Wózek motorowy Wmc: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "Wózek motorowy zwany powszechnie drezyna motorową, produkcji warsztatów kolejowych w Koronowie, budowany dla kolei dojazdowych PKP. Z przyczyn formalnych projekt...")
 
Linia 1: Linia 1:
 
[[Wózek motorowy]] zwany powszechnie drezyna motorową, produkcji warsztatów kolejowych w Koronowie, budowany dla kolei dojazdowych PKP. Z przyczyn formalnych projekt pojazdu był zaawansowaną przebudową wózków motorowych [[Wózek motorowy WWM5|Ws]], jednak faktycznie stanowił odrębną konstrukcję. Jest to najpowszechniejszy i niemal jedyny typ wózka motorowego używany obecnie na kolejach wąskotorowych w Polsce.
 
[[Wózek motorowy]] zwany powszechnie drezyna motorową, produkcji warsztatów kolejowych w Koronowie, budowany dla kolei dojazdowych PKP. Z przyczyn formalnych projekt pojazdu był zaawansowaną przebudową wózków motorowych [[Wózek motorowy WWM5|Ws]], jednak faktycznie stanowił odrębną konstrukcję. Jest to najpowszechniejszy i niemal jedyny typ wózka motorowego używany obecnie na kolejach wąskotorowych w Polsce.
 
W czasie służby na PKP pojazdy te nosiły oznaczenie "Wmc" oraz numer z przedziału numerów przydzielonych dla każdego z prześwitu torów kolei dojazdowych. Wyjątkiem jest tu [[Wmc 017]], któremu pomimo przekucia z 750mm na 600mm zachowano stary numer inwentarzowy. Wózki motorowe były budowane na wszystkie prześwity kolei dojazdowych w Polsce - 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Zbudowano ogółem ok 60 egzemplarzy. Jeden pojazd został sprzedany w latach '90 do Niemiec ( na kolei w Weisswasser )
 
W czasie służby na PKP pojazdy te nosiły oznaczenie "Wmc" oraz numer z przedziału numerów przydzielonych dla każdego z prześwitu torów kolei dojazdowych. Wyjątkiem jest tu [[Wmc 017]], któremu pomimo przekucia z 750mm na 600mm zachowano stary numer inwentarzowy. Wózki motorowe były budowane na wszystkie prześwity kolei dojazdowych w Polsce - 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Zbudowano ogółem ok 60 egzemplarzy. Jeden pojazd został sprzedany w latach '90 do Niemiec ( na kolei w Weisswasser )
 +
 +
== Spis wózków motorowych Wmc produkcji warsztatów w Koronowie (niepełna) ==
 +
 +
{{#ask: [[Lw producent::Koronowo]] | limit = 250
 +
|?Lw numer seryjny
 +
|?Lw rok produkcji
 +
|?Lw stan
 +
|?Lw ostatni rozstaw
 +
|?Lw ostatni typ silnika
 +
|?Lw ostatnie oznaczenie
 +
|?Lw ostatnie stacjonowanie
 +
|?Lw uwagi
 +
|?Lw numer seryjny
 +
|?Lw strona
 +
|?Lw typ fabryczny
 +
|sort=Lw rok produkcji, Lw numer seryjny
 +
|format=template
 +
|template=Lw tabela
 +
|introtemplate=Lw tabela nagłówek
 +
| outrotemplate=Lw tabela stop
 +
|link=all
 +
|headers=show
 +
|searchlabel=… dalsze wyniki
 +
|class=sortable wikitable smwtable
 +
}}

Wersja z 20:39, 18 kwi 2018

Wózek motorowy zwany powszechnie drezyna motorową, produkcji warsztatów kolejowych w Koronowie, budowany dla kolei dojazdowych PKP. Z przyczyn formalnych projekt pojazdu był zaawansowaną przebudową wózków motorowych Ws, jednak faktycznie stanowił odrębną konstrukcję. Jest to najpowszechniejszy i niemal jedyny typ wózka motorowego używany obecnie na kolejach wąskotorowych w Polsce. W czasie służby na PKP pojazdy te nosiły oznaczenie "Wmc" oraz numer z przedziału numerów przydzielonych dla każdego z prześwitu torów kolei dojazdowych. Wyjątkiem jest tu Wmc 017, któremu pomimo przekucia z 750mm na 600mm zachowano stary numer inwentarzowy. Wózki motorowe były budowane na wszystkie prześwity kolei dojazdowych w Polsce - 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Zbudowano ogółem ok 60 egzemplarzy. Jeden pojazd został sprzedany w latach '90 do Niemiec ( na kolei w Weisswasser )

Spis wózków motorowych Wmc produkcji warsztatów w Koronowie (niepełna)

Typ / Numer fabryczny Rok produkcji Stan Rozstaw Typ silnika Oznaczenie Stacjonowanie Uwagi
Wmc/1 1969 Eksponat 750 mm Nieznany Wmc 016 Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie
Wmc/8 1970 Odstawiona 750 mm Nieznany Wmc 038 Krasne Numer podmieniony z Wmc 029 i wzajemnie
Wmc/nieznany 1970 Sprawna 600 mm Nieznany Wmc 205 Białośliwie Wąsk.
Wmc/13 1971 W trakcie remontu 785 mm S-21 Wmc 106 Bytom Karb Wąskotorowy
Wmc/14 1971 Sprawna 750 mm S-21 Wmc 037 „Kocur” Nowy Łupków
Wmc/18 1971 Odstawiona 750 mm W trakcie wymiany silnika Wmc 028 TRI RAIL Tyczyn
Wmc/27 1971 Pomnik 1000 mm Brak Wmc 158 Piaseczno Miasto
Wmc/nieznany 1971 W trakcie remontu 750 mm Brak Wmc 029 Bytom Karb Wąskotorowy Drezyna ma podmieniona numer z Wmc 038 stoi w Krasnym
Wmc/25 1972 Sprawna 750 mm Mercedes Wmc 015 Ełk Wąskotorowy
Wmc/26 1972 Złom 750 mm Nieznany Wmc 007 Jędrzejów Wąskotorowy
Wmc/28 1972 Sprawna 1000 mm S21 Wmc 159 Piaseczno Miasto
Wmc/31 1973 Nieznany 750 mm Nieznany Wmc 021 Opalenica Wąskotorowa
Wmc/32 1973 Sprawna 600 mm Nieznany Wmc 203 Waldeisenbahn Muskau
Wmc/44 1974 Złom 750 mm Nieznany Wmc 024 Nowy Dwór Gdański Wąskotorowy
Wmc/47 1975 Sprawna 750 mm Nieznany Wmc 020 Śmigiel
Wmc/50 1975 Sprawna 750 mm Nieznany Wmc 003 Środa Wielkopolska Miasto
Wmc/51 1975 Sprawna 750 mm Nieznany Wmc 035 Przeworsk Wąskotorowy
Wmc/53 1976 Sprawna 750 mm Nieznany Wmc 039 Karczmiska
Wmc/55 1976 Wrak 750 mm Nieznany Wmc 019 Zbiersk
Wmc/54 1977 Odstawiona 600 mm Brak S 00-00912 4018-1 Białośliwie Wąsk.
Wmc/54 1978 Sprawna 750 mm Mercedes Wmc 004 Nowy Dwór Gdański Wąskotorowy
Wmc/Nieznany Nieznany Wrak 750 mm S-21 Wmc 011 Przeworsk Wąskotorowy
Wmc/Nieznany Nieznany Odstawiona 750 mm Nieznany Wmc 014 Rogów
Wmc/Nieznany Nieznany Eksponat 600 mm Nieznany Wmc 201 Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji
Wmc/Nieznany Nieznany Eksponat 750 mm Nieznany Wmc 204 Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji Wmc 206 oznaczony jako Wmc 204
Wmc/Nieznany Nieznany Sprawna 750 mm 4C90 Wmc 009 Rogów Towarowy Wąskotorowy
PWmd/b/d b/d Odstawiona 785mm Brak silnika PWmd 4001-8 Rudy
Wmc/nieznany nieznany Sprawna 750 mm Perkins Wmc 023 Gniezno Wąskotorowe
Wmc/nieznany nieznany Odstawiona 1000 mm Nieznany Wmc 310 Koszalin Wąskotorowy
Wmc/nieznany nieznany Złom 750 mm Nieznany Wmc-026 Lisewo Wąskotorowe
Wmc/nieznany nieznany Złom 785 mm Nieznany Wmc 102 Ruda Wschodnia Wąsk.
Wmc/nieznany nieznany Sprawna 600 mm Perkins Wmd 204 Żnin Wąsk. Pojazd z cofnięta kabiną i wydłużonym przedziałem silnikowym
Wmc/nieznany nieznany Złom 1000 mm Nieznany Wmc 151 Gryfice Wąskotorowe
Wmc/nieznany nieznany Sprawna 750 mm Nieznany Wmc 018 Zbiersk
Wmc/nieznany nieznany Złom 785 mm Nieznany Wmc 103 Bytom Karb Wąskotorowy
Wmc/nieznany nieznany Nieznany 1000 mm Nieznany Wmc 171 Koszalin Wąskotorowy
Wmc/nieznany nieznany Sprawna 1000 mm Nieznany Wmc 309 Gryfice Wąskotorowe
Wmc/nieznany nieznany Złom 785 mm Nieznany Wmc 104 .
Wmc/nieznany nieznany Wrak 1000 mm Nieznany Wmc 305 Gryfice Wąskotorowe
Wmc/nieznany nieznany Złom 750 mm Nieznany nieznane Krośniewice Pojazd z krótką kabiną, do początku lat 2000 wrak z uciętą ramą i dachem stał na torach w Krośniewicach
Wmc/nieznany nieznany Nieznany 750 mm Nieznany Wmc 027 b/d
Wmc/nieznany nieznany Złom 1000 mm Nieznany Wmc 307 Koszalin Wąskotorowy
Wmc/nieznany nieznany Sprawna 750 mm Nieznany Wmc 039 Krośniewice
Wmc/nieznany nieznany Złom 785 mm Nieznany Wmc 105 Maciejkowice
Wmc/nieznany nieznany Sprawna 600 mm Nieznany Wmc 017 Białośliwie Wąsk.
Wmc/nieznany nieznany Złom 600 mm Nieznany Wmc 202 Nakło Wąskotorowe
Wmc/nieznany nieznany Eksponat 750 mm Nieznany Wmc 001 Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie W niektórych źródłach występuje oznaczenie Wmc 017
Wmc/nieznany nieznany Złom 1000 mm Nieznany Wmc 155 Stargard Szczeciński Wąsk.
Wmc/nieznany nieznany Odstawiona 750 mm S-21 Wmc 022 Krośniewice
Wmc/nieznany nieznany Sprawna 1000 mm Mercedes Wmc 153 Koszalin Wąskotorowy
Wmc/nieznany nieznany Sprawna 750 mm Deutz Dm 102 Majdan
Wmc/nieznany nieznany Nieznany 750 mm Nieznany Wmc 002 Trzebnica Gaj