Górka rozrządowa: Różnice pomiędzy wersjami
((nie jestem pewien kategorii)) |
m (kat) |
||
Linia 13: | Linia 13: | ||
{{Wikipedia}} | {{Wikipedia}} | ||
+ | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | ||
[[Kategoria:Podłoże i nawierzchnia kolejowa]] | [[Kategoria:Podłoże i nawierzchnia kolejowa]] |
Aktualna wersja na dzień 11:04, 19 sty 2013
Górka rozrządowa – w kolejnictwie, niewielkie sztuczne wzniesienie o odpowiednim profilu na stacji rozrządowej, służące do “segregowania” czyli rozrządzania wagonów towarowych. Pociągi towarowe w wielu przypadkach składają się z wagonów o różnych stacjach przeznaczenia.
Stacje rozrządowe z górką rozrządową wykorzystują bardziej efektywną metodę rozrządu grawitacyjnego w porównaniu do rozrządu płaskiego.
Górka rozrządowa nie decyduje o tym, czy dana stacja posiada status stacji rozrządowej. O tym decyduje kolejowy przewoźnik towarowy przewożący przesyłki rozproszone (drobnicowe) – w przypadku polskiego przewoźnika PKP Cargo jest to ujęte w dokumencie „Plan Zestawiania Pociągów PKP Cargo SA”.
Sygnały do manewrów przy górce manewrowej podawane są za pomocą tarcz rozrządowych.
Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Górka rozrządowa. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.