Wieluńska Kolej Dojazdowa: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "Nieistniejąca kolej wąskotorowa o prześwicie 750 mm, funkcjonująca w ostatnim okresie na trasie Praszka Wąskątorowa - Wieluń Dąbrowa Wąskotorowa. Wcześ...")
 
 
Linia 1: Linia 1:
Nieistniejąca kolej wąskotorowa o prześwicie 750 mm, funkcjonująca w ostatnim okresie na trasie [[Praszka Wąskątorowa]] - [[Wieluń Dąbrowa Wąskotorowa]]. Wcześniej główna linia kolei sięgała do Olesna - odcinek ten został przekuty na tor o prześwicie 1435 mm w latach międzywojennych, odgałęzienie z Praszki, wybudowane w okresie I wojny światowej dotarło do Raciszyna kolo Działoszyna ( teren na wschód od obecnej drogi z Częstochowy do Wielunia ), w latach po I wojnie skrócono je do Strojca.
+
Nieistniejąca kolej wąskotorowa o prześwicie 750 mm, funkcjonująca w ostatnim okresie na trasie [[Praszka Wąskotorowa]] - [[Wieluń Dąbrowa Wąskotorowy]]. Wcześniej główna linia kolei sięgała do Olesna - odcinek ten został przekuty na tor o prześwicie 1435 mm w latach międzywojennych, odgałęzienie z Praszki, wybudowane w okresie I wojny światowej dotarło do Raciszyna kolo Działoszyna ( teren na wschód od obecnej drogi z Częstochowy do Wielunia ), w latach po I wojnie skrócono je do Strojca.

Aktualna wersja na dzień 13:44, 1 maj 2018

Nieistniejąca kolej wąskotorowa o prześwicie 750 mm, funkcjonująca w ostatnim okresie na trasie Praszka Wąskotorowa - Wieluń Dąbrowa Wąskotorowy. Wcześniej główna linia kolei sięgała do Olesna - odcinek ten został przekuty na tor o prześwicie 1435 mm w latach międzywojennych, odgałęzienie z Praszki, wybudowane w okresie I wojny światowej dotarło do Raciszyna kolo Działoszyna ( teren na wschód od obecnej drogi z Częstochowy do Wielunia ), w latach po I wojnie skrócono je do Strojca.