Kolej Cukrowni Klemensów: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Wykaz parowozów) |
|||
Linia 2: | Linia 2: | ||
{| class="wikitable sortable" | {| class="wikitable sortable" | ||
|- | |- | ||
− | ! Lp. !! Oznaczenie !! Typ !! Producent !! Nr fabryczny !! rok budowy | + | ! Lp. !! Oznaczenie !! Typ !! Producent !! Nr fabryczny !! rok budowy !! Uwagi |
|- | |- | ||
− | | 1 || | + | | 1 || Nr 1 || Bn2t || K.Mf.A.G.<ref>Koenigsberger Maschinenfabrik AG - filia zakładów Orenstein & Koppel</ref> || 461 || 1899 || W 1907 r. zakupiony w "Zarządzie Towarzystwa Przemysłowo-Leśnego".<br /> Moc 45 KM, masa 9 t. Ze względu na zły stan techniczny używany sporadycznie.<br /> W 1915 r. wywieziony przez Rosjan. |
|- | |- | ||
− | | 2 || | + | | 2 || Nr 2 || Dn2t || Krauss || 5853 || 1907 (?) || W 1907 r. zakupiony jako nowy.<br /> Moc 80 KM, masa 16,5 t.<br /> W 1930 r. sprzedana Cukrowni Kruszwica. |
|- | |- | ||
− | | 3 || | + | | 3 || Nr 3<br /> "Mantus" || Cn2t || Krauss || 4715 || 1907 (?) || W 1907 r. zakupiony jako nowy być może poprzez spółkę "W. Koriński" z Warszawy.<br /> Moc 60 KM, masa 13,3 t.<br /> W 1915 r. wywieziony przez Rosjan. |
|- | |- | ||
− | | 4 || | + | | 4 || Nr 4<br /> "Jelita" || Cn2t || Krauss || 6260 || 1910 (?) || W 1910 r. zakupiony jako nowy poprzez spółkę "B. Avenarius i Spółka".<br />Masa 12 t.<br /> W 1915 r. wywieziony przez Rosjan. |
|} | |} | ||
+ | W latach 1914-15 wojska rosyjskie eksploatowały na kolejce parowóz Kołomna H.86 z numerem T.40. | ||
=== Parowozy 600 mm === | === Parowozy 600 mm === |
Aktualna wersja na dzień 10:28, 25 cze 2014
Parowozy 750 mm[edytuj]
Lp. | Oznaczenie | Typ | Producent | Nr fabryczny | rok budowy | Uwagi |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nr 1 | Bn2t | K.Mf.A.G.[1] | 461 | 1899 | W 1907 r. zakupiony w "Zarządzie Towarzystwa Przemysłowo-Leśnego". Moc 45 KM, masa 9 t. Ze względu na zły stan techniczny używany sporadycznie. W 1915 r. wywieziony przez Rosjan. |
2 | Nr 2 | Dn2t | Krauss | 5853 | 1907 (?) | W 1907 r. zakupiony jako nowy. Moc 80 KM, masa 16,5 t. W 1930 r. sprzedana Cukrowni Kruszwica. |
3 | Nr 3 "Mantus" |
Cn2t | Krauss | 4715 | 1907 (?) | W 1907 r. zakupiony jako nowy być może poprzez spółkę "W. Koriński" z Warszawy. Moc 60 KM, masa 13,3 t. W 1915 r. wywieziony przez Rosjan. |
4 | Nr 4 "Jelita" |
Cn2t | Krauss | 6260 | 1910 (?) | W 1910 r. zakupiony jako nowy poprzez spółkę "B. Avenarius i Spółka". Masa 12 t. W 1915 r. wywieziony przez Rosjan. |
W latach 1914-15 wojska rosyjskie eksploatowały na kolejce parowóz Kołomna H.86 z numerem T.40.
Parowozy 600 mm[edytuj]
Lp. | Oznaczenie | Typ | Producent | Nr fabryczny | rok budowy | Oznaczenie wcześniejsze |
Uwagi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nr 1 | Bn2t | Hanomag | 6272 | 1911 | ? | W 1921 r. zakupiony w firmie Wolwis, wcześniej służył w firmie N. Blenke, Berlin W 1964 r. wycofany z eksploatacji W 1974 r. przekazany do Muz. Kol. EGZEMPLARZ ZACHOWANY |
2 | Nr 2 | Dn2t Brigadelokomotive |
Borsig | 10323 | 1918 | HF 2092 | W 1921 r. zakupiony z Cukr. Garbów W 1974 r. przekazany do Muz. Kol. EGZEMPLARZ ZACHOWANY |
3 | Nr 3 | Dn2t Brigadelokomotive |
Linke-Hofmann | 1763 | 1918 | HF 2604 PKPa: 1274 (?) |
W 1923 r. zakupiony w firmie Wolwis W 1974 r. przekazany do Muz. Kol. W 1978 r. złomowany w Chróścinie Nyskiej. |
4 | Nr 4 | Dn2t Brigadelokomotive |
Henschel | 13580 | 1915 | HF 485 | W 1929 r. zakupiony w firmie Wolwis W 1974 r. przekazany do Muz. Kol. EGZEMPLARZ ZACHOWANY |
5 | Nr 5 | Dn2t Brigadelokomotive |
Borsig | 10385 | 1919 | HF 2505 | W 1929 r. zakupiony w firmie Wolwis W 1974 r. przekazany do Muz. Kol. W 1978 r. złomowany w Chróścinie Nyskiej. |
6 | Nr 6 | Cn2t | Henschel | 15111 | 1917 | KuK HB R III 459 | W 1929 r. zakupiony w firmie Wolwis W 1963 wycofany z eksploatacji W 1974 r. przekazany do Muz. Kol. EGZEMPLARZ ZACHOWANY. |
7 | Nr 7 | Bn2t Riesa |
FABLOK | 938 | 1940 | ? | W 1951 r. zakupiony z Cukr. Łubna (od 1940 r.) W 1974 r. przekazany do Muz. Kol. EGZEMPLARZ ZACHOWANY |
8 | Nr 8 | Dn2t Brigadelokomotive |
Hartmann | 4284 | 1919 | HF 2722 ? |
W 1952 r. zakupiony z Cukr. Włostów (od 1923 r.) W 1974 r. przekazany do Muz. Kol. W 1981 r. złomowany w Chróścinie Nyskiej. |
9 | Nr 9 (a) | Dn2t Brigadelokomotive |
Henschel | 16163 | 1918 | HF 2558 | W 1952 r. zakupiony z Cukr. Włostów (od 1940 r.), wcześniej od 1928 r. w firmie Wolwis W 1974 r. przekazany do Muz. Kol. EGZEMPLARZ ZACHOWANY |
10 | Nr 9 (b) | Bn2t Monta |
Henschel | 17393 | 1920 | ? | W 1952 r. zakupiony z Huty Szczecin, pierwotnie 900 mm Złomowany w Klemensowie. |
11 | Nr 10(a) | Dn2t Brigadelokomotive |
Henschel | 14252 | 1915 | HF 1004 Б.Д.Ж.: 434.60 |
W 1936 r. zakupiony w firmie Wolwis, wcześniej służył na kolejach bułgarskich Б.Д.Ж. W 1974 r. przekazany do Muz. Kol. EGZEMPLARZ ZACHOWANY |
12 | Nr 10(b) | Dn2t Brigadelokomotive |
Schwartzkopf | 6722 | 1918 | HF 1984 | W 1952 r. zakupiony (z innej cukrowni?) Złomowany w Klemensowie. |
13 | Nr 11 | Dn2t Brigadelokomotive |
Borsig | 8824 | 1914 | HF 298 PKPa: D 315 DRB: 99.1662 PKPb: Tx1 341 |
W 1953 r. zakupiony z PKP W 1974 r. przekazany do Muz. Kol. W 1981 r. złomowany w Chróścinie Nyskiej. |
14 | Nr 12 | Dn2t Brigadelokomotive |
Borsig | 9984 | 1917 | HF 1405 PKPa: D 375 DRB: 99.1558 PKPb: Tx1 316 |
W 1955 r. zakupiony z PKP W 1971 r. złomowany w Klemensowie. |
Przypisy[edytuj]
- ↑ Koenigsberger Maschinenfabrik AG - filia zakładów Orenstein & Koppel