Zestawienie wąskotorowych lokomotyw spalinowych GLs25, GLs30: Różnice pomiędzy wersjami
m |
|||
Linia 5: | Linia 5: | ||
!Prześwit [mm] | !Prześwit [mm] | ||
!Stan | !Stan | ||
− | |||
− | |||
!Historia lokomotywy / | !Historia lokomotywy / | ||
uwagi | uwagi | ||
Linia 15: | Linia 13: | ||
|1952 | |1952 | ||
|600 | |600 | ||
− | |style="background-color: | + | |style="background-color:#80FF89;"|Sprawna |
− | |||
|→ Cegielnia "Rzucewo" k. Pucka, kolor granatowy | |→ Cegielnia "Rzucewo" k. Pucka, kolor granatowy | ||
− | → własność prywatna, od 12.2006r. depozyt w Muzeum Obrony Wybrzeża w Helu, wyremontowana, kolor zielony z żółtym paskiem | + | → własność prywatna, od 12.2006r. depozyt w Muzeum Obrony Wybrzeża w Helu, wyremontowana, kolor zielony z żółtym paskiem |
+ | <br /> | ||
+ | → od 09.2012r. remontowana w firmie INTERLOK - Piła z przeznaczeniem na kolejkę na posesji prywatnej | ||
+ | <br /> | ||
+ | → od 11.2013r. depozyt na Wyrzyskiej Kolejce Powiatowej w Białośliwiu, kolor ciemnooliwkowy, na zamontowanym sterowanym elektrycznie dzwonku napis "IMELDA" | ||
|- | |- | ||
|GLs30 | |GLs30 | ||
Linia 24: | Linia 25: | ||
|1954 | |1954 | ||
|600 | |600 | ||
− | |style="background-color: | + | |style="background-color:#80FF89;"|Sprawna |
− | |||
|→ Cegielnia "Pisanica" k. Ełku | |→ Cegielnia "Pisanica" k. Ełku | ||
→ 2007r. - Wigierska Kolej Wąskotorowa - Płociczno, wyremontowana, kolor żółty | → 2007r. - Wigierska Kolej Wąskotorowa - Płociczno, wyremontowana, kolor żółty | ||
Linia 33: | Linia 33: | ||
| | | | ||
|600 | |600 | ||
− | |style="background-color: | + | |style="background-color:#80FF89;"|Sprawna |
− | |||
|→ Cegielnia "Mirków" k. Lubska; zakład nie pracuje | |→ Cegielnia "Mirków" k. Lubska; zakład nie pracuje | ||
− | → Cegielnia "Kotla" k. Głogowa | + | → Cegielnia "Kotla" k. Głogowa |
− | + | <br /> | |
→ własność prywatna, Ziegeleimuseum - Sondernheim Niemcy, wyremontowana, kolor zielony | → własność prywatna, Ziegeleimuseum - Sondernheim Niemcy, wyremontowana, kolor zielony | ||
|- | |- | ||
Linia 44: | Linia 43: | ||
| | | | ||
|600 | |600 | ||
− | |style="background-color: | + | |style="background-color:#80FF89;"|Sprawna |
− | |||
|→ Cegielnia "Woźniki" k. Miasteczka Śląskiego, kolor zielony | |→ Cegielnia "Woźniki" k. Miasteczka Śląskiego, kolor zielony | ||
− | |||
→ własność prywatna, Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie | → własność prywatna, Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie | ||
|- | |- | ||
Linia 54: | Linia 51: | ||
| | | | ||
|600 | |600 | ||
− | |style="background-color: | + | |style="background-color:#80FF89;"|Sprawna |
− | |||
|→ Cegielnia "Mirków" k. Lubska, zakład nie pracuje | |→ Cegielnia "Mirków" k. Lubska, zakład nie pracuje | ||
→ Cegielnia "Kotla" k. Głogowa, kolor zielony z pomarańczowymi dodatkami | → Cegielnia "Kotla" k. Głogowa, kolor zielony z pomarańczowymi dodatkami | ||
− | + | <br /> | |
→ własność prywatna, p. Florian Maier, lokomotywka była przez kilka lat na terenie Schaubergwerk "Volle Rose" w Ilmenau (p. Peter Erk), później zabrana stamtąd i odstawiona w Monachium, ostatnio sprzedana, najprawdopodobniej do Austrii, miejsce do ustalenia | → własność prywatna, p. Florian Maier, lokomotywka była przez kilka lat na terenie Schaubergwerk "Volle Rose" w Ilmenau (p. Peter Erk), później zabrana stamtąd i odstawiona w Monachium, ostatnio sprzedana, najprawdopodobniej do Austrii, miejsce do ustalenia | ||
− | + | <br /> | |
→ własność prywatna, ??? | → własność prywatna, ??? | ||
|- | |- | ||
Linia 67: | Linia 63: | ||
| | | | ||
|600 | |600 | ||
− | |style="background-color: | + | |style="background-color:#80FF89;"|Sprawna |
− | |||
|→ Cegielnia "Chotyłów" ("Cerabud") k. Białej Podlaskiej, zakład obecnie nie produkuje cegły | |→ Cegielnia "Chotyłów" ("Cerabud") k. Białej Podlaskiej, zakład obecnie nie produkuje cegły | ||
→ własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa | → własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa | ||
Linia 76: | Linia 71: | ||
| | | | ||
|600 | |600 | ||
− | |style="background-color: | + | |style="background-color:#80FF89;"|Sprawna |
− | |||
|→ Cegielnia "Gnaszyn" k. Częstochowy | |→ Cegielnia "Gnaszyn" k. Częstochowy | ||
→ własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa | → własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa | ||
Linia 86: | Linia 80: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color:yellow;"|Remont | |style="background-color:yellow;"|Remont | ||
− | |||
|→ cegielnia pod Grodziskiem Mazowieckim | |→ cegielnia pod Grodziskiem Mazowieckim | ||
− | → Kolej Leśna Puszczy Knyszyńskiej - Czarna Białostocka | + | → Kolej Leśna Puszczy Knyszyńskiej - Czarna Białostocka |
− | + | <br /> | |
→ własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa, kolor szary, obecnie remontowana | → własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa, kolor szary, obecnie remontowana | ||
|- | |- | ||
Linia 97: | Linia 90: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color: #80FFFF;"|Odstawiona | |style="background-color: #80FFFF;"|Odstawiona | ||
− | |||
|→ MPWiK Zakład Uzdatniania Wody - Kraków Bielany; zamówienie z 21.11.1960r., ksiązka maszyny z 07.11.1961r., silnik Andrychów S322 nr 3145/1961, kolor brązowy | |→ MPWiK Zakład Uzdatniania Wody - Kraków Bielany; zamówienie z 21.11.1960r., ksiązka maszyny z 07.11.1961r., silnik Andrychów S322 nr 3145/1961, kolor brązowy | ||
|- | |- | ||
Linia 105: | Linia 97: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color: #80FFFF;"|Do remontu | |style="background-color: #80FFFF;"|Do remontu | ||
− | |||
|→ Cegielnia "Niezabyszewo" k. Bytowa | |→ Cegielnia "Niezabyszewo" k. Bytowa | ||
→ od 10.2009r. własność prywatna, p. Philipp Kurasch, Historische Feldbahn - Dresden, Niemcy | → od 10.2009r. własność prywatna, p. Philipp Kurasch, Historische Feldbahn - Dresden, Niemcy | ||
− | + | <br /> | |
→ od 2013r. własność prywatna, p. Peter Erk, Schaubergwerk "Volle Rose", Ilmenau, Schortestraße 57, Niemcy | → od 2013r. własność prywatna, p. Peter Erk, Schaubergwerk "Volle Rose", Ilmenau, Schortestraße 57, Niemcy | ||
− | + | <br /> | |
→ od 2014r. własność prywatna???, Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie | → od 2014r. własność prywatna???, Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie | ||
|- | |- | ||
Linia 118: | Linia 109: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color: #80FFFF;"|Do remontu | |style="background-color: #80FFFF;"|Do remontu | ||
− | |||
|→ Cegielnia "Kotla" k. Głogowa | |→ Cegielnia "Kotla" k. Głogowa | ||
→ własność firmy INTERLOK - Piła, przeznaczona na sprzedaż, podwozie z budką bez silnika | → własność firmy INTERLOK - Piła, przeznaczona na sprzedaż, podwozie z budką bez silnika | ||
Linia 127: | Linia 117: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color: #80FFFF;"|Do remontu | |style="background-color: #80FFFF;"|Do remontu | ||
− | |||
|→ ??? | |→ ??? | ||
→ 27.08.2010r. - Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie | → 27.08.2010r. - Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie | ||
Linia 136: | Linia 125: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color:orange;"|Wrak | |style="background-color:orange;"|Wrak | ||
− | |||
|→ Cegielnia "Kotla" k. Głogowa, kolor rdzy | |→ Cegielnia "Kotla" k. Głogowa, kolor rdzy | ||
|- | |- | ||
Linia 144: | Linia 132: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color:lightblue;"|Eksponat | |style="background-color:lightblue;"|Eksponat | ||
− | |||
|→ KWK "Zabrze Zachód" | |→ KWK "Zabrze Zachód" | ||
→ Skansen Górniczy „Królowa Luiza” - Zabrze; eksponat, kolor zielony | → Skansen Górniczy „Królowa Luiza” - Zabrze; eksponat, kolor zielony | ||
Linia 153: | Linia 140: | ||
|600 | |600 | ||
|??? | |??? | ||
− | |||
|→ Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku, kolor szary | |→ Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku, kolor szary | ||
|- | |- | ||
Linia 161: | Linia 147: | ||
|600 | |600 | ||
|??? | |??? | ||
− | |||
|→ Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku, kolor czerwony | |→ Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku, kolor czerwony | ||
|- | |- | ||
Linia 169: | Linia 154: | ||
|600 | |600 | ||
|??? | |??? | ||
− | |||
|→ Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko, zakład zakończył produkcję 10.2001r. | |→ Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko, zakład zakończył produkcję 10.2001r. | ||
|- | |- | ||
Linia 177: | Linia 161: | ||
|600 | |600 | ||
|??? | |??? | ||
− | |||
|→ Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko, zakład zakończył produkcję 10.2001r. | |→ Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko, zakład zakończył produkcję 10.2001r. | ||
|- | |- | ||
Linia 185: | Linia 168: | ||
|600 | |600 | ||
|??? | |??? | ||
− | |||
|→ Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko, zakład zakończył produkcję 10.2001r., lokomotywka rozebrana | |→ Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko, zakład zakończył produkcję 10.2001r., lokomotywka rozebrana | ||
|- | |- | ||
Linia 193: | Linia 175: | ||
|600 | |600 | ||
|??? | |??? | ||
− | |||
|→ Cegielnia "Chwalimierz" k. Środy Śląskiej, kolor czarny | |→ Cegielnia "Chwalimierz" k. Środy Śląskiej, kolor czarny | ||
|- | |- | ||
Linia 201: | Linia 182: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | |style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | ||
− | |||
|→ Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny, zakład zlikwidowany, kolor granatowy, złom. około 2003r. | |→ Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny, zakład zlikwidowany, kolor granatowy, złom. około 2003r. | ||
|- | |- | ||
Linia 209: | Linia 189: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | |style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | ||
− | |||
|→ Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny, zakład zlikwidowany, złom. dawno temu, pod koniec lat 90-tych istniały tylko niektóre podzespoły | |→ Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny, zakład zlikwidowany, złom. dawno temu, pod koniec lat 90-tych istniały tylko niektóre podzespoły | ||
|- | |- | ||
Linia 217: | Linia 196: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | |style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | ||
− | |||
|→ Cegielnia "Niemodlin", złom. około 2002r. | |→ Cegielnia "Niemodlin", złom. około 2002r. | ||
|- | |- | ||
Linia 225: | Linia 203: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | |style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | ||
− | |||
|→ Cegielnia "Gołkowice" k. Kluczborka, złom. przed 1995r. | |→ Cegielnia "Gołkowice" k. Kluczborka, złom. przed 1995r. | ||
|- | |- | ||
Linia 233: | Linia 210: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | |style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | ||
− | |||
|→ Cegielnia "Objezierze" k. Choszczna, pozostała tylko górna część kabiny u byłego maszynisty z cegielni | |→ Cegielnia "Objezierze" k. Choszczna, pozostała tylko górna część kabiny u byłego maszynisty z cegielni | ||
|- | |- | ||
Linia 241: | Linia 217: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | |style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | ||
− | |||
|→ Cegielnia "Rozpędziny" k. Kwidzyna, złom. przed 1990r. | |→ Cegielnia "Rozpędziny" k. Kwidzyna, złom. przed 1990r. | ||
|- | |- |
Wersja z 11:15, 29 sie 2014
Typ | Nr fabr. | Rok prod. | Prześwit [mm] | Stan | Historia lokomotywy /
uwagi |
---|---|---|---|---|---|
GLs30 | 1952 | 600 | Sprawna | → Cegielnia "Rzucewo" k. Pucka, kolor granatowy
→ własność prywatna, od 12.2006r. depozyt w Muzeum Obrony Wybrzeża w Helu, wyremontowana, kolor zielony z żółtym paskiem
| |
GLs30 | 1954 | 600 | Sprawna | → Cegielnia "Pisanica" k. Ełku
→ 2007r. - Wigierska Kolej Wąskotorowa - Płociczno, wyremontowana, kolor żółty | |
GLs30 | 600 | Sprawna | → Cegielnia "Mirków" k. Lubska; zakład nie pracuje
→ Cegielnia "Kotla" k. Głogowa
| ||
GLs30 | 600 | Sprawna | → Cegielnia "Woźniki" k. Miasteczka Śląskiego, kolor zielony
→ własność prywatna, Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie | ||
GLs30 | 600 | Sprawna | → Cegielnia "Mirków" k. Lubska, zakład nie pracuje
→ Cegielnia "Kotla" k. Głogowa, kolor zielony z pomarańczowymi dodatkami
| ||
GLs30 | 600 | Sprawna | → Cegielnia "Chotyłów" ("Cerabud") k. Białej Podlaskiej, zakład obecnie nie produkuje cegły
→ własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa | ||
GLs30 | 600 | Sprawna | → Cegielnia "Gnaszyn" k. Częstochowy
→ własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa | ||
GLs25 | 600 | Remont | → cegielnia pod Grodziskiem Mazowieckim
→ Kolej Leśna Puszczy Knyszyńskiej - Czarna Białostocka
| ||
GLs30 | 14128 | 1961 | 600 | Odstawiona | → MPWiK Zakład Uzdatniania Wody - Kraków Bielany; zamówienie z 21.11.1960r., ksiązka maszyny z 07.11.1961r., silnik Andrychów S322 nr 3145/1961, kolor brązowy |
GLs30 | 13196 | 600 | Do remontu | → Cegielnia "Niezabyszewo" k. Bytowa
→ od 10.2009r. własność prywatna, p. Philipp Kurasch, Historische Feldbahn - Dresden, Niemcy
| |
GLs30 | 600 | Do remontu | → Cegielnia "Kotla" k. Głogowa
→ własność firmy INTERLOK - Piła, przeznaczona na sprzedaż, podwozie z budką bez silnika | ||
GLs30 | 600 | Do remontu | → ???
→ 27.08.2010r. - Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie | ||
GLs30 | 600 | Wrak | → Cegielnia "Kotla" k. Głogowa, kolor rdzy | ||
GLs30 | 600 | Eksponat | → KWK "Zabrze Zachód"
→ Skansen Górniczy „Królowa Luiza” - Zabrze; eksponat, kolor zielony | ||
GLs30 | 19216 | 600 | ??? | → Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku, kolor szary | |
GLs30 | 19220 | 600 | ??? | → Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku, kolor czerwony | |
GLs30 | 600 | ??? | → Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko, zakład zakończył produkcję 10.2001r. | ||
GLs30 | 600 | ??? | → Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko, zakład zakończył produkcję 10.2001r. | ||
GLs30 | 600 | ??? | → Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko, zakład zakończył produkcję 10.2001r., lokomotywka rozebrana | ||
GLs30 | 600 | ??? | → Cegielnia "Chwalimierz" k. Środy Śląskiej, kolor czarny | ||
GLs30 | 600 | Złomowana | → Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny, zakład zlikwidowany, kolor granatowy, złom. około 2003r. | ||
GLs30 | 600 | Złomowana | → Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny, zakład zlikwidowany, złom. dawno temu, pod koniec lat 90-tych istniały tylko niektóre podzespoły | ||
GLs30 | 600 | Złomowana | → Cegielnia "Niemodlin", złom. około 2002r. | ||
GLs30 | 600 | Złomowana | → Cegielnia "Gołkowice" k. Kluczborka, złom. przed 1995r. | ||
GLs30 | 600 | Złomowana | → Cegielnia "Objezierze" k. Choszczna, pozostała tylko górna część kabiny u byłego maszynisty z cegielni | ||
GLs30 | 600 | Złomowana | → Cegielnia "Rozpędziny" k. Kwidzyna, złom. przed 1990r. |
Źródła
- informacje pochodzące ze zbiorów p. Marka Malczewskiego zawarte w artykule „Lokomotywy spalinowe GLs30 dla przemysłu” w czasopiśmie „Świat Kolei” nr 12/2002 oraz serii artykułów poświęconych kolejkom cegielnianym;
- informacje zawarte w monografiach oraz na stronach internetowych poszczególnych kolei wąskotorowych;
- informacje zawarte na stronach internetowych różnego autorstwa, a dotyczących szeroko rozumianej problematyki kolejowej;
- własne badania i analizy.