Kolej Cegielni Igloobud: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(uzup.)
(drobne ulepszenia)
Linia 17: Linia 17:
  
 
{{LK|||exKDSTa||0,0| [[Cegielnia Igloobud (stacja)|Cegielnia Igloobud]]}}
 
{{LK|||exKDSTa||0,0| [[Cegielnia Igloobud (stacja)|Cegielnia Igloobud]]}}
{{LK|||exBUE|||[[Dębica]] ul. 1 Maja}}
+
{{LK|||exBUE|||[[Dębica]] ul. 1 Maja (przejazd pod wiaduktem)}}
 
{{LK||LSTRq|xKRZu|LSTRq||{{LK-linia|91}} [[Kraków Główny]]-[[Medyka (stacja kolejowa)|Medyka]]}}
 
{{LK||LSTRq|xKRZu|LSTRq||{{LK-linia|91}} [[Kraków Główny]]-[[Medyka (stacja kolejowa)|Medyka]]}}
 
{{LK|||exBUE|||[[Dębica]] ul. Kwiatkowskiego}}
 
{{LK|||exBUE|||[[Dębica]] ul. Kwiatkowskiego}}
Linia 27: Linia 27:
 
{{LK|||exSKRZ-Mu|||{{AS-droga|K|94}} [[Dębica]] ul. Lwowska}}
 
{{LK|||exSKRZ-Mu|||{{AS-droga|K|94}} [[Dębica]] ul. Lwowska}}
 
{{LK|||exBUE|||[[Dębica]] ul. Orla
 
{{LK|||exBUE|||[[Dębica]] ul. Orla
{{LK|||exKDSTe||4,0|[[Kopalnia Wolica]]}}
+
{{LK|||exKBSTe||4,0|[[Kopalnia Wolica]]}}
 
}}
 
}}
 
}}
 
}}

Wersja z 18:54, 28 kwi 2018

Szablon:Linia kolejowa infobox

Kolej cegielni Igloobud – nieistniejąca wąskotorowa linia kolejowa łącząca cegielnię Igloobud w Dębicy z kopalnią iłów w dzielnicy Wolica. Zbudowana w 1968 r. po wyczerpaniu złóż w sąsiedztwie cegielni. Służyła do przewozu surowca z kopalni do zakładu. Składy kursowały kilka razy dziennie po 4-kilometrowej trasie w dni robocze[1]. Ostatni pociąg towarowy przejechał w 2008 r., rozebrana została rok później.

W 2001 roku kolej miała dwie sprawne lokomotywy WLs50 i 22 wagony - koleby[1]. Pochodzący z kolei tabor: lokomotywa Wls50-2068 oraz koleba są obecnie eksponatami Muzeum Regionalnego w Dębicy.

Przypisy

Przypisy

  1. 1,0 1,1 T. Mleczek, Nowości z Dębicy, "Świat Kolei" 10/2001 s.6

Linki zewnętrzne