Oborniki Wielkopolskie Miasto: Różnice pomiędzy wersjami
(Nie pokazano 10 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | Oborniki Wielkopolskie Miasto – przystanek kolejowy w Obornikach, w województwie wielkopolskim. Znajduje się on na linii kolejowej nr 354 Poznań– Piła Główna. | + | '''Oborniki Wielkopolskie Miasto''' – przystanek kolejowy w Obornikach, w województwie wielkopolskim. Znajduje się on na [[Linia kolejowa nr 354|linii kolejowej nr 354]] Poznań– Piła Główna. |
+ | |||
+ | <gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption=""> | ||
+ | Plik:EDK-300.jpg|Dźwig kolejowy [[EDK-300]] na przystanku [[Oborniki Wielkopolskie Miasto]]. | ||
+ | </gallery> | ||
+ | {{clear}} | ||
+ | <gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption=""> | ||
+ | Plik:Grzejnik.jpg|Wagon techniczno-gospodarczy - warsztat [[Oborniki Wielkopolskie Miasto]]. | ||
+ | </gallery> | ||
+ | {{clear}} | ||
+ | <gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption=""> | ||
+ | Plik:Salonka.jpg|Wagon socjalny [[Oborniki Wielkopolskie Miasto]]. | ||
+ | </gallery> | ||
+ | {{clear}} | ||
+ | |||
+ | |||
==Charakterystyka== | ==Charakterystyka== | ||
− | + | {| class="wikitable" | |
− | + | ! Perony | |
− | + | ! Liczba peronów | |
− | + | ! Liczba krawędzi peronowych | |
+ | ! Bocznice | ||
+ | ! Liczba bocznic | ||
+ | ! Liczba torów głównych | ||
+ | ! Liczba torów ogółem | ||
+ | ! Rampa przeładunkowa | ||
+ | ! Uwagi | ||
+ | |- | ||
+ | | style="text-align:center" | tak | ||
+ | | style="text-align:center" | 1 | ||
+ | | style="text-align:center" | 1 | ||
+ | | style="text-align:center" | nie | ||
+ | | style="text-align:center" | 0 dawniej 1 | ||
+ | | style="text-align:center" | 2 | ||
+ | | style="text-align:center" | 2 dawniej 3 | ||
+ | | style="text-align:center" | nie | ||
+ | | style="text-align:center" | Bocznica służyła Miejskiemu Przedsiębiorstwu Gospodarki Komunalnej. | ||
+ | |} | ||
==Opis układu torowego== | ==Opis układu torowego== | ||
− | Na przystanku znajdują się dwa tory: główny (czynny) i "boczny" (nieczynny). Tor boczny jest tak na prawdę częścią toru szlakowego. Obecnie jest zakończony przed mostem na rzece Warcie kozłem oporowym. Dawniej przebiegał przez most i łączył się z torem do Poznania na Post. odg. Oborniki Most. Oba tory są zelektryfikowane | + | Na przystanku znajdują się dwa tory: główny (czynny) i "boczny" (nieczynny). Tor boczny jest tak na prawdę częścią toru szlakowego. Obecnie jest zakończony przed mostem na rzece Warcie kozłem oporowym. Dawniej przebiegał przez most i łączył się z torem do Poznania na Post. odg. Oborniki Most. Oba tory są zelektryfikowane. Dawniej była też bocznica do Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, ale została zlikwidowana w latach 90. |
+ | <gallery widths=700 heights=670 perrow=3 caption=""> | ||
+ | Plik:POB.png|Plan stacji przed remontem w latach 90 XX w. | ||
+ | </gallery> | ||
+ | {{clear}} | ||
+ | |||
+ | ==Galeria== | ||
+ | |||
+ | <gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption=""> | ||
+ | Plik:Warta oborniki.jpg|Widok w stronę mostu na rzece Warcie. | ||
+ | </gallery> | ||
+ | {{clear}} | ||
+ | <gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption=""> | ||
+ | Plik:Oborniki miasto.jpg|Budynek stacyjny. | ||
+ | </gallery> | ||
+ | {{clear}} | ||
+ | <gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption=""> | ||
+ | Plik:Pgkim.jpg|Widok na koniec dawnej bocznicy. | ||
+ | </gallery> | ||
+ | {{clear}} | ||
+ | <gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption=""> | ||
+ | Plik:Przejazd.jpg|Przejazd kolejowy przez ulicę Łukowską. | ||
+ | </gallery> | ||
+ | <gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption=""> | ||
+ | Plik:Widok.jpg|Widok na przystanek od strony południowej. | ||
+ | </gallery> | ||
+ | {{clear}} |
Aktualna wersja na dzień 15:26, 24 kwi 2018
Oborniki Wielkopolskie Miasto – przystanek kolejowy w Obornikach, w województwie wielkopolskim. Znajduje się on na linii kolejowej nr 354 Poznań– Piła Główna.
Dźwig kolejowy EDK-300 na przystanku Oborniki Wielkopolskie Miasto.
Wagon techniczno-gospodarczy - warsztat Oborniki Wielkopolskie Miasto.
Wagon socjalny Oborniki Wielkopolskie Miasto.
Charakterystyka[edytuj]
Perony | Liczba peronów | Liczba krawędzi peronowych | Bocznice | Liczba bocznic | Liczba torów głównych | Liczba torów ogółem | Rampa przeładunkowa | Uwagi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
tak | 1 | 1 | nie | 0 dawniej 1 | 2 | 2 dawniej 3 | nie | Bocznica służyła Miejskiemu Przedsiębiorstwu Gospodarki Komunalnej. |
Opis układu torowego[edytuj]
Na przystanku znajdują się dwa tory: główny (czynny) i "boczny" (nieczynny). Tor boczny jest tak na prawdę częścią toru szlakowego. Obecnie jest zakończony przed mostem na rzece Warcie kozłem oporowym. Dawniej przebiegał przez most i łączył się z torem do Poznania na Post. odg. Oborniki Most. Oba tory są zelektryfikowane. Dawniej była też bocznica do Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, ale została zlikwidowana w latach 90.
Galeria[edytuj]