Cegielnia w Obornikach Wielkopolskich: Różnice pomiędzy wersjami
(Raczej wykluczone, by po 20 latach zachował się jakiś tabor.) |
|||
(Nie pokazano 2 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 2: | Linia 2: | ||
=Kolej cegielniana= | =Kolej cegielniana= | ||
− | Kolej cegielni w Obornikach funkcjonowała do końca lat 90. XX w. Trasa miała ok. | + | Kolej cegielni w Obornikach funkcjonowała do końca lat 90. XX w. Trasa miała ok. 1 km długości i rozgałęziała się na prawdopodobnie 3 linie. Oglądając uważnie topografię terenu można stwierdzić, że jedna linia szła wzdłuż linii kolejowej nr 354 (zachowany podkład), druga szła na południe z cegielni i przecinała drogę Oborniki - Gołaszyn wjeżdżając do wyrobiska(zachowany podkład), a trzecia odgałęziała się zaraz za cegielnią i wjeżdżała do wyrobiska wschodniego. Tabor stanowiły koleby i prawdopodobnie dwie lokomotywy [[WLs40]]. |
=Pozostałości= | =Pozostałości= | ||
− | Po linii pozostawały do 2013 ślady szyn w drodze łączącej Oborniki i Gołaszyn, w | + | Po linii pozostawały do 2013 ślady szyn w drodze łączącej Oborniki i Gołaszyn, w trasie biegnącej wzdłuż linii kolejowej. Po remoncie drogi w sierpniu 2013 elementy te zdemontowano. W terenie można również doszukać się podkładów i starotorza. |
<gallery widths=800 heights=350 perrow=3 caption=""> | <gallery widths=800 heights=350 perrow=3 caption=""> |
Aktualna wersja na dzień 16:29, 6 lip 2018
Cegielnia w Obornikach Wlkp. znajduje się przy ulicy Gołaszyńskiej obok mostu kolejowego na rzece Warcie.Obecnie stanowi własność prywatną, do około 2000r. stanowiła działający zakład.
Kolej cegielniana[edytuj]
Kolej cegielni w Obornikach funkcjonowała do końca lat 90. XX w. Trasa miała ok. 1 km długości i rozgałęziała się na prawdopodobnie 3 linie. Oglądając uważnie topografię terenu można stwierdzić, że jedna linia szła wzdłuż linii kolejowej nr 354 (zachowany podkład), druga szła na południe z cegielni i przecinała drogę Oborniki - Gołaszyn wjeżdżając do wyrobiska(zachowany podkład), a trzecia odgałęziała się zaraz za cegielnią i wjeżdżała do wyrobiska wschodniego. Tabor stanowiły koleby i prawdopodobnie dwie lokomotywy WLs40.
Pozostałości[edytuj]
Po linii pozostawały do 2013 ślady szyn w drodze łączącej Oborniki i Gołaszyn, w trasie biegnącej wzdłuż linii kolejowej. Po remoncie drogi w sierpniu 2013 elementy te zdemontowano. W terenie można również doszukać się podkładów i starotorza.