Piaseczyńska Kolej Wąskotorowa: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | Piaseczyńska Kolej Wąskotorowa (do 2004 roku Grójecka Kolej Dojazdowa) – wąskotorowa kolej turystyczna będąca aktualnie największą działającą koleją wąskotorową w okolicach Warszawy, z prześwitem toru 1000 mm. Jest ostatnim zachowanym fragmentem uruchomionej w 1898 kolejki grójeckiej. Obecnie Piaseczyńska kolej wąskotorowa posiada sześć wagonów Bxhpi i cztery lokomotywy Lxd2: nieczynne 453 i 466 oraz czynne 454 i 465. Oprócz tego kolej posiada sprawną, ale używaną sporadycznie lokomotywę Lyd2-04 z cementowni Odra. Ciekawym wagonem jest replika salonki Wernigerode, która została dostarczona przez Niemców w czasie pierwszej wojny światowej. Do przejazdów roboczych używa się wózka motorowego Wmc-159. W lokomotywowni w Piasecznie stoi odstawiony parowóz Px48-3916. | + | Piaseczyńska Kolej Wąskotorowa (do 2004 roku Grójecka Kolej Dojazdowa) – wąskotorowa kolej turystyczna będąca aktualnie największą działającą koleją wąskotorową w okolicach Warszawy, z prześwitem toru 1000 mm. Jest ostatnim zachowanym fragmentem uruchomionej w 1898 kolejki grójeckiej. Obecnie Piaseczyńska kolej wąskotorowa posiada sześć wagonów Bxhpi i cztery lokomotywy Lxd2: nieczynne 453 i 466 oraz czynne 454 i 465. Oprócz tego kolej posiada sprawną, ale używaną sporadycznie lokomotywę Lyd2-04 z cementowni Odra. Ciekawym wagonem jest replika salonki Wernigerode, która została dostarczona przez Niemców w czasie pierwszej wojny światowej. Do przejazdów roboczych używa się wózka motorowego Wmc-159. W lokomotywowni w Piasecznie stoi odstawiony parowóz Px48-3916. Punktem stycznym z koleją normalnotorową na Piaseczyńskiej kolei wąskotorowej była stacja Piaseczno przeładunkowa wyposażona w rampy przeładunkowe. Obecnie kolej prowadzi kursy turystyczne na trasie Piaseczno-Tarczyn. Odcinek z Tarczyna do nowego miasta nad Pilicą jest nieczynny że względu na zły stan torów. |
Wersja z 13:29, 28 kwi 2021
Piaseczyńska Kolej Wąskotorowa (do 2004 roku Grójecka Kolej Dojazdowa) – wąskotorowa kolej turystyczna będąca aktualnie największą działającą koleją wąskotorową w okolicach Warszawy, z prześwitem toru 1000 mm. Jest ostatnim zachowanym fragmentem uruchomionej w 1898 kolejki grójeckiej. Obecnie Piaseczyńska kolej wąskotorowa posiada sześć wagonów Bxhpi i cztery lokomotywy Lxd2: nieczynne 453 i 466 oraz czynne 454 i 465. Oprócz tego kolej posiada sprawną, ale używaną sporadycznie lokomotywę Lyd2-04 z cementowni Odra. Ciekawym wagonem jest replika salonki Wernigerode, która została dostarczona przez Niemców w czasie pierwszej wojny światowej. Do przejazdów roboczych używa się wózka motorowego Wmc-159. W lokomotywowni w Piasecznie stoi odstawiony parowóz Px48-3916. Punktem stycznym z koleją normalnotorową na Piaseczyńskiej kolei wąskotorowej była stacja Piaseczno przeładunkowa wyposażona w rampy przeładunkowe. Obecnie kolej prowadzi kursy turystyczne na trasie Piaseczno-Tarczyn. Odcinek z Tarczyna do nowego miasta nad Pilicą jest nieczynny że względu na zły stan torów.