Wieluńska Kolej Dojazdowa: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "Nieistniejąca kolej wąskotorowa o prześwicie 750 mm, funkcjonująca w ostatnim okresie na trasie Praszka Wąskątorowa - Wieluń Dąbrowa Wąskotorowa. Wcześ...") |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | Nieistniejąca kolej wąskotorowa o prześwicie 750 mm, funkcjonująca w ostatnim okresie na trasie [[Praszka | + | Nieistniejąca kolej wąskotorowa o prześwicie 750 mm, funkcjonująca w ostatnim okresie na trasie [[Praszka Wąskotorowa]] - [[Wieluń Dąbrowa Wąskotorowy]]. Wcześniej główna linia kolei sięgała do Olesna - odcinek ten został przekuty na tor o prześwicie 1435 mm w latach międzywojennych, odgałęzienie z Praszki, wybudowane w okresie I wojny światowej dotarło do Raciszyna kolo Działoszyna ( teren na wschód od obecnej drogi z Częstochowy do Wielunia ), w latach po I wojnie skrócono je do Strojca. |
Aktualna wersja na dzień 13:44, 1 maj 2018
Nieistniejąca kolej wąskotorowa o prześwicie 750 mm, funkcjonująca w ostatnim okresie na trasie Praszka Wąskotorowa - Wieluń Dąbrowa Wąskotorowy. Wcześniej główna linia kolei sięgała do Olesna - odcinek ten został przekuty na tor o prześwicie 1435 mm w latach międzywojennych, odgałęzienie z Praszki, wybudowane w okresie I wojny światowej dotarło do Raciszyna kolo Działoszyna ( teren na wschód od obecnej drogi z Częstochowy do Wielunia ), w latach po I wojnie skrócono je do Strojca.