable sortable" | {| class="wikitable sortable" | ||
! Nr fabr. | ! Nr fabr. | ||
| + | ! Nr kotła | ||
! Rok prod. | ! Rok prod. | ||
! Stan | ! Stan | ||
| Linia 81: | Linia 82: | ||
|- | |- | ||
|[[Tw53/2647|2647]] | |[[Tw53/2647|2647]] | ||
| + | |13963/54 | ||
| 1954 | | 1954 | ||
| style="background-color:#80FFFF;" | eksponat/oczekuje NG | | style="background-color:#80FFFF;" | eksponat/oczekuje NG | ||
| Linia 89: | Linia 91: | ||
|- | |- | ||
|[[Tw53/3996|3996]] | |[[Tw53/3996|3996]] | ||
| + | |13956/54 | ||
|1954 | |1954 | ||
|style="background-color:#80FFFF;" | eksponat | |style="background-color:#80FFFF;" | eksponat | ||
| Linia 97: | Linia 100: | ||
|- | |- | ||
|[[Tw53/2652|2652]] | |[[Tw53/2652|2652]] | ||
| + | |13969/54 | ||
|1955 | |1955 | ||
|style="background-color:#80FFFF;" | w trakcie renowacji | |style="background-color:#80FFFF;" | w trakcie renowacji | ||
| Linia 105: | Linia 109: | ||
|- | |- | ||
|[[Tw53/3990|3990]] | |[[Tw53/3990|3990]] | ||
| + | |13950/54 | ||
|1954 | |1954 | ||
|style="background-color:#80FFFF;" | eksponat | |style="background-color:#80FFFF;" | eksponat | ||
| Linia 113: | Linia 118: | ||
|- | |- | ||
|[[Tw53/2648|2648]] | |[[Tw53/2648|2648]] | ||
| + | |13966/54 | ||
|1955 | |1955 | ||
|style="background-color:#80FFFF;" | eksponat | |style="background-color:#80FFFF;" | eksponat | ||
| Linia 121: | Linia 127: | ||
|- | |- | ||
|[[Tw53/2656|2646]] | |[[Tw53/2656|2646]] | ||
| + | |13960/54 | ||
|1955 | |1955 | ||
|style="background-color:#80FFFF;" | eksponat | |style="background-color:#80FFFF;" | eksponat | ||
| Linia 129: | Linia 136: | ||
|- | |- | ||
|[[Tw53/3994|3994]] | |[[Tw53/3994|3994]] | ||
| + | |13955/? | ||
|1954 | |1954 | ||
|style="background-color:#FF8080;" | złom 14.09.1981 | |style="background-color:#FF8080;" | złom 14.09.1981 | ||
| Linia 137: | Linia 145: | ||
|- | |- | ||
|[[Tw53/2645|2645]] | |[[Tw53/2645|2645]] | ||
| + | |13961/? | ||
|1955 | |1955 | ||
|style="background-color:#FF8080;" | złom 18.04.1985 | |style="background-color:#FF8080;" | złom 18.04.1985 | ||
|785 | |785 | ||
|Tw53-2563 | |Tw53-2563 | ||
| − | | | + | |Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych PW Świętochłowice |
| − | | | + | |ex. PKP |
|- | |- | ||
|[[Tw53/2649|2649]] | |[[Tw53/2649|2649]] | ||
| + | |13965/? | ||
|1955 | |1955 | ||
|style="background-color:#FF8080;" | złom 24.11.1984 | |style="background-color:#FF8080;" | złom 24.11.1984 | ||
| Linia 153: | Linia 163: | ||
|- | |- | ||
|[[Tw53/2650|2650]] | |[[Tw53/2650|2650]] | ||
| + | |13968/? | ||
|1955 | |1955 | ||
|style="background-color:#FF8080;" | złom 04.06.1983 | |style="background-color:#FF8080;" | złom 04.06.1983 | ||
| Linia 161: | Linia 172: | ||
|- | |- | ||
|[[Tw53/2651|2651]] | |[[Tw53/2651|2651]] | ||
| + | |13967/? | ||
|1955 | |1955 | ||
|style="background-color:#FF8080;" | złom 31.08.1978 | |style="background-color:#FF8080;" | złom 31.08.1978 | ||
| Linia 169: | Linia 181: | ||
|- | |- | ||
|[[Tw53/2643|2643]] | |[[Tw53/2643|2643]] | ||
| + | |13958/54 | ||
|1954 | |1954 | ||
|style="background-color:#FF8080;" | złom | |style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
| Linia 177: | Linia 190: | ||
|- | |- | ||
|[[Tw53/2644|2644]] | |[[Tw53/2644|2644]] | ||
| + | |13964/54 | ||
|1955 | |1955 | ||
|style="background-color:#FF8080;" | złom 1982 | |style="background-color:#FF8080;" | złom 1982 | ||
| Linia 185: | Linia 199: | ||
|- | |- | ||
|[[Tw53/3989|3989]] | |[[Tw53/3989|3989]] | ||
| + | |12256/48 | ||
|1955 | |1955 | ||
|style="background-color:#FF8080;" | złom | |style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
| Linia 190: | Linia 205: | ||
|Tw53-3989 | |Tw53-3989 | ||
|Huta Kościuszko | |Huta Kościuszko | ||
| − | | | + | |zmiana kotła |
|- | |- | ||
|[[Tw53/3991|3991]] | |[[Tw53/3991|3991]] | ||
| + | |13951/54 | ||
|1955 | |1955 | ||
|style="background-color:#FF8080;" | złom 1978 | |style="background-color:#FF8080;" | złom 1978 | ||
| Linia 201: | Linia 217: | ||
|- | |- | ||
|[[Tw53/3992|3992]] | |[[Tw53/3992|3992]] | ||
| + | |13952/54 | ||
|1954 | |1954 | ||
|style="background-color:#FF8080;" | złom | |style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
| Linia 209: | Linia 226: | ||
|- | |- | ||
|[[Tw53/3993|3993]] | |[[Tw53/3993|3993]] | ||
| + | |13953/54 | ||
|1954 | |1954 | ||
|style="background-color:#FF8080;" | złom | |style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
| Linia 217: | Linia 235: | ||
|- | |- | ||
|[[Tw53/3995|3995]] | |[[Tw53/3995|3995]] | ||
| + | |13954/54 | ||
|1954 | |1954 | ||
|style="background-color:#FF8080;" | złom | |style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
|1000 | |1000 | ||
|Tw53-3995 | |Tw53-3995 | ||
| + | |KWK Zabrze-Bielszowice | ||
|przekuty z 785 mm | |przekuty z 785 mm | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
|[[Tw53/3997|3997]] | |[[Tw53/3997|3997]] | ||
| + | |13957/54 | ||
|1954 | |1954 | ||
|style="background-color:#FF8080;" | złom 1988 | |style="background-color:#FF8080;" | złom 1988 | ||
| Linia 233: | Linia 254: | ||
|- | |- | ||
|[[Tw53/3998|3998]] | |[[Tw53/3998|3998]] | ||
| + | |13959/54 | ||
|1954 | |1954 | ||
|style="background-color:#FF8080;" | złom 1974 | |style="background-color:#FF8080;" | złom 1974 | ||
Wersja z 10:44, 24 kwi 2017
|
|
Niniejszy artykuł jest w trakcie budowy lub przebudowy. Pomoc jest mile widziana. UżytkownikTw53-2566 (dyskusja, wkład) Jeżeli ta strona nie była edytowana od dłuższego czasu, należy usunąć szablon. |
| Tw53 | |
| Tw53-2561 (błędnie oznaczony jako 2560) na ekspozycji w skansenie w Chabówce | |
| Przewoźnik | PKP, przemysł |
| Oznaczenie przewoźnika | Tw53 |
| Producent | Fablok Chrzanów |
| Lata budowy | 1953 - 1954 |
| Liczba wyprodukowanych egzemplarzy | 20 |
| Rozstaw szyn | 750 mm, 785 mm |
| Długość parowozu | 8800 mm |
| Szerokość | 2800 mm |
| Wysokość | 3050 mm |
| Układ osi | 0-5-0
|
| Średnica kół napędowych | 790 mm |
| Ciśnienie pary w kotle | 13 atm |
| Powierzchnia rusztu | 1,6 m2 |
| Powierzchnia przegrzewacza | 22 m2
|
| Średnica cylindrów | 450 mm |
| Skok tłoka | 400 mm |
| Moc znamionowa | 400 KM (294,2 kW) |
| Prędkość konstrukcyjna | 30 km/h |
| Masa własna | 32,4 t |
| Masa służbowa | 41,25 t
|
| Zapas węgla | 1,6 t |
| Zapas wody | 4 m3
|
Tw53 – polski parowóz tendrzak budowany w latach 1953 - 1954 przez Fablok. Łącznie zbudowano 20 egzemplarzy tego parowozu, z czego 10 na potrzeby Górnośląskich Kolei Wąskotorowych oraz 10 na potrzeby górnośląskich zakładów przemysłowych do obsługi ich własnych kolei przemysłowych oraz bocznic.
Do dzisiejszych czasów zostało zachowane 6 parowozów z czego 2 z nich zostały przystosowane do współpracy z tendrami:
•Tw53-2561
•Tw53-2564 przebudowany na Pw53-1980. Zestawiony z tendrem Pt10-1980 od skasowanego parowozu Pxu z dostaw UNNRA.
•Tw53-2565
•Tw53-2566 Oczekuje na naprawę główną
•Tw53-2570
•Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48.
Zachowane Egzemplarze:
Tw53-2560 na terenie skansenu w Chabówce Chabówka 20.08.2016.
Tw53-2566 na terenie stacji w Rudach Rudy 25.10.2015
Wszystkie Egzemplarze:
| Nr fabr. | Nr kotła | Rok prod. | Stan | Prześwit | Oznaczenie | Aktualne lub ostatnie miejsce stacjonowania |
Uwagi | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 2647 | 13963/54 | 1954 | eksponat/oczekuje NG | 785 | Tw53-2566 | Rudy | kolor żółty | |
| 3996 | 13956/54 | 1954 | eksponat | 785 | Pw53-02 | Rudy | ex. Tw53-3996 | |
| 2652 | 13969/54 | 1955 | w trakcie renowacji | 785 | Tw53-2570 | Racibórz | kolor zielony . Nazywany Halinką | |
| 3990 | 13950/54 | 1954 | eksponat | 785 | Tw53-2561 | Chabówka | Błędnie oznaczony numerem 2560 | |
| 2648 | 13966/54 | 1955 | eksponat | 785 | Tw53-2565 | Sochaczew | Prostokątne Bufory | |
| 2646 | 13960/54 | 1955 | eksponat | 750 | Pw53-1980 | Sochaczew | ex. Tw53-2564. Przebudowany w 1971 | |
| 3994 | 13955/? | 1954 | złom 14.09.1981 | 785 | Tw53-2562 | Bytom? | ||
| 2645 | 13961/? | 1955 | złom 18.04.1985 | 785 | Tw53-2563 | Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych PW Świętochłowice | ex. PKP | |
| 2649 | 13965/? | 1955 | złom 24.11.1984 | 785 | Tw53-2567 | Bytom? | ||
| 2650 | 13968/? | 1955 | złom 04.06.1983 | 785 | Tw53-2568 | Bytom? | ||
| 2651 | 13967/? | 1955 | złom 31.08.1978 | 785 | Tw53-2569 | Bytom? | ||
| 2643 | 13958/54 | 1954 | złom | 785 | Tw53-2643 | Huta Kościuszko | ex. Huta Florian | |
| 2644 | 13964/54 | 1955 | złom 1982 | 785 | Tw53-2644 | Huta Pokój | ex. Huta Bobrek | |
| 3989 | 12256/48 | 1955 | złom | 785 | Tw53-3989 | Huta Kościuszko | zmiana kotła | |
| 3991 | 13951/54 | 1955 | złom 1978 | 785 | Tw53-3991 | Huta Pokój | ||
| 3992 | 13952/54 | 1954 | złom | 785 | Tw53-3992 | KWK Wujek | ||
| 3993 | 13953/54 | 1954 | złom | 785 | Tw53-3993 | Huta Kościuszko | ex. Huta Florian | |
| 3995 | 13954/54 | 1954 | złom | 1000 | Tw53-3995 | KWK Zabrze-Bielszowice | przekuty z 785 mm | |
| 3997 | 13957/54 | 1954 | złom 1988 | 785 | Tw53-3997 | KWK Pokój | ex. KWK Katowice | |
| 3998 | 13959/54 | 1954 | złom 1974 | 785 | Tw53-3998 | KWK Wujek |
ARTYKUŁ W TRAKCIE OPRACOWYWANIA
Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Tw53. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.