Hipotetyczna katastrofa kolejowa w Wałbrzychu: Różnice pomiędzy wersjami
(Zgłoszenie do usunięcia) |
|||
(Nie pokazano 4 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{DNU|artykuł|podstrona=2017:09:26:Katastrofa Kolejowa w Wałbrzychu}} | {{DNU|artykuł|podstrona=2017:09:26:Katastrofa Kolejowa w Wałbrzychu}} | ||
− | {{Dopracować| | + | {{Dopracować|nierzetelne|więcej przypisów=2017-09}} |
{{Katastrofa infobox | {{Katastrofa infobox | ||
|nazwa = Katastrofa kolejowa w Wałbrzychu | |nazwa = Katastrofa kolejowa w Wałbrzychu | ||
Linia 7: | Linia 7: | ||
|państwo = POL | |państwo = POL | ||
|wariant flagi = PRL | |wariant flagi = PRL | ||
− | |miejsce = okolice [[Wałbrzych | + | |miejsce = okolice [[Wałbrzych Główny]] |
− | + | |rodzaj = zderzenie pociągów | |
− | + | |data = 5 marca 1954 | |
− | + | |godzina = 4:00 – 5:00 | |
− | |||
− | |rodzaj = zderzenie pociągów | ||
− | |data = | ||
− | |godzina = 4:00 | ||
|ofiary śmiertelne = 120 osób | |ofiary śmiertelne = 120 osób | ||
|ranni = | |ranni = | ||
Linia 24: | Linia 20: | ||
|wikinews = | |wikinews = | ||
}} | }} | ||
− | '''Katastrofa kolejowa w [[ | + | '''Katastrofa kolejowa w Wałbrzychu''' – rzekoma [[Wypadek kolejowy|katastrofa]] która miała miejsce 5 marca 1954 roku między 4:00 – 5:00 rano, na szlaku kolejowym pomiędzy [[Wałbrzych Główny]] a [[Szybowice Wałbrzyskie]] w dzielnicy Podgórze. W wyniku zderzenia dwóch pociągów pasażerskich miało zginąć nawet 120 osób. |
+ | |||
+ | Katastrofa jest bardzo tajemnicza, informuje o tym raport z [[Centralna Agencja Wywiadowcza|Centralnej Agencji Wywiadowczej]]. Z raportu opublikowanego publicznie przez CIA, można uzyskać znikome informacje m.in. dotyczące liczby poszkodowanych osób, miasto, datę zdarzenia i informację, że doszło do [[sabotaż]]u. | ||
+ | |||
+ | W 2017 roku jednemu z portali informacyjnych, udało się dotrzeć do świadka wypadku, który poinformował o znikomych szczegółach katastrofy, ponieważ pracował w dzień katastrofy na nastawni. Od świadka udało się uzyskać dokładne miejsce katastrofy i kilka szczegółów. Katastrofa wydarzyła się z dala od zabudowań w Wałbrzychu, na 80 km trasy kolejowej z Wrocławia do Jeleniej Góry. Odludne miejsce katastrofy oraz niezbyt dostępne dla ludzi, wiąże się z charakterystyką urbanistyczną oraz ukształtowaniem terenu [[Wałbrzych]]a. Z relacji świadka wynika, że były to dwa [[pociąg pasażerski|pociągi pasażerskie]]. Jeden pociąg z Lubawki, zatrzymał się przy nastawni przed semaforem, gdyż miał czerwone światło, w pociągu podróżowało wojsko z batalionu robotniczego w Lubawce. Drugi pociąg który jechał z Kamiennej Góry również z pracownikami, został skierowany na ten sam tor. W wyniku tego, pociąg z Kamiennej Góry wjechał w pociąg z żołnierzami z Lubawki. Z relacji świadka wynika, że w tym dniu, był zakaz wpuszczania pociągów na tym odcinku trasy. W szybkim tempie uprzątnięto teren i przywrócono połączenie, nadano wypadkowi etykietę „sabotażu”. O wypadku nieliczne grono [[kolejarz]]y, nie chciało nic mówić ani wspominać. | ||
− | Katastrofa | + | == Linki zewnętrzne == |
− | + | * {{Cytuj stronę | url = https://dolny-slask.org.pl/6841670,Tajna_Katastrofa_Kolejowa_w_Walbrzychu.html | tytuł = ''Tajna Katastrofa Kolejowa w Wałbrzychu'' | autor = RafalSzz | opublikowany = dolny-slask.org.pl | data = 2017-09-26 | język = pl | archiwum = https://archive.is/PgtQj | zarchiwizowano = 2017-09-26 | data dostępu = 2017-09-26}}{{Niewiarygodne źródło}} | |
+ | * {{Cytuj stronę | url = http://walbrzych.dlawas.info/historia/walbrzych-katastrofa-kolejowa-w-1954-roku-jest-swiadek/cid,13320,a | tytuł = ''Wałbrzych: Katastrofa kolejowa w 1954 roku. Jest świadek!'' | autor = Elżbieta Węgrzyn | opublikowany = walbrzych.dlawas.info | data = 2017-09-26 | język = pl | archiwum = https://archive.is/Kdp3z | zarchiwizowano = 2017-09-26 | data dostępu = 2017-09-26}} | ||
− | + | {{SORTUJ:Wałbrzych}} | |
+ | [[Kategoria:Katastrofy kolejowe w Polsce]] |
Wersja z 11:26, 27 wrz 2017
Szablon:DNU Szablon:Dopracować Szablon:Katastrofa infobox Katastrofa kolejowa w Wałbrzychu – rzekoma katastrofa która miała miejsce 5 marca 1954 roku między 4:00 – 5:00 rano, na szlaku kolejowym pomiędzy Wałbrzych Główny a Szybowice Wałbrzyskie w dzielnicy Podgórze. W wyniku zderzenia dwóch pociągów pasażerskich miało zginąć nawet 120 osób.
Katastrofa jest bardzo tajemnicza, informuje o tym raport z Centralnej Agencji Wywiadowczej. Z raportu opublikowanego publicznie przez CIA, można uzyskać znikome informacje m.in. dotyczące liczby poszkodowanych osób, miasto, datę zdarzenia i informację, że doszło do sabotażu.
W 2017 roku jednemu z portali informacyjnych, udało się dotrzeć do świadka wypadku, który poinformował o znikomych szczegółach katastrofy, ponieważ pracował w dzień katastrofy na nastawni. Od świadka udało się uzyskać dokładne miejsce katastrofy i kilka szczegółów. Katastrofa wydarzyła się z dala od zabudowań w Wałbrzychu, na 80 km trasy kolejowej z Wrocławia do Jeleniej Góry. Odludne miejsce katastrofy oraz niezbyt dostępne dla ludzi, wiąże się z charakterystyką urbanistyczną oraz ukształtowaniem terenu Wałbrzycha. Z relacji świadka wynika, że były to dwa pociągi pasażerskie. Jeden pociąg z Lubawki, zatrzymał się przy nastawni przed semaforem, gdyż miał czerwone światło, w pociągu podróżowało wojsko z batalionu robotniczego w Lubawce. Drugi pociąg który jechał z Kamiennej Góry również z pracownikami, został skierowany na ten sam tor. W wyniku tego, pociąg z Kamiennej Góry wjechał w pociąg z żołnierzami z Lubawki. Z relacji świadka wynika, że w tym dniu, był zakaz wpuszczania pociągów na tym odcinku trasy. W szybkim tempie uprzątnięto teren i przywrócono połączenie, nadano wypadkowi etykietę „sabotażu”. O wypadku nieliczne grono kolejarzy, nie chciało nic mówić ani wspominać.
Linki zewnętrzne
- RafalSzz: Tajna Katastrofa Kolejowa w Wałbrzychu ([[język polski
|pol. ]] ). dolny-slask.org.pl, 2017-09-26. [dostęp 2017-09-26].Szablon:Niewiarygodne źródło
- Elżbieta Węgrzyn: Wałbrzych: Katastrofa kolejowa w 1954 roku. Jest świadek! ([[język polski
|pol. ]] ). walbrzych.dlawas.info, 2017-09-26. [dostęp 2017-09-26].