Tabor:Lw-00889: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "{{Lw metryka pojazdu |Stan=Eksponat |Producent=Krupp |Typ=SM01 |Numer=Nieznany |Rok produkcji=1936 |Ostatnie oznaczenie=Brak |Ostatni rozstaw=1435 mm |Ostatni typ silnik...")
 
m (PawBot przeniósł stronę XTabor:Lw-00889 na Tabor:Lw-00889, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem: Robot przygotowuje aktualizacje oprogramowania)
 
(Nie pokazano 7 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
{{Lw metryka pojazdu
 
{{Lw metryka pojazdu
 
|Stan=Eksponat
 
|Stan=Eksponat
|Producent=Krupp
+
|Producent=Esslingen
|Typ=SM01
+
|Typ=Kö I
|Numer=Nieznany
+
|Numer=4256
|Rok produkcji=1936
+
|Rok produkcji=1934
 +
|Rok odstawienia=lata 90
 
|Ostatnie oznaczenie=Brak
 
|Ostatnie oznaczenie=Brak
 
|Ostatni rozstaw=1435 mm
 
|Ostatni rozstaw=1435 mm
 
|Ostatni typ silnika=Nieznany
 
|Ostatni typ silnika=Nieznany
 
|Ostatnie stacjonowanie=Skansen w Pyskowicach
 
|Ostatnie stacjonowanie=Skansen w Pyskowicach
|Właściciel=TZOKS Pyskowice
+
|Właściciel=Towarzystwo Ochrony Zabytków Kolei i Organizacji Skansenów w Pyskowicach
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Deutsche Reichsbahn|1936|1945}}{{Lw stacjonowanie|Zakłady przemysłowe w Brzezince (własność PKP)|b/d|2006}}{{Lw stacjonowanie|Skansen w Pyskowicach|2006|obecnie}}
+
|Opis=Lokomotywa z przedwojennej grupy [[Kö I]], wyprodukowana w zakładach [[Esslingen]] w 1934 w serii 3 lokomotyw z silnikiem o mocy 25KM - Kö 0130 - Kö 0132. Przydzielona do Dyrekcji we Wrocławiu [[DRG Breslau]] stacjonowała na stacji Głuszyca. Po IIWŚ trafiła do PKP o czym świadczą relikty oznaczeń - "orzełek" i napis P.K.P. W tym okresie lokomotywy spalinowe [[PKP]] były oznacza symbolami np Lb czy Lr oraz trzycyfrowym numerem identyfikacyjnym. Nie udało się ustalić oznaczenia Lx-xxx opisywanej lokomotywy ani też czy weszła ona w skład serii [[SM01]] czy też została przekazana do przemysłu przed przenumerowaniem lokomotyw. W zakładzie przemysłowym otrzymała oznaczenie "Ls40" napisane ( niedbale ) farbą na burcie.
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|SM01|b/d|b/d}}
+
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Deutsche Reichsbahn|1934|1945?}}{{Lw stacjonowanie|PKP|1945?|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Polinova sp. z o.o. Oświęcim Brzezinka|b/d|2006}}{{Lw stacjonowanie|Skansen w Pyskowicach|2006|nadal}}
|Rozstaw={{Lw rozstaw|1435 mm|od roku produkcji|obecnie}}
+
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Kö 0130|1934|1945}}{{Lw oznaczenie|Lr-xxx|1945|b/d}}{{Lw oznaczenie|Ls40|b/d|b/d}}
 +
|Rozstaw={{Lw rozstaw|1435 mm|od roku produkcji|nadal}}
 
}}
 
}}

Aktualna wersja na dzień 05:03, 3 kwi 2019


<<< Kö I

Kö I 4256

Stan: eksponat

Rok produkcji

1934

Producent

Esslingen

Stan

Eksponat

Rok odstawienia

lata 90

Aktualne oznaczenie

Brak

Aktualny rozstaw

1435 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Skansen w Pyskowicach

Kraj stacjonowania

Aktualny typ silnika

Nieznany


Właściciel

Towarzystwo Ochrony Zabytków Kolei i Organizacji Skansenów w Pyskowicach

Stacjonowanie

Deutsche Reichsbahn 1934 - 1945?
PKP 1945? - b/d
Polinova sp. z o.o. Oświęcim Brzezinka b/d - 2006
Skansen w Pyskowicach 2006 - nadal

Rozstaw

1435 mm od roku produkcji - nadal

Oznaczenie

Kö 0130 1934 - 1945
Lr-xxx 1945 - b/d
Ls40 b/d - b/d

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

Lokomotywa z przedwojennej grupy Kö I, wyprodukowana w zakładach Esslingen w 1934 w serii 3 lokomotyw z silnikiem o mocy 25KM - Kö 0130 - Kö 0132. Przydzielona do Dyrekcji we Wrocławiu DRG Breslau stacjonowała na stacji Głuszyca. Po IIWŚ trafiła do PKP o czym świadczą relikty oznaczeń - "orzełek" i napis P.K.P. W tym okresie lokomotywy spalinowe PKP były oznacza symbolami np Lb czy Lr oraz trzycyfrowym numerem identyfikacyjnym. Nie udało się ustalić oznaczenia Lx-xxx opisywanej lokomotywy ani też czy weszła ona w skład serii SM01 czy też została przekazana do przemysłu przed przenumerowaniem lokomotyw. W zakładzie przemysłowym otrzymała oznaczenie "Ls40" napisane ( niedbale ) farbą na burcie.

Galeria

Źródła