Tabor:Lw-00232: Różnice pomiędzy wersjami
m (PawBot przeniósł stronę L45H/24332 do Lw-00232: Robot namieszał i teraz sie musi pomęczyć co nieco) |
m (PawBot przeniósł stronę Lw-00232 do Tabor:Lw-00232: Właściwa przestrzeń nazw) |
(Brak różnic)
|
Wersja z 03:32, 14 mar 2018
<<< L45H
L45H 24332
Stan: sprawna
Rok produkcji
1981
Producent
FAUR
Stan
Sprawna
Aktualne oznaczenie
Lxd2-374
Aktualny rozstaw
785 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Bytom Karb Wąskotorowy
Kraj stacjonowania
Aktualny typ silnika
Wola 71H12A
Kolej
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
Użytkownik
Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
Właściciel
Urząd Miasta Bytomia
Stacjonowanie
Maciejkowice | 1981 | - | 1989 |
Bytom Karb Wąskotorowy | 1989 | - | 1994 |
Bytom Rozbark | 1994 | - | 2009 |
Bytom Karb Wąskotorowy | 2009 | - | nadal |
Rozstaw
785 mm | 1981 | - | nadal |
Oznaczenie
Lxd2-374 | 1981 | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
Lokomotywa ta została odstawiona do rezerwy najprawdopodobniej w roku 1994 (aczkolwiek wg. relacji dawnych pracowników GKW była używana jeszcze w roku 2000). Po likwidacji Dyrekcji Kolei Dojazdowych została przekazana Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA w Katowicach. W roku 2009 została przekazana miastu Bytom w zamian za zaległości podatkowe, a następnie, dzięki wsparciu finansowemu miasta Bytomia przetransportowana w dniu 21 listopada 2009 na terem WMD Bytom Karb. Dnia 11 czerwca 2013 lokomotywa została przewieziona do znajdującej się w Nowym Sączu firmy "Kol-Mag", gdzie została poddana naprawie głównej. Z Nowego Sącza powróciła do swojej macierzystej lokomotywowni dnia 8 sierpnia 2013. Naprawa, której koszt wyniósł 370 tysięcy złotych, została sfinansowana ze środków gmin, przez które przebiega do dziś linia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, tj. przez Bytom, Tarnowskie Góry i Miasteczko Śląskie.