Tabor:Lw-00096: Różnice pomiędzy wersjami
m (PawBot przeniósł stronę Tabor:Lw-00096 na XTabor:Lw-00096, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem: Robot przygotowuje aktualizacje oprogramowania) |
m (PawBot przeniósł stronę XTabor:Lw-00096 na Tabor:Lw-00096, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem: Robot przygotowuje aktualizacje oprogramowania) |
(Brak różnic)
|
Wersja z 00:38, 3 kwi 2019
<<< L45H
L45H 20567
Stan: w trakcie remontu
Rok produkcji
1967
Producent
FAUR
Stan
W trakcie remontu
Rok odstawienia
2014
Aktualne oznaczenie
Lxd2-352
Aktualny rozstaw
785 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Bytom Karb Wąskotorowy
Kraj stacjonowania
Aktualny typ silnika
Maybach MB 836 Bb
Kolej
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
Użytkownik
Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
Właściciel
Urząd Miasta Bytomia
Stacjonowanie
Rudy | 1968 | - | 1990 |
Bytom Karb Wąskotorowy | 1990 | - | nadal |
Rozstaw
785 mm | 1967 | - | nadal |
Oznaczenie
Lxd2-352 | 1968 | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Brak prądnicy tachometrycznej, silnik z Lxd2-372
Szczegółowy opis i uwagi
Jest to aktualnie najstarsza istniejąca i najstarsza czynna lokomotywa tej serii w Polsce. W roku 2007 lokomotywa przeszła naprawę rewizyjną w nieistniejącej już firmie "Żuraw" w Nowym Sączu. Po powrocie lokomotywy do jednostki macierzystej stwierdzono pęknięcie bloku silnika (nie był on objęty naprawą). W wyniku tej usterki lokomotywa otrzymała silnik typu Maybach z odstawionej maszyny Lxd2-372. Cechami charakterystycznymi Lxd2-352 są brak tachografu oraz nietypowe, małe tabliczki znamionowe. Od jesieni 2016 lokomotywa przechodzi naprawę rewizyjną.