Cegielnia w Obornikach Wielkopolskich: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Raczej wykluczone, by po 20 latach zachował się jakiś tabor.)
 
(Nie pokazano 2 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 2: Linia 2:
  
 
=Kolej cegielniana=
 
=Kolej cegielniana=
Kolej cegielni w Obornikach funkcjonowała do końca lat 90. XX w. Trasa miała ok. 700m długości i znajdowała się po południowej stronie rzeki Warty.Szła wpoprzek ul. Gołaszyńskiej i woziła glinę z dwóch pobliskich wyrobisk, które obecnie są gliniankami. Przecinała wspomnianą ulicę, aby móc dojechać do wyrobiska po drugiej stronie drogi.  Posiadała rozstaw szyn 600mm. Tabor stanowiło kilkanaście koleb i lokomotywa WLs40.
+
Kolej cegielni w Obornikach funkcjonowała do końca lat 90. XX w. Trasa miała ok. 1 km długości i rozgałęziała się na prawdopodobnie 3 linie. Oglądając uważnie topografię terenu można stwierdzić, że jedna linia szła wzdłuż linii kolejowej nr 354 (zachowany podkład), druga szła na południe z cegielni i przecinała drogę Oborniki - Gołaszyn wjeżdżając do wyrobiska(zachowany podkład), a trzecia odgałęziała się zaraz za cegielnią i wjeżdżała do wyrobiska wschodniego. Tabor stanowiły koleby i prawdopodobnie dwie lokomotywy [[WLs40]].
  
 
=Pozostałości=
 
=Pozostałości=
Po linii pozostawały do 2013 ślady szyn w drodze łączącej Oborniki i Gołaszyn, w pobliżu wyrobisk stanowiących obecnie glinianki. Po remoncie drogi w sierpniu 2013 elementy te zdemontowano. W terenie można również doszukać się podkładów i starotorza.  
+
Po linii pozostawały do 2013 ślady szyn w drodze łączącej Oborniki i Gołaszyn, w trasie biegnącej wzdłuż linii kolejowej. Po remoncie drogi w sierpniu 2013 elementy te zdemontowano. W terenie można również doszukać się podkładów i starotorza.  
  
 
<gallery widths=800 heights=350 perrow=3 caption="">
 
<gallery widths=800 heights=350 perrow=3 caption="">

Aktualna wersja na dzień 16:29, 6 lip 2018

Cegielnia w Obornikach Wlkp. znajduje się przy ulicy Gołaszyńskiej obok mostu kolejowego na rzece Warcie.Obecnie stanowi własność prywatną, do około 2000r. stanowiła działający zakład.

Kolej cegielniana[edytuj]

Kolej cegielni w Obornikach funkcjonowała do końca lat 90. XX w. Trasa miała ok. 1 km długości i rozgałęziała się na prawdopodobnie 3 linie. Oglądając uważnie topografię terenu można stwierdzić, że jedna linia szła wzdłuż linii kolejowej nr 354 (zachowany podkład), druga szła na południe z cegielni i przecinała drogę Oborniki - Gołaszyn wjeżdżając do wyrobiska(zachowany podkład), a trzecia odgałęziała się zaraz za cegielnią i wjeżdżała do wyrobiska wschodniego. Tabor stanowiły koleby i prawdopodobnie dwie lokomotywy WLs40.

Pozostałości[edytuj]

Po linii pozostawały do 2013 ślady szyn w drodze łączącej Oborniki i Gołaszyn, w trasie biegnącej wzdłuż linii kolejowej. Po remoncie drogi w sierpniu 2013 elementy te zdemontowano. W terenie można również doszukać się podkładów i starotorza.