Rozjazd: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(→Budowa rozjazdu: dodanie kierownic) |
(→Budowa rozjazdu: uzupełnienie informacji) |
||
Linia 5: | Linia 5: | ||
Rozjazd składa się z: | Rozjazd składa się z: | ||
[[Plik:ZwrotnicaPolska.JPG|mały|prawo|200px|Iglice oraz napęd rozjazdowy]] | [[Plik:ZwrotnicaPolska.JPG|mały|prawo|200px|Iglice oraz napęd rozjazdowy]] | ||
− | * zwrotnicy | + | * zwrotnicy ( iglic i opornic ) |
* szyn łączących | * szyn łączących | ||
− | * krzyżownicy | + | * krzyżownicy ( dzobownicy, szyn skrzydełkowych ) |
− | * kierownic | + | * kierownic ( prowadzą zestawy kołowe podczas przechodzenia przez krzyżownice ) |
* podrozjezdnic | * podrozjezdnic | ||
− | * zamknięć | + | * zamknięć nastawczych |
== Podział rozjazdów == | == Podział rozjazdów == |
Wersja z 20:26, 6 kwi 2018
Rozjazd - rodzaj połączenia torów służący do przejścia taboru z jednego toru na drugi.
Budowa rozjazdu
Rozjazd składa się z:
- zwrotnicy ( iglic i opornic )
- szyn łączących
- krzyżownicy ( dzobownicy, szyn skrzydełkowych )
- kierownic ( prowadzą zestawy kołowe podczas przechodzenia przez krzyżownice )
- podrozjezdnic
- zamknięć nastawczych
Podział rozjazdów
Rozróżnia się dwa zasadnicze rodzaje rozjazdów:
- zwyczajne
- krzyżowe (angielskie)
- krzyżowe ( beaslera )
Oraz dalej na: