Tabor:Lw-00889: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (PawBot przeniósł stronę XTabor:Lw-00889 na Tabor:Lw-00889, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem: Robot przygotowuje aktualizacje oprogramowania)
 
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
{{Lw metryka pojazdu
 
{{Lw metryka pojazdu
 
|Stan=Eksponat
 
|Stan=Eksponat
|Producent=Esllingen
+
|Producent=Esslingen
 
|Typ=Kö I
 
|Typ=Kö I
 
|Numer=4256
 
|Numer=4256
Linia 11: Linia 11:
 
|Ostatnie stacjonowanie=Skansen w Pyskowicach
 
|Ostatnie stacjonowanie=Skansen w Pyskowicach
 
|Właściciel=Towarzystwo Ochrony Zabytków Kolei i Organizacji Skansenów w Pyskowicach
 
|Właściciel=Towarzystwo Ochrony Zabytków Kolei i Organizacji Skansenów w Pyskowicach
|Opis=Lokomotywa z przedwojennej grupy [[Kö I]], wyprodukowana w zakładach [[Esslingen]] w 1934 w serii 3 lokomotyw z silnikiem o mocy 25KM - Kö 0130 - Kö 0132. Przydzielona do Dyrekcji we Wrocławiu [[DRG Breslau]] stacjonowała na stacji Głuszyca. Po IIWŚ trafiła do PKP o czym świadczą relikty oznaczeń - "orzełek" i napis P.K.P. W tym okresie lokomotywy spalinowe [[PKP]] były oznacza symbolami np Lb czy Lr oraz trzycyfrowym numerem identyfikacyjnym. Nie udało się ustalić oznaczenia Lx-xxx opisywanej lokomotywy ani też czy weszła ona w skład serii [[SM-01]] czy też została przekazana do przemysłu przed przenumerowaniem lokomotyw. W zakładzie przemysłowym otrzymała oznaczenie "Ls40" napisane ( niedbale ) farbą na burcie.
+
|Opis=Lokomotywa z przedwojennej grupy [[Kö I]], wyprodukowana w zakładach [[Esslingen]] w 1934 w serii 3 lokomotyw z silnikiem o mocy 25KM - Kö 0130 - Kö 0132. Przydzielona do Dyrekcji we Wrocławiu [[DRG Breslau]] stacjonowała na stacji Głuszyca. Po IIWŚ trafiła do PKP o czym świadczą relikty oznaczeń - "orzełek" i napis P.K.P. W tym okresie lokomotywy spalinowe [[PKP]] były oznacza symbolami np Lb czy Lr oraz trzycyfrowym numerem identyfikacyjnym. Nie udało się ustalić oznaczenia Lx-xxx opisywanej lokomotywy ani też czy weszła ona w skład serii [[SM01]] czy też została przekazana do przemysłu przed przenumerowaniem lokomotyw. W zakładzie przemysłowym otrzymała oznaczenie "Ls40" napisane ( niedbale ) farbą na burcie.
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Deutsche Reichsbahn|1934|1945}}{{Lw stacjonowanie|Polinova sp. z o.o. Oświęcim Brzezinka|b/d|2006}}{{Lw stacjonowanie|Skansen w Pyskowicach|2006|obecnie}}{{Lw stacjonowanie|PKP|1945|b/d}}
+
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Deutsche Reichsbahn|1934|1945?}}{{Lw stacjonowanie|PKP|1945?|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Polinova sp. z o.o. Oświęcim Brzezinka|b/d|2006}}{{Lw stacjonowanie|Skansen w Pyskowicach|2006|nadal}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Kö 0130|1934|1945}}{{Lw oznaczenie|Lr-xxx|1945|b/d}}{{Lw oznaczenie|Ls40|b/d|b/d}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Kö 0130|1934|1945}}{{Lw oznaczenie|Lr-xxx|1945|b/d}}{{Lw oznaczenie|Ls40|b/d|b/d}}
|Rozstaw={{Lw rozstaw|1435 mm|od roku produkcji|obecnie}}
+
|Rozstaw={{Lw rozstaw|1435 mm|od roku produkcji|nadal}}
 
}}
 
}}

Aktualna wersja na dzień 05:03, 3 kwi 2019


<<< Kö I

Kö I 4256

Stan: eksponat

Rok produkcji

1934

Producent

Esslingen

Stan

Eksponat

Rok odstawienia

lata 90

Aktualne oznaczenie

Brak

Aktualny rozstaw

1435 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Skansen w Pyskowicach

Kraj stacjonowania

Aktualny typ silnika

Nieznany


Właściciel

Towarzystwo Ochrony Zabytków Kolei i Organizacji Skansenów w Pyskowicach

Stacjonowanie

Deutsche Reichsbahn 1934 - 1945?
PKP 1945? - b/d
Polinova sp. z o.o. Oświęcim Brzezinka b/d - 2006
Skansen w Pyskowicach 2006 - nadal

Rozstaw

1435 mm od roku produkcji - nadal

Oznaczenie

Kö 0130 1934 - 1945
Lr-xxx 1945 - b/d
Ls40 b/d - b/d

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

Lokomotywa z przedwojennej grupy Kö I, wyprodukowana w zakładach Esslingen w 1934 w serii 3 lokomotyw z silnikiem o mocy 25KM - Kö 0130 - Kö 0132. Przydzielona do Dyrekcji we Wrocławiu DRG Breslau stacjonowała na stacji Głuszyca. Po IIWŚ trafiła do PKP o czym świadczą relikty oznaczeń - "orzełek" i napis P.K.P. W tym okresie lokomotywy spalinowe PKP były oznacza symbolami np Lb czy Lr oraz trzycyfrowym numerem identyfikacyjnym. Nie udało się ustalić oznaczenia Lx-xxx opisywanej lokomotywy ani też czy weszła ona w skład serii SM01 czy też została przekazana do przemysłu przed przenumerowaniem lokomotyw. W zakładzie przemysłowym otrzymała oznaczenie "Ls40" napisane ( niedbale ) farbą na burcie.

Galeria

Źródła