Użytkownik:Bohun/Forst Hilti (przystanek kolejowy): Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
 
(Nie pokazano 19 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 54: Linia 54:
 
==eu47==
 
==eu47==
  
{{Lokomotywa elektryczna infobox
+
'''DB Cargo Polska (do kwietnia 2016 DB Schenker Rail Polska)''' – polskie przedsiębiorstwo z siedzibą w Zabrzu zajmujące się przewozami kolejowymi, wydobyciem piasku, obsługą bocznic oraz utrzymaniem taboru. Od lipca 2009 wchodzi w skład koncernu Deutsche Bahn.
|typ_lokomotywy            = EU47, E583, P160DC
 
|przeznaczenie_lokomotywy  = lokomotywa pasażerska
 
|grafika                    = [[Plik: TRAXX-P160-DC-Hetman.jpg|300px]]
 
|opis_zdjęcia              = Lokomotywa E583.001 należąca do [[Koleje Mazowieckie|Kolei Mazowieckich]].
 
|przewoźnik                = [[Koleje Mazowieckie]]
 
|oznaczenie_przewoźnika    =  EU47 początkowo E583
 
|producent                  = [[Bombardier]]
 
|lata_budowy                = 2011
 
|liczba_członów            = 1
 
|układ_osi                  = Bo'Bo'
 
|masa_służbowa              = 85 ton
 
|długość_ze_zderzakami      = 18900 mm
 
|szerokość                  = 2977 mm
 
|wysokość                  = 
 
|średnica_kół              = 1250 mm
 
|rozstaw_szyn              = 1435 mm
 
|system_zasilania          =  160V DC
 
|liczba_silników            =  4
 
|typ_silników              =
 
|moc_ciągła                =  5600kW
 
|moc_godzinna              =  kW
 
|maksymalna siła_pociągowa  =  300kN
 
|stosunek_przekładni        =
 
|prędkość_konstrukcyjna    = 160 km/h
 
|sterowanie_wielokrotne    = jest
 
|system_hamulca            = Oerlikon + ED
 
|system_ogrzewania          = elektryczne
 
|uwagi                      = Lokomotywy te są nazywane „Hetman”.
 
}}
 
  
'''EU47 (E583)'''-normalnotorowa lokomotywa elektryczna eksploatowana od 2011 roku przez [[Koleje Mazowieckie]] do prowadzenia pociągów [[Pociąg zmiennokierunkowy|push-pull]].
+
Obecną grupę DB Cargo Polska utworzyły dwie grupy kapitałowe – [[PCC Logistics]] (wraz z grupą Rybnik) oraz [[PTK Holding]]. Spółki stanowiące trzon wspomnianych grup kapitałowych działały na polskim rynku od kilkudziesięciu lat.  
  
==Historia eksploatacji==
+
{| class="wikitable"
 +
! Logo
 +
! Państwo
 +
! Adres
 +
! Rok założenia
 +
! Forma prawna
 +
! Prezes
 +
! Udziałowcy
 +
! Numer KRS
 +
! Zatrudnienie
 +
! Kapitał zakładowy
 +
|-
 +
| style="text-align:center" | [[File:Deutsche_Bahn_AG-Logo.svg|220px]]
 +
| style="text-align:center" | Polska
 +
| style="text-align:center" | ul. Wolności 337,
 +
41-800 Zabrze
 +
| style="text-align:center" | 2009
 +
| style="text-align:center" | spółka akcyjna
 +
| style="text-align:center" | Marek Staszek
 +
| style="text-align:center" | [[Deutsche Bahn AG]]
 +
| style="text-align:center" | 0000057814
 +
| style="text-align:center" | Ponad 4400 osób
 +
| style="text-align:center" | 18,5 mln zł
 +
|}
  
EU47 to oznaczenie lokomotyw TRAXX P160DC eksploatowanych przez Koleje Mazowieckie. Oznaczenie to jest jednak błędne, ponieważ te lokomotywy nie są wielosystemowe oraz uniwersalne. Ma ono tylko nawiązywać do tradycyjnych oznaczeń [[PKP]].  Malatura  natomiast jest efektem konkursu wygranego przez studentkę SGGW i jest twórczym rozwinięciem logo przewoźnika. KM zamówiły 11 takich lokomotyw, które skutecznie wyparły lokomotywy EU07. Prowadzą one pociągi zmiennokierunkowe zestawione z wagonów piętrowych i wagonu sterowniczego. Lokomotywy EU47 (E583) noszą nazwę Hetman, która została wybrana w drodze konkursu. Każda lokomotywa ma swojego patrona, a dokładniej postać historyczną pełniącą funkcję hetmana wielkiego koronnego lub litewskiego.
+
==Historia==
  
==Ciekawostki==
+
Przedsiębiorstwo wywodzi się z Przedsiębiorstwa Materiałów Podsadzkowych Przemysłu Węglowego w Katowicach, z którego w 1990 r. wyodrębniona została Kopalnia Piasku „Szczakowa” S.A., a z niej [[PCC Rail S.A.|PCC Rail Szczakowa S.A.]], która później została przekształcona w [[PCC Rail S.A.]]
W 2013r. włoska firma [[A.C.M.E]] wydała w skali H0 model lokomotywy EU47-011.
+
 
 +
Od lipca 2009 r. PCC Rail weszła w skład koncernu [[Deutsche Bahn AG|Deutsche Bahn (wcześniej należała do europejskiego koncernu PCC SE z siedzibą w Duisburgu), a od listopada tego samego roku do kwietnia 2016 nosiła nazwę DB Schenker Rail Polska S.A.
 +
 
 +
Tuż przed nabyciem przez Deutsche Bahn, głównym obszarem działalności grupy PTK Holding, w której skład wchodziło 7 podmiotów, była obsługa towarowych przewozów kolejowych oraz bocznic kolejowych, obsługa terminali kontenerowych, śródlądowego i morskiego, a także remonty taboru kolejowego, utrzymanie i naprawy układów torowych oraz prace ziemne.
 +
 
 +
Grupa PCC składała się przed akwizycją z ponad 20 spółek zależnych o zróżnicowanym profilu działalności, w tym obecny DB Port Szczecin. Głównym przedmiotem działalności grupy było świadczenie usług przewozowych z wykorzystaniem własnego taboru oraz eksploatacja i sprzedaż piasku dla celów podsadzania wyrobisk górniczych, budownictwa i odlewnictwa.
 +
 
 +
W lipcu 2009 nastąpiło nabycie przez koncern Deutsche Bahn grupy PCC Logistics, a we wrześniu 2009 – grupy PTK Holding. W tym samym czasie PCC Rail zmieniła nazwę na DB Schenker Rail Polska, a w 2010 PTK Holding – na DB Schenker Rail Zabrze.
 +
 
 +
Połączenie opisanych wyżej dwóch odrębnych podmiotów w jedną strukturę pod marką DB Schenker Rail Polska, stworzyło największe prywatne przedsiębiorstwo świadczące usługi kolejowych przewozów towarowych w Polsce. Przedsiębiorstwo należy do paneuropejskiej sieci kolejowej Deutsche Bahn.
 +
 
 +
3 stycznia 2011 r. nastąpiło połączenie w drodze przejęcia przez DB Schenker Rail Polska S.A. następujących spółek: DB Schenker Rail Rybnik S.A., DB Schenker Rail Zabrze S.A., Trawipol Sp. z o.o., NZTK Sp. z o.o., Energoport Sp. z o.o. oraz PUT Trans-PAK Sp. z o.o.[6] W rezultacie kapitał spółki wzrósł z 5,72 mln PLN do 18,5 mln PLN[7].
 +
 
 +
29 kwietnia 2016 przedsiębiorstwo zmieniło nazwę z DB Schenker Rail Polska na DB Cargo Polska'[8].

Aktualna wersja na dzień 06:54, 11 lip 2018

Forst Hilti - przystanek kolejowy w Liechtensteinie położony w lesie obok miasta Schaan. W pobliżu znajduje się firma Hilti Corporation. Jest jednym z czterech przystanków kolejowych w tym kraju.

Dane stacji[edytuj]

|Współrzędne - 47 ° 10'52 "N 9 ° 31'16" E  /  47,1812 9,5210 N ° ° E

|Przewoźnik - ÖBB

|Linia kolejowa - Feldkirch-Buchs

|Perony - jeden

|Wiata peronowa - tak

|Budynek dworcowy - nie

|Inna zabudowa - nie

|Linia zelektryfikowana - tak

|Liczba torów - 1


Słonawy (przystanek kolejowy)-zlikwidowany przystanek kolejowy położony na linii kolejowej nr 381 w województwie wielkopolskim, Powiat obornicki, Gmina Oborniki. Został otwarty w 1910r., a zlikwidowany w 2009r. Przystanek posiadał rampę przeładunkową, budynek dworcowy i bocznice.




Model Nr fabryczny Rok produkcji Szerokość toru Stan Obecne miejsce stacjonowania Prędkość maksymalna Uwagi
RL1 4160 1930 600mm Sprawny MPWiK - Zakład Uzdatniania Wody Kraków Bielany b/d

eu47[edytuj]

DB Cargo Polska (do kwietnia 2016 DB Schenker Rail Polska) – polskie przedsiębiorstwo z siedzibą w Zabrzu zajmujące się przewozami kolejowymi, wydobyciem piasku, obsługą bocznic oraz utrzymaniem taboru. Od lipca 2009 wchodzi w skład koncernu Deutsche Bahn.

Obecną grupę DB Cargo Polska utworzyły dwie grupy kapitałowe – PCC Logistics (wraz z grupą Rybnik) oraz PTK Holding. Spółki stanowiące trzon wspomnianych grup kapitałowych działały na polskim rynku od kilkudziesięciu lat.

Logo Państwo Adres Rok założenia Forma prawna Prezes Udziałowcy Numer KRS Zatrudnienie Kapitał zakładowy
Deutsche Bahn AG-Logo.svg Polska ul. Wolności 337,

41-800 Zabrze

2009 spółka akcyjna Marek Staszek Deutsche Bahn AG 0000057814 Ponad 4400 osób 18,5 mln zł

Historia[edytuj]

Przedsiębiorstwo wywodzi się z Przedsiębiorstwa Materiałów Podsadzkowych Przemysłu Węglowego w Katowicach, z którego w 1990 r. wyodrębniona została Kopalnia Piasku „Szczakowa” S.A., a z niej PCC Rail Szczakowa S.A., która później została przekształcona w PCC Rail S.A.

Od lipca 2009 r. PCC Rail weszła w skład koncernu [[Deutsche Bahn AG|Deutsche Bahn (wcześniej należała do europejskiego koncernu PCC SE z siedzibą w Duisburgu), a od listopada tego samego roku do kwietnia 2016 nosiła nazwę DB Schenker Rail Polska S.A.

Tuż przed nabyciem przez Deutsche Bahn, głównym obszarem działalności grupy PTK Holding, w której skład wchodziło 7 podmiotów, była obsługa towarowych przewozów kolejowych oraz bocznic kolejowych, obsługa terminali kontenerowych, śródlądowego i morskiego, a także remonty taboru kolejowego, utrzymanie i naprawy układów torowych oraz prace ziemne.

Grupa PCC składała się przed akwizycją z ponad 20 spółek zależnych o zróżnicowanym profilu działalności, w tym obecny DB Port Szczecin. Głównym przedmiotem działalności grupy było świadczenie usług przewozowych z wykorzystaniem własnego taboru oraz eksploatacja i sprzedaż piasku dla celów podsadzania wyrobisk górniczych, budownictwa i odlewnictwa.

W lipcu 2009 nastąpiło nabycie przez koncern Deutsche Bahn grupy PCC Logistics, a we wrześniu 2009 – grupy PTK Holding. W tym samym czasie PCC Rail zmieniła nazwę na DB Schenker Rail Polska, a w 2010 PTK Holding – na DB Schenker Rail Zabrze.

Połączenie opisanych wyżej dwóch odrębnych podmiotów w jedną strukturę pod marką DB Schenker Rail Polska, stworzyło największe prywatne przedsiębiorstwo świadczące usługi kolejowych przewozów towarowych w Polsce. Przedsiębiorstwo należy do paneuropejskiej sieci kolejowej Deutsche Bahn.

3 stycznia 2011 r. nastąpiło połączenie w drodze przejęcia przez DB Schenker Rail Polska S.A. następujących spółek: DB Schenker Rail Rybnik S.A., DB Schenker Rail Zabrze S.A., Trawipol Sp. z o.o., NZTK Sp. z o.o., Energoport Sp. z o.o. oraz PUT Trans-PAK Sp. z o.o.[6] W rezultacie kapitał spółki wzrósł z 5,72 mln PLN do 18,5 mln PLN[7].

29 kwietnia 2016 przedsiębiorstwo zmieniło nazwę z DB Schenker Rail Polska na DB Cargo Polska'[8].