Lubań (typ wagonu): Różnice pomiędzy wersjami
m (liczba/ilość) |
|||
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | Zwyczajowa, nieoficjalna nazwa wagonów techniczno-gospodarczych, budowanych w [[ZNTK Lubań]] na podwoziach wycofanych z eksploatacji wagonów pasażerskich lub towarowych starszych typów. Budowane najczęściej na podwoziach wagonów 2 lub 3 osiowych konstrukcji pruskiej i niemieckiej, a także w niewielkiej ilości na podwoziach wagonów 4 osiowych, w tym wagonów amerykańskich, dostarczonych na[[PKP]] po I wojnie światowej. W zależności od zapotrzebowania, wyposażenia wnętrza i dodatkowych akcesoriów, pełniły różne funkcje pomocnicze na kolei - mieszkalne, warsztatowe, magazynowe, rewizji sieci trakcyjnej itd. | + | Zwyczajowa, nieoficjalna nazwa wagonów techniczno-gospodarczych, budowanych w [[ZNTK Lubań]] na podwoziach wycofanych z eksploatacji wagonów pasażerskich lub towarowych starszych typów. Budowane najczęściej na podwoziach wagonów 2 lub 3 osiowych konstrukcji pruskiej i niemieckiej, a także w niewielkiej ilości na podwoziach wagonów 4 osiowych, w tym wagonów amerykańskich, dostarczonych na [[PKP]] po I wojnie światowej. W zależności od zapotrzebowania, wyposażenia wnętrza i dodatkowych akcesoriów, pełniły różne funkcje pomocnicze na kolei - mieszkalne, warsztatowe, magazynowe, rewizji sieci trakcyjnej itd. |
− | Pewna | + | Pewna liczba wagonów, po wycofaniu z użytkowania, trafiła w ręce prywatne jako domki letniskowe, magazynki a nawet gołębniki. Od lat 90 częsciowo zastępowaane przez wagony gospodarcze budowane na bazie wagonów serii 401K przez Fabrykę Wagonów w Ostrowie Wklp. i [[ZNTK Łapy]] |
Aktualna wersja na dzień 05:50, 31 mar 2018
Zwyczajowa, nieoficjalna nazwa wagonów techniczno-gospodarczych, budowanych w ZNTK Lubań na podwoziach wycofanych z eksploatacji wagonów pasażerskich lub towarowych starszych typów. Budowane najczęściej na podwoziach wagonów 2 lub 3 osiowych konstrukcji pruskiej i niemieckiej, a także w niewielkiej ilości na podwoziach wagonów 4 osiowych, w tym wagonów amerykańskich, dostarczonych na PKP po I wojnie światowej. W zależności od zapotrzebowania, wyposażenia wnętrza i dodatkowych akcesoriów, pełniły różne funkcje pomocnicze na kolei - mieszkalne, warsztatowe, magazynowe, rewizji sieci trakcyjnej itd. Pewna liczba wagonów, po wycofaniu z użytkowania, trafiła w ręce prywatne jako domki letniskowe, magazynki a nawet gołębniki. Od lat 90 częsciowo zastępowaane przez wagony gospodarcze budowane na bazie wagonów serii 401K przez Fabrykę Wagonów w Ostrowie Wklp. i ZNTK Łapy