Zbiory Sprzętu Ratownictwa Kolejowego w Poznaniu: Różnice pomiędzy wersjami
m (Dodaję nagłówek przed Szablon:Przypisy) |
m (MalarzBOT: regeneracja szablonu {{Muzeum infobox}}) |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
|nazwa = Zbiory Sprzętu Ratownictwa Kolejowego | |nazwa = Zbiory Sprzętu Ratownictwa Kolejowego | ||
|nazwa ojczysta = | |nazwa ojczysta = | ||
− | |||
|placówka macierzysta = | |placówka macierzysta = | ||
|zdjęcie = | |zdjęcie = | ||
Linia 10: | Linia 9: | ||
|adres = ul. Kolejowa 23<br />60-717 Poznań<ref>[http://www.9477.pl/muzea_poznan/index.php Muzea Poznań]</ref> | |adres = ul. Kolejowa 23<br />60-717 Poznań<ref>[http://www.9477.pl/muzea_poznan/index.php Muzea Poznań]</ref> | ||
|data założenia = 1980 | |data założenia = 1980 | ||
+ | |data likwidacji = | ||
|zakres zbiorów = pamiątki techniczne | |zakres zbiorów = pamiątki techniczne | ||
|wielkość zbiorów = | |wielkość zbiorów = | ||
|powierzchnia ekspozycji = | |powierzchnia ekspozycji = | ||
|dyrektor = | |dyrektor = | ||
+ | |kustosz = | ||
|kierownik = | |kierownik = | ||
|oddziały = | |oddziały = | ||
|kod mapy = Poznań | |kod mapy = Poznań | ||
− | | | + | |współrzędne = 52.3889500°N 16.9049400°E |
− | |||
− | |||
− | |||
|commons = | |commons = | ||
|www = | |www = |
Wersja z 08:31, 22 mar 2018
Szablon:Muzeum infobox Zbiory Sprzętu Ratownictwa Kolejowego – nieistniejąca izba muzealna, która zlokalizowana była w Poznaniu, przy ul. Kolejowej 23, na terenach stacji Poznań Główny (lokomotywownia).
Izba powstała w latach 1979-1980 z inicjatywy Bernarda Kramera - wieloletniego kierownika Specjalnego Pociągu Ratunkowego w Poznaniu. Zbiory dotyczyły ratownictwa kolejowego i prezentowane były w dawnym wagonie warsztatowym z 1911 o oznaczeniu 7780 Xk (być może była to kuźnia), który był używany jeszcze w latach 70. XX wieku przez służby drogowe PKP. Konstrukcja i historia tego wagonu wskazuje na pochodzenie francusko-belgijskie dla Kolei Węgierskich. Wagon wraz ze zbiorami prezentowany był na terenie Lokomotywowni Poznań, przekształconej następnie w Zakład Taboru w Poznaniu. Następnie całość przekazano do Parowozowni Wolsztyn, a wagon odrestaurowano w 2005 w malowaniu historycznym[1].