Wagon kryty: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "'''Wagon kryty''' - rodzaj wagonu towarowego posiadającego dach i drzwi przesówne po obu stronach. Obecnie wagony tego typu są w Polsce wykorzystywane coraz rzadziej....") |
|||
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | '''Wagon kryty''' - rodzaj wagonu towarowego posiadającego dach i drzwi | + | '''Wagon kryty''' - rodzaj wagonu towarowego posiadającego dach i drzwi ładunkowe, rozwierane lub przesuwne, po obu stronach. Zdarzały się również wagony, które miały również drzwi w ścianie przedniej. |
+ | |||
+ | Obecnie wagony tego rodzaju oznaczone serią "G" są w Polsce wykorzystywane coraz rzadziej. | ||
+ | |||
+ | W wagonach krytych można przewozić niemal wszystko min. zwierzęta, płody rolne, opakowania z produktami. Wagony te były kiedyś często wykorzystywane w pociągach z cysternami jako wagony ochronne. Obecne przepisy nie wymagają tego jednak. | ||
<gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption=""> | <gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption=""> |
Aktualna wersja na dzień 14:43, 11 mar 2020
Wagon kryty - rodzaj wagonu towarowego posiadającego dach i drzwi ładunkowe, rozwierane lub przesuwne, po obu stronach. Zdarzały się również wagony, które miały również drzwi w ścianie przedniej.
Obecnie wagony tego rodzaju oznaczone serią "G" są w Polsce wykorzystywane coraz rzadziej.
W wagonach krytych można przewozić niemal wszystko min. zwierzęta, płody rolne, opakowania z produktami. Wagony te były kiedyś często wykorzystywane w pociągach z cysternami jako wagony ochronne. Obecne przepisy nie wymagają tego jednak.
Wagony kryte serii K (tor 1000 mm) na stacji Gryfice Wąskotorowe.