802S: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(spis)
Linia 11: Linia 11:
 
Konstrukcja pługu i wyposażenie bazowało w dużej mierze na pługu normalnotorowym [[411S]]. Pojazd ten nie posiada własnego napędu, więc do jego pracy potrzebna jest lokomotywa. Wewnątrz znajduje się silnik spalinowy [[SW266]], napędzający agregat prądotwórczy potrzebny do obsługi hydrauliki.
 
Konstrukcja pługu i wyposażenie bazowało w dużej mierze na pługu normalnotorowym [[411S]]. Pojazd ten nie posiada własnego napędu, więc do jego pracy potrzebna jest lokomotywa. Wewnątrz znajduje się silnik spalinowy [[SW266]], napędzający agregat prądotwórczy potrzebny do obsługi hydrauliki.
 
Pług te były mało używane, podobno z powodu częstych wykolejeń.
 
Pług te były mało używane, podobno z powodu częstych wykolejeń.
 
[[Kategoria:Pługi odśnieżne]]
 
  
 
==Lista zbudowanych egzemplarzy==
 
==Lista zbudowanych egzemplarzy==
Linia 139: Linia 137:
  
 
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]]
 
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]]
 +
[[Kategoria:Pługi odśnieżne]]

Wersja z 06:49, 29 gru 2011

802S, 803S – Wąskotorowy pług odśnieżny produkowany w latach 1985–1992 w Zakładach Naprawy Taboru Kolejowego w Stargardzie Szczecińskim.

Jeden z pulpitów sterowniczych pługu 802S-09

Eksploatacja

Polskie Koleje Państwowe zakupiły ogółem 15 sztuk w ZNTK Stargard Szczeciński. Pierwszym prototypowym pługiem był 802S-01. Posiadał on płaski dach i prostokątne światła. Następne egzemplarze miały już okrągłe światła i lekko zaokrąglony dach. Pługi te były były produkowane na rozstaw szyn:

  • 750mm – 802S-01 do 12
  • 1000mm – 803S-01 do 03

Charakterystyka

Konstrukcja pługu i wyposażenie bazowało w dużej mierze na pługu normalnotorowym 411S. Pojazd ten nie posiada własnego napędu, więc do jego pracy potrzebna jest lokomotywa. Wewnątrz znajduje się silnik spalinowy SW266, napędzający agregat prądotwórczy potrzebny do obsługi hydrauliki. Pług te były mało używane, podobno z powodu częstych wykolejeń.

Lista zbudowanych egzemplarzy

Nr fabr. Rok prod. Stan Prześwit Oznaczenie

Aktualne lub ostatnie

miejsce stacjonowania

001
1985
odstawiony
750
802S-01
Mława Wąsk.
02
1989
złom
750
802S-02
Lisewo Wąsk.
03
1989
sprawny
750
802S-03
Rogów Wąsk.
04
1989
sprawny
750
802S-04
Jedrzejów Wąsk.
05
1989
sprawny
750
802S-05
Gniezno Wąsk.
06
1989
odstawiony
750
802S-06
Karczmiska
07
1990
odstawiony
750
802S-07
Ełk Wąsk.
08
1990
sprawny
750
802S-08
Nowy Dwór Gdański Wąsk.
09
1990
pomnik
750
802S-09
Bachórz
10
1990
odstawiony
750
802S-10
Zbiersk
11
1990
odstawiony
750
802S-04
Krośniewice
12
1990
odstawiony
750
802S-12
Mława Wąsk.
13 (?)
1991
odstawiony
1000
803S-01
Dobra Nowogardzkie
14 (?)
1992
sprawny
1000
803S-02
Piaseczno Wąsk.
15 (?)
1992
sprawny
1000
803S-03
Gryfice Wąsk.

Źródła