Ls40: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "Ls40 – lokomotywa spalinowa manewrowa małej mocy, produkowana w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie w latach 1952-1961. Wyprodukowa...") |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | Ls40 – lokomotywa spalinowa manewrowa małej mocy, produkowana w [[Fablok|Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie]] w latach 1952-1961. Wyprodukowano łącznie 581 sztuk Ls40. | + | Ls40 – lokomotywa spalinowa manewrowa małej mocy, produkowana w [[Fablok|Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie]] w latach 1952-1961. Wyprodukowano łącznie 581 sztuk Ls40 w 5 umownych wersjach różniących się kształtem budki maszynisty oraz przedziału silnikowego. |
Lokomotywa nie znalazła szerszego zastosowania w PKP (seria [[SM02]]) ze względu na niewielkie osiągi (zasięg: ok. 60 km, maksymalna prędkość: 11 km/h), jednakże, pod oznaczeniem Ls40, była szeroko używana do obsługi bocznic zakładów przemysłowych jako mała, ekonomiczna i lekka lokomotywa manewrowa. Ls40 była najmniejszą (długość: 6 m, masa: 16 ton) lokomotywą normalnotorową produkowaną w powojennej Polsce. | Lokomotywa nie znalazła szerszego zastosowania w PKP (seria [[SM02]]) ze względu na niewielkie osiągi (zasięg: ok. 60 km, maksymalna prędkość: 11 km/h), jednakże, pod oznaczeniem Ls40, była szeroko używana do obsługi bocznic zakładów przemysłowych jako mała, ekonomiczna i lekka lokomotywa manewrowa. Ls40 była najmniejszą (długość: 6 m, masa: 16 ton) lokomotywą normalnotorową produkowaną w powojennej Polsce. |
Wersja z 06:57, 30 mar 2018
Ls40 – lokomotywa spalinowa manewrowa małej mocy, produkowana w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie w latach 1952-1961. Wyprodukowano łącznie 581 sztuk Ls40 w 5 umownych wersjach różniących się kształtem budki maszynisty oraz przedziału silnikowego.
Lokomotywa nie znalazła szerszego zastosowania w PKP (seria SM02) ze względu na niewielkie osiągi (zasięg: ok. 60 km, maksymalna prędkość: 11 km/h), jednakże, pod oznaczeniem Ls40, była szeroko używana do obsługi bocznic zakładów przemysłowych jako mała, ekonomiczna i lekka lokomotywa manewrowa. Ls40 była najmniejszą (długość: 6 m, masa: 16 ton) lokomotywą normalnotorową produkowaną w powojennej Polsce.