Tabor:Lw-00150: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 17: | Linia 17: | ||
|Rozstaw={{Lw rozstaw|1000 mm|1971|nadal}} | |Rozstaw={{Lw rozstaw|1000 mm|1971|nadal}} | ||
|Grafika=2-454.jpeg | |Grafika=2-454.jpeg | ||
− | |Opis grafiki=Lxd2-454 na | + | |Opis grafiki=Lxd2-454 oczekuje na powrót do Piaseczna. |
|Foto2=Lzd2-454.jpeg | |Foto2=Lzd2-454.jpeg | ||
|Opis2=Lxd2-454 na stacji Piaseczno Miasto wąskotorowe. 9.05.2021 Fot. Mikołaj Łuszczyński | |Opis2=Lxd2-454 na stacji Piaseczno Miasto wąskotorowe. 9.05.2021 Fot. Mikołaj Łuszczyński | ||
}} | }} |
Aktualna wersja na dzień 06:55, 12 sie 2023
<<< L45H
L45H 21269
Stan: sprawna
Rok produkcji
1971
Producent
FAUR
Stan
Sprawna
Aktualne oznaczenie
Lxd2-454
Aktualny rozstaw
1000 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Piaseczno Miasto
Kraj stacjonowania
Polska
Aktualny typ silnika
Wola H12A
Użytkownik
Piaseczyńsko - Grójeckie Towarzystwo Kolei Wąskotorowej
Stacjonowanie
Piaseczno Miasto | 1972 | - | nadal |
Rozstaw
1000 mm | 1971 | - | nadal |
Oznaczenie
Lxd2-454 | 1972 | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Dnia 28.08 2014 r. lokomotywie zmieniono malowanie z "klasycznych" barw (czerwony z pomarańczowymi pasami) na czarne z z czerwonymi pasami
Szczegółowy opis i uwagi
Lokomotywa typu L45H o numerze fabrycznym 21269 została wyprodukowana dla PKP w roku 1971. Nadano jej oznaczenie Lxd2-454. Została przydzielona do pracy na Grójeckiej Kolei Dojazdowej w styczniu 1972, gdzie stacjonuje nieprzerwanie aż do chwili obecnej. W roku 1998 Towarzystwo Restauracji Grójeckiej Kolei Dojazdowej (później Piaseczyńsko-Grójeckie Towarzystwo Kolei Wąskotorowej) przejęło od PKP Kolej Grójecką, lokomotywa Lxd2-454 ta wraz z Lxd2-465 została przywrócona do ruchu i do dziś prowadzi pociągi turystyczne na PGKW.