Kolej Cegielni Igloobud: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(drobne ulepszenia) |
m (Zastąpienie ikony/ę BS: exWBRÜCKE→exhKRZWae) |
||
Linia 22: | Linia 22: | ||
{{LK|||exBUE|||Brama towarowa [[Dębica SA|TC Dębica]]}} | {{LK|||exBUE|||Brama towarowa [[Dębica SA|TC Dębica]]}} | ||
{{LK|||exBUE|||[[Dębica]] ul. Kwiatkowskiego}} | {{LK|||exBUE|||[[Dębica]] ul. Kwiatkowskiego}} | ||
− | {{LK||WASSERq| | + | {{LK||WASSERq|exhKRZWae|WASSERq||Potok Wolicki}} |
{{LK|||exSKRZ-Mu|||[[Dębica]] ul. Krakowska}} | {{LK|||exSKRZ-Mu|||[[Dębica]] ul. Krakowska}} | ||
{{LK|||exBUE|||[[Dębica]] ul. Spacerowa}} | {{LK|||exBUE|||[[Dębica]] ul. Spacerowa}} |
Wersja z 21:23, 22 sty 2019
Szablon:Linia kolejowa infobox
Kolej cegielni Igloobud – nieistniejąca wąskotorowa linia kolejowa łącząca cegielnię Igloobud w Dębicy z kopalnią iłów w dzielnicy Wolica. Zbudowana w 1968 r. po wyczerpaniu złóż w sąsiedztwie cegielni. Służyła do przewozu surowca z kopalni do zakładu. Składy kursowały kilka razy dziennie po 4-kilometrowej trasie w dni robocze[1]. Ostatni pociąg towarowy przejechał w 2008 r., rozebrana została rok później.
W 2001 roku kolej miała dwie sprawne lokomotywy WLs50 i 22 wagony - koleby[1]. Pochodzący z kolei tabor: lokomotywa Wls50-2068 oraz koleba są obecnie eksponatami Muzeum Regionalnego w Dębicy.