Tabor:Lw-00407: Różnice pomiędzy wersjami
m (Zastępowanie tekstu - "typ silnika=Wola 5DSR150" na "typ silnika=Wola DSR150") |
|||
(Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez 4 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Lw metryka pojazdu | {{Lw metryka pojazdu | ||
+ | |Stan=Sprawna | ||
+ | |Producent=Fablok | ||
|Typ=WLs150 | |Typ=WLs150 | ||
|Numer=7637 | |Numer=7637 | ||
|Rok produkcji=1967 | |Rok produkcji=1967 | ||
− | |||
− | |||
|Ostatnie oznaczenie=Lyd1-215 | |Ostatnie oznaczenie=Lyd1-215 | ||
|Ostatni rozstaw=750 mm | |Ostatni rozstaw=750 mm | ||
+ | |Ostatni typ silnika=Wola DSR150 | ||
|Ostatnie stacjonowanie=Rogów Towarowy Wąskotorowy | |Ostatnie stacjonowanie=Rogów Towarowy Wąskotorowy | ||
− | |Ostatni | + | |Ostatni kraj=Polska |
− | |||
|Użytkownik=Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych | |Użytkownik=Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych | ||
|Właściciel=Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych | |Właściciel=Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych | ||
+ | |Kolej=Rogowska Kolej Dojazdowa | ||
+ | |Uwagi=Malowanie zielone z pomarańczowymi czołownicami, pasami i "V" na ścianach czołowych | ||
|Opis=Lokomotywa ta została wyprodukowana w 1967 roku dla PKP, gdzie otrzymała oznaczenie Lyd1-215. Pierwszym przydziałem była lokomotywownia w Mławie, jednak nie na długo, bo jeszcze w tym samym roku została oddelegowana do innej lokomotywowni Mławskiej KD w Ciechanowie, gdzie stacjonowała aż do 1971 roku. Następnie maszyna została przeniesiona na Gdańskie Koleje Dojazdowe. W 1989 PKP sprzedały ją do Cukrowni Nowy Staw. Wtedy też zmieniono jej oznaczenie na WLs150-215. W 2000 roku nieużywaną już od kilku lat lokomotywę zakupiła FPKW i przetransportowała na stację w Krośniewicach, gdzie dzięki uprzejmości ówczesnego naczelnika mogła pozostać na jakiś czas. W 2007 roku została przetransportowana do Rogowa gdzie przeszła niezbędne naprawy dzięki czemu lokomotywa jest dziś sprawna. W tym okresie przywrócono także oryginalne oznaczenie Lyd1-215. | |Opis=Lokomotywa ta została wyprodukowana w 1967 roku dla PKP, gdzie otrzymała oznaczenie Lyd1-215. Pierwszym przydziałem była lokomotywownia w Mławie, jednak nie na długo, bo jeszcze w tym samym roku została oddelegowana do innej lokomotywowni Mławskiej KD w Ciechanowie, gdzie stacjonowała aż do 1971 roku. Następnie maszyna została przeniesiona na Gdańskie Koleje Dojazdowe. W 1989 PKP sprzedały ją do Cukrowni Nowy Staw. Wtedy też zmieniono jej oznaczenie na WLs150-215. W 2000 roku nieużywaną już od kilku lat lokomotywę zakupiła FPKW i przetransportowała na stację w Krośniewicach, gdzie dzięki uprzejmości ówczesnego naczelnika mogła pozostać na jakiś czas. W 2007 roku została przetransportowana do Rogowa gdzie przeszła niezbędne naprawy dzięki czemu lokomotywa jest dziś sprawna. W tym okresie przywrócono także oryginalne oznaczenie Lyd1-215. | ||
Lokomotywa ta prowadzi obecnie większość turystycznych pociągów organizowanych przez FPKW na Kolei Wąskotorowej Rogów - Rawa - Biała. | Lokomotywa ta prowadzi obecnie większość turystycznych pociągów organizowanych przez FPKW na Kolei Wąskotorowej Rogów - Rawa - Biała. | ||
+ | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Mława Wąskotorowa|1967|1967}}{{Lw stacjonowanie|Ciechanów Wąskotorowy|1967|1971}}{{Lw stacjonowanie|Nowy Dwór Gdański Wąskotorowy|1971|1989}}{{Lw stacjonowanie|Cukrownia Nowy Staw|1989|2000}}{{Lw stacjonowanie|Krośniewice|2000|2007}}{{Lw stacjonowanie|Rogów Towarowy Wąskotorowy|2007|nadal}} | ||
+ | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lyd1-215|1967|1989}}{{Lw oznaczenie|WLs150-215|1989|2009}}{{Lw oznaczenie|Lyd1-215|2009|nadal}} | ||
|Rozstaw={{Lw rozstaw|750 mm|1967|nadal}} | |Rozstaw={{Lw rozstaw|750 mm|1967|nadal}} | ||
− | | | + | |Grafika=Lyd1-215.jpg |
− | |||
|Foto1=DSC05251am.JPG | |Foto1=DSC05251am.JPG | ||
|Opis1=17.11.2012 - Lyd1-215 z pociągiem specjalnym | |Opis1=17.11.2012 - Lyd1-215 z pociągiem specjalnym | ||
|Foto2=IMG 2621am.jpg | |Foto2=IMG 2621am.jpg | ||
|Opis2=17.08.2007 - Lyd1-215 w trakcie remontu | |Opis2=17.08.2007 - Lyd1-215 w trakcie remontu | ||
+ | |Foto3=Lyd1m.jpeg | ||
+ | |Opis3=Lyd1-215 na stacji Rogów towarowy wąskotorowy. 3.05.2021. Fot. Mikołaj Łuszczyński | ||
}} | }} |
Aktualna wersja na dzień 20:31, 19 gru 2021
<<< WLs150
WLs150 7637
Stan: sprawna
Rok produkcji
1967
Producent
Fablok
Stan
Sprawna
Aktualne oznaczenie
Lyd1-215
Aktualny rozstaw
750 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Rogów Towarowy Wąskotorowy
Kraj stacjonowania
Polska
Aktualny typ silnika
Wola DSR150
Kolej
Rogowska Kolej Dojazdowa
Użytkownik
Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych
Właściciel
Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych
Stacjonowanie
Mława Wąskotorowa | 1967 | - | 1967 |
Ciechanów Wąskotorowy | 1967 | - | 1971 |
Nowy Dwór Gdański Wąskotorowy | 1971 | - | 1989 |
Cukrownia Nowy Staw | 1989 | - | 2000 |
Krośniewice | 2000 | - | 2007 |
Rogów Towarowy Wąskotorowy | 2007 | - | nadal |
Rozstaw
750 mm | 1967 | - | nadal |
Oznaczenie
Lyd1-215 | 1967 | - | 1989 |
WLs150-215 | 1989 | - | 2009 |
Lyd1-215 | 2009 | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Malowanie zielone z pomarańczowymi czołownicami, pasami i "V" na ścianach czołowych
Szczegółowy opis i uwagi
Lokomotywa ta została wyprodukowana w 1967 roku dla PKP, gdzie otrzymała oznaczenie Lyd1-215. Pierwszym przydziałem była lokomotywownia w Mławie, jednak nie na długo, bo jeszcze w tym samym roku została oddelegowana do innej lokomotywowni Mławskiej KD w Ciechanowie, gdzie stacjonowała aż do 1971 roku. Następnie maszyna została przeniesiona na Gdańskie Koleje Dojazdowe. W 1989 PKP sprzedały ją do Cukrowni Nowy Staw. Wtedy też zmieniono jej oznaczenie na WLs150-215. W 2000 roku nieużywaną już od kilku lat lokomotywę zakupiła FPKW i przetransportowała na stację w Krośniewicach, gdzie dzięki uprzejmości ówczesnego naczelnika mogła pozostać na jakiś czas. W 2007 roku została przetransportowana do Rogowa gdzie przeszła niezbędne naprawy dzięki czemu lokomotywa jest dziś sprawna. W tym okresie przywrócono także oryginalne oznaczenie Lyd1-215. Lokomotywa ta prowadzi obecnie większość turystycznych pociągów organizowanych przez FPKW na Kolei Wąskotorowej Rogów - Rawa - Biała.