Zestawienie wąskotorowych lokomotyw spalinowych GLs25, GLs30: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 18: | Linia 18: | ||
|Kolej Leśna Puszczy Knyszyńskiej - Czarna Białostocka | |Kolej Leśna Puszczy Knyszyńskiej - Czarna Białostocka | ||
|→ cegielnia pod Grodziskiem Mazowieckim | |→ cegielnia pod Grodziskiem Mazowieckim | ||
− | → Kolej Leśna Puszczy Knyszyńskiej - Czarna Białostocka; kolor szary | + | → Kolej Leśna Puszczy Knyszyńskiej - Czarna Białostocka; kolor szary- obecnie w naprawie w firmie LOKSERWIS w Częstochowie. |
|- | |- | ||
|GLs30 | |GLs30 | ||
Linia 72: | Linia 72: | ||
|style="background-color: #80FFFF;"|Odstawiona | |style="background-color: #80FFFF;"|Odstawiona | ||
|Cegielnia "Chotyłów" k. Białej Podlaskiej | |Cegielnia "Chotyłów" k. Białej Podlaskiej | ||
− | |→ Cegielnia "Chotyłów" ("Cerabud") k. Białej Podlaskiej, zakład obecnie nie produkuje cegły, lokomotywka sprawna, odstawiona w zakładzie | + | |→ Cegielnia "Chotyłów" ("Cerabud") k. Białej Podlaskiej, zakład obecnie nie produkuje cegły, lokomotywka sprawna, odstawiona w zakładzie - obecnie własność firmy LOKSERWIS Częstochowa - sprawna. |
+ | |||
|- | |- | ||
|GLs30 | |GLs30 | ||
Linia 173: | Linia 174: | ||
|Własność prywatna | |Własność prywatna | ||
|→ Cegielnia "Gnaszyn" k. Częstochowy | |→ Cegielnia "Gnaszyn" k. Częstochowy | ||
− | → własność prywatna | + | → własność prywatna - firma LOKSERWIS Częstochowa-sprawna |
|- | |- | ||
|GLs30 | |GLs30 |
Wersja z 21:06, 1 cze 2013
Lokomotywa | Nr fabr. | Rok prod. | Prześwit [mm] | Stan | Ostatni użytkownik /
miejsce postoju |
Historia lokomotywy /
uwagi |
---|---|---|---|---|---|---|
GLs25 | 600 | Do remontu | Kolej Leśna Puszczy Knyszyńskiej - Czarna Białostocka | → cegielnia pod Grodziskiem Mazowieckim
→ Kolej Leśna Puszczy Knyszyńskiej - Czarna Białostocka; kolor szary- obecnie w naprawie w firmie LOKSERWIS w Częstochowie. | ||
GLs30 | 1952 | 600 | Sprawna | Muzeum Obrony Wybrzeża - Hel | → Cegielnia "Rzucewo" k. Pucka; kolor granatowy
→ własność prywatna, od 12.2006r. depozyt: Muzeum Obrony Wybrzeża - Hel; wyremontowana, kolor zielony | |
GLs30 | 1954 | 600 | Sprawna | Wigierska Kolej Wąskotorowa - Płociczno | → Cegielnia "Pisanica" k. Ełku
→ 2007r. - Wigierska Kolej Wąskotorowa - Płociczno; wyremontowana, kolor żółty | |
GLs30 | 600 | Sprawna | Ziegeleimuseum - Sondernheim Niemcy | → Cegielnia "Mirków" k. Lubska; zakład nie pracuje
→ Cegielnia "Kotla" k. Głogowa → Ziegeleimuseum - Sondernheim Niemcy; wyremontowana, kolor zielony | ||
GLs30 | 600 | Sprawna | Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie | → Cegielnia "Woźniki" k. Miasteczka Śląskiego; kolor zielony
→ Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie | ||
GLs30 | 14128 | 1961 | 600 | Odstawiona | MPWiK Zakład Uzdatniania Wody - Kraków Bielany | → MPWiK Zakład Uzdatniania Wody - Kraków Bielany; zamówienie z 21.11.1960r., ksiązka maszyny z 07.11.1961r., silnik Andrychów S322 nr 3145/1961, kolor brązowy |
GLs30 | 600 | Odstawiona | Cegielnia "Chotyłów" k. Białej Podlaskiej | → Cegielnia "Chotyłów" ("Cerabud") k. Białej Podlaskiej, zakład obecnie nie produkuje cegły, lokomotywka sprawna, odstawiona w zakładzie - obecnie własność firmy LOKSERWIS Częstochowa - sprawna. | ||
GLs30 | 13196 | 600 | Do remontu | Historische Feldbahn - Dresden Niemcy | → Cegielnia "Niezabyszewo" k. Bytowa
→ 10.2009r. - Historische Feldbahn - Dresden Niemcy | |
GLs30 | 600 | Do remontu | "Interlok" - Piła | → Cegielnia "Kotla" k. Głogowa
→ "Interlok" - Piła; przeznaczona na sprzedaż, podwozie z budką bez silnika | ||
GLs30 | 600 | Do remontu | Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie | → 27.08.2010r. - Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie | ||
GLs30 | 600 | Wrak | Cegielnia "Kotla" k. Głogowa | → Cegielnia "Mirków" k. Lubska; zakład nie pracuje
→ Cegielnia "Kotla" k. Głogowa; kolor szary | ||
GLs30 | 600 | Eksponat | Skansen Górniczy „Królowa Luiza” - Zabrze | → KWK "Zabrze Zachód"
→ Skansen Górniczy „Królowa Luiza” - Zabrze; eksponat, kolor zielony | ||
GLs30 | 19216 | 600 | ??? | Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku | → Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku; kolor szary | |
GLs30 | 19220 | 600 | ??? | Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku | → Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku; kolor czerwony | |
GLs30 | 600 | ??? | Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko | → Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko; zakład zakończył produkcję 10.2001r. | ||
GLs30 | 600 | ??? | Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko | → Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko; zakład zakończył produkcję 10.2001r. | ||
GLs30 | 600 | ??? | Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko | → Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko; zakład zakończył produkcję 10.2001r., lokomotywka rozebrana | ||
GLs30 | 600 | ??? | Cegielnia "Chwalimierz" k. Środy Śląskiej | → Cegielnia "Chwalimierz" k. Środy Śląskiej; kolor czarny | ||
GLs30 | 600 | ??? | Własność prywatna | → Cegielnia "Gnaszyn" k. Częstochowy
→ własność prywatna - firma LOKSERWIS Częstochowa-sprawna | ||
GLs30 | 600 | Złomowana | Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny | → Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny; zakład zlikwidowany, kolor granatowy, złom. około 2003r. | ||
GLs30 | 600 | Złomowana | Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny | → Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny; zakład zlikwidowany, złom. dawno temu, pod koniec lat 90-tych istniały tylko niektóre podzespoły | ||
GLs30 | 600 | Złomowana | Cegielnia "Niemodlin" | → Cegielnia "Niemodlin"; złom. około 2002r. | ||
GLs30 | 600 | Złomowana | Cegielnia "Gołkowice" k. Nowego Sącza | → Cegielnia "Gołkowice" k. Nowego Sącza; złom. przed 1995r. | ||
GLs30 | 600 | Złomowana | Cegielnia "Objezierze" k. Choszczna | → Cegielnia "Objezierze" k. Choszczna; pozostała tylko górna część kabiny u byłego maszynisty z cegielni | ||
GLs30 | 600 | Złomowana | Cegielnia "Rozpędziny" k. Kwidzyna | → Cegielnia "Rozpędziny" k. Kwidzyna; złom. przed 1990r. |
Źródła
- informacje pochodzące ze zbiorów p. Marka Malczewskiego zawarte w artykule „Lokomotywy spalinowe GLs30 dla przemysłu” w czasopiśmie „Świat Kolei” nr 12/2002 oraz serii artykułów poświęconych kolejkom cegielnianym;
- informacje zawarte w monografiach oraz na stronach internetowych poszczególnych kolei wąskotorowych;
- informacje zawarte na stronach internetowych różnego autorstwa, a dotyczących szeroko rozumianej problematyki kolejowej;
- własne badania i analizy.