Dźwig: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "'''Wagon dźwigowy''' - rodzaj wagonu technicznego, na którego ramie znajduje się obrotowa kabina z dźwigiem. Starsze dźwigi były dwuosiowe natomiast późniejsze k...") |
|||
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | + | Dźwig – urządzenie techniczne, stacjonarne, przeznaczone do podnoszenia i przemieszczania ładunków. Używane było na placach ładunkowych w celu ułatwienia i przyspieszenia przeładunku, gdzie stopniowo zostało zastąpione przez suwnice bramowe, a także w parowozowniach w zasiekach węglowych do nawęglania parowozów. W mniejszych parowozowniach był to podstawowy środek techniczny, w większych, wraz z żurawiami do naeglania, pełniły funkcję rezerwową w stosunku do bardziej wydajnych [[Wyciąg Teudtloffa|wyciągów Teudtloffa]] lub zasobników węglowych umieszczonych nad torem. | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− |
Aktualna wersja na dzień 13:03, 9 kwi 2018
Dźwig – urządzenie techniczne, stacjonarne, przeznaczone do podnoszenia i przemieszczania ładunków. Używane było na placach ładunkowych w celu ułatwienia i przyspieszenia przeładunku, gdzie stopniowo zostało zastąpione przez suwnice bramowe, a także w parowozowniach w zasiekach węglowych do nawęglania parowozów. W mniejszych parowozowniach był to podstawowy środek techniczny, w większych, wraz z żurawiami do naeglania, pełniły funkcję rezerwową w stosunku do bardziej wydajnych wyciągów Teudtloffa lub zasobników węglowych umieszczonych nad torem.