Wózek motorowy WWM5: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "Wózek motorowy zwany powszechnie drezyna motorową, produkcji ZNTK Wrocław budowany dla kolei dojazdowych PKP oraz dla Bieszczadzka Kolei Leśna|Bieszczadzkiej K...")
 
m
 
(Nie pokazano 4 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
[[Wózek motorowy]] zwany powszechnie drezyna motorową, produkcji ZNTK Wrocław budowany dla kolei dojazdowych PKP oraz dla [[Bieszczadzka Kolei Leśna|Bieszczadzkiej Kolei Leśnej]]. Projekt pojazdu adaptował rozwiązania normalnotorowego [[wózek motorowy|wózka motorowego]] [[WM5]]. Do czasów obecnych zachowały się 2 przebudowane pojazdy na [[Bieszczadzka Kolei Leśna|Bieszczadzkiej Kolei Leśnej]] w Cisnej-Majdanie oraz w [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Gryficach]].
+
[[Wózek motorowy]] zwany powszechnie drezyna motorową, produkcji [[ZNTK Wrocław]] budowany dla kolei dojazdowych PKP oraz dla [[Bieszczadzka Kolei Leśna|Bieszczadzkiej Kolei Leśnej]]. Projekt pojazdu adaptował rozwiązania normalnotorowego [[wózek motorowy|wózka motorowego]] [[WM5]]. Do czasów obecnych zachowały się 2 przebudowane pojazdy na [[Bieszczadzka Kolei Leśna|Bieszczadzkiej Kolei Leśnej]] w Cisnej-Majdanie oraz w [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Gryficach]]. W [[Muzeum Kolei Wąskotorowych w Sochaczewie]] znajduje się zbudowana na bazie wózka motorowego WWM5 ciężka drezyna motorowa [[Dkd 101]] oraz podwozie WWM5. W czasie służby na PKP pojazdy te nosiły oznaczenie "Ws" oraz numer z przedziału numerów przydzielonych dla każdego z prześwitu torów kolei dojazdowych. Były malowane w kolorze jasnoniebieskim a w następnych latach, po zmianie schematów malowania, w kolorze jasnopomarańczowym.
 +
 
 +
== Lista wózków motorowych WWM5 produkcji Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego we Wrocławiu (niepełna) ==
 +
 
 +
{{#ask:[[Lw typ fabryczny::WWM5]]  | limit = 250
 +
|?Lw numer seryjny
 +
|?Lw rok produkcji
 +
|?Lw stan
 +
|?Lw ostatni rozstaw
 +
|?Lw ostatni typ silnika
 +
|?Lw ostatnie oznaczenie
 +
|?Lw ostatnie stacjonowanie
 +
|?Lw uwagi
 +
|?Lw numer seryjny
 +
|?Lw strona
 +
|?Lw typ fabryczny
 +
|sort=Lw rok produkcji, Lw numer seryjny
 +
|format=template
 +
|template=Lw tabela
 +
|introtemplate=Lw tabela nagłówek
 +
| outrotemplate=Lw tabela stop
 +
|link=all
 +
|headers=show
 +
|searchlabel=… dalsze wyniki
 +
|class=sortable wikitable smwtable
 +
}}

Aktualna wersja na dzień 07:15, 3 maj 2019

Wózek motorowy zwany powszechnie drezyna motorową, produkcji ZNTK Wrocław budowany dla kolei dojazdowych PKP oraz dla Bieszczadzkiej Kolei Leśnej. Projekt pojazdu adaptował rozwiązania normalnotorowego wózka motorowego WM5. Do czasów obecnych zachowały się 2 przebudowane pojazdy na Bieszczadzkiej Kolei Leśnej w Cisnej-Majdanie oraz w Muzeum Kolei Wąskotorowej w Gryficach. W Muzeum Kolei Wąskotorowych w Sochaczewie znajduje się zbudowana na bazie wózka motorowego WWM5 ciężka drezyna motorowa Dkd 101 oraz podwozie WWM5. W czasie służby na PKP pojazdy te nosiły oznaczenie "Ws" oraz numer z przedziału numerów przydzielonych dla każdego z prześwitu torów kolei dojazdowych. Były malowane w kolorze jasnoniebieskim a w następnych latach, po zmianie schematów malowania, w kolorze jasnopomarańczowym.

Lista wózków motorowych WWM5 produkcji Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego we Wrocławiu (niepełna)[edytuj]

Typ / Numer fabryczny Rok produkcji Stan Rozstaw Typ silnika Oznaczenie Stacjonowanie Uwagi
WWM5/nieznany 1956 Sprawna 750 mm Nieznany Dm101 Majdan
WWM5/nieznany nieznany Złom 600 mm Nieznany Ws 204 Żnin Wąsk.
WWM5/nieznany nieznany Nieznany 750 mm Nieznany Ws 012 Opalenica Wąskotorowa
WWM5/nieznany nieznany Eksponat 1000 mm Nieznany Wmc 152 Wystawa Zachodniopomorskich Kolei Dojazdowych w Gryficach
WWM5/nieznany nieznany Eksponat 750 mm S47A Ws 005 Przeworsk Wąskotorowy Przebudowa w 1972 na Dkc 101