Użytkownik:Bohun/Forst Hilti (przystanek kolejowy): Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
 
(Nie pokazano 8 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 54: Linia 54:
 
==eu47==
 
==eu47==
  
{{Lokomotywa spalinowa infobox
+
'''DB Cargo Polska (do kwietnia 2016 DB Schenker Rail Polska)''' – polskie przedsiębiorstwo z siedzibą w Zabrzu zajmujące się przewozami kolejowymi, wydobyciem piasku, obsługą bocznic oraz utrzymaniem taboru. Od lipca 2009 wchodzi w skład koncernu Deutsche Bahn.
|typ_lokomotywy        = S200
 
|przewoźnik            = przewoźnicy prywatni, przemysł, [[DB Schenker Rail Polska]], SZD, ČSD i przewoźnicy z Iraku, Syrii, Indii oraz Albanii
 
|oznaczenie_przewoźnika = S200, T669.05, T669.51, 770, 770.8, ЧMЭ3, DES 3101, seria 1000, LDE1500 
 
|producent              = ČKD
 
|lata_budowy            = 1963-1991
 
|układ_osi              = Co'Co'
 
|masa_służbowa          = 114,6 t
 
|długość_ze_zderzakami  = 17240 mm
 
|szerokość              = 3150 mm
 
|wysokość              = 4635 mm
 
|rozstaw_osi_skrajnych  = b/d
 
|średnica_kół          =  1050 mm
 
|rozstaw_szyn          = 1435 mm, 1520 mm, 1524 mm
 
|zapas_paliwa          =  6000 l
 
|typ_silnika            = K6S310DR V=163 L
 
|moc_znamionowa        = 1350 KM
 
|siła_pociągowa        = 280 kN (28000 kG)
 
|rodzaj_przekładni      = elektryczna
 
|prędkość_konstrukcyjna = 90 km/h
 
|nacisk_osi            = b/d
 
|system_hamulca        =
 
|system_ogrzewania      = brak
 
|sterowanie_wielokrotne = tak
 
|uwagi                  = Lokomotywa jest nazywana Čmelák (trzmiel).
 
|grafika                = [[File:S200-200 Firma TABOR.jpg|290px]]
 
|opis_zdjęcia          = Lokomotywa S200-200 na dworcu w Obornikach.
 
}}
 
  
'''S200''' lokomotywa spalinowa produkcji czechosłowackiej. Jest przeznaczona do manewrów i prowadzenia lekkich pociągów towarowych oraz osobowych. Była produkowana w latach 1963-1991. Eksploatowana w Czechach, ZSRR (Rosji), Polsce, Iraku, Albanii, Syrii i Indiach.
+
Obecną grupę DB Cargo Polska utworzyły dwie grupy kapitałowe [[PCC Logistics]] (wraz z grupą Rybnik) oraz [[PTK Holding]]. Spółki stanowiące trzon wspomnianych grup kapitałowych działały na polskim rynku od kilkudziesięciu lat.  
  
==Eksploatacja==
+
{| class="wikitable"
 +
! Logo
 +
! Państwo
 +
! Adres
 +
! Rok założenia
 +
! Forma prawna
 +
! Prezes
 +
! Udziałowcy
 +
! Numer KRS
 +
! Zatrudnienie
 +
! Kapitał zakładowy
 +
|-
 +
| style="text-align:center" | [[File:Deutsche_Bahn_AG-Logo.svg|220px]]
 +
| style="text-align:center" | Polska
 +
| style="text-align:center" | ul. Wolności 337,
 +
41-800 Zabrze
 +
| style="text-align:center" | 2009
 +
| style="text-align:center" | spółka akcyjna
 +
| style="text-align:center" | Marek Staszek
 +
| style="text-align:center" | [[Deutsche Bahn AG]]
 +
| style="text-align:center" | 0000057814
 +
| style="text-align:center" | Ponad 4400 osób
 +
| style="text-align:center" | 18,5 mln zł
 +
|}
  
'''Czechosłowacja/Czechy'''
+
==Historia==
  
Prototypy tej sześcioosiowej lokomotywy (jeden na tor o rozstawie 1435 mm, a dwa na tor 1520 mm) zostały przedstawione w roku 1963. Seryjna produkcja dla państwowych kolei czechosłowackich ČSD prowadzona była w latach 1967–1969. Przez ten czas wyprodukowano 121 egzemplarzy (seria T669.0, obecnie 770), w tym 12 na tor szeroki (seria T669.5, obecnie 770.8). Główne zatrudnienie znalazły przy obsłudze pociągów towarowych i pracach manewrowych, ale także sporadycznie prowadziły pociągi osobowe. Lokomotywy dysponowały wystarczającą siłą pociągową, lecz miały one duże zużycie paliwa przez co rozpoczęto ich wycofywanie i wprowadzanie na ich miejsce serii 742 lub 731. Dla celów muzealnych zachowano egzemplarze T669.0001 i T669.0085.
+
Przedsiębiorstwo wywodzi się z Przedsiębiorstwa Materiałów Podsadzkowych Przemysłu Węglowego w Katowicach, z którego w 1990 r. wyodrębniona została Kopalnia Piasku „Szczakowa” S.A., a z niej [[PCC Rail S.A.|PCC Rail Szczakowa S.A.]], która później została przekształcona w [[PCC Rail S.A.]]
  
Dla kolei przemysłowych produkowano serie T669.05 (normalnotorowa) oraz T669.51 i 55 (szerokotorowa). Obecnie są one poddawane modernizacjom, m.in. poprzez wymianę silników.
+
Od lipca 2009 r. PCC Rail weszła w skład koncernu [[Deutsche Bahn AG|Deutsche Bahn (wcześniej należała do europejskiego koncernu PCC SE z siedzibą w Duisburgu), a od listopada tego samego roku do kwietnia 2016 nosiła nazwę DB Schenker Rail Polska S.A.  
  
[[File:Cd770.jpg|300px]]
+
Tuż przed nabyciem przez Deutsche Bahn, głównym obszarem działalności grupy PTK Holding, w której skład wchodziło 7 podmiotów, była obsługa towarowych przewozów kolejowych oraz bocznic kolejowych, obsługa terminali kontenerowych, śródlądowego i morskiego, a także remonty taboru kolejowego, utrzymanie i naprawy układów torowych oraz prace ziemne.
  
'''Lokomotywa T669.0001.'''
+
Grupa PCC składała się przed akwizycją z ponad 20 spółek zależnych o zróżnicowanym profilu działalności, w tym obecny DB Port Szczecin. Głównym przedmiotem działalności grupy było świadczenie usług przewozowych z wykorzystaniem własnego taboru oraz eksploatacja i sprzedaż piasku dla celów podsadzania wyrobisk górniczych, budownictwa i odlewnictwa.
  
 +
W lipcu 2009 nastąpiło nabycie przez koncern Deutsche Bahn grupy PCC Logistics, a we wrześniu 2009 – grupy PTK Holding. W tym samym czasie PCC Rail zmieniła nazwę na DB Schenker Rail Polska, a w 2010 PTK Holding – na DB Schenker Rail Zabrze.
  
'''Polska'''
+
Połączenie opisanych wyżej dwóch odrębnych podmiotów w jedną strukturę pod marką DB Schenker Rail Polska, stworzyło największe prywatne przedsiębiorstwo świadczące usługi kolejowych przewozów towarowych w Polsce. Przedsiębiorstwo należy do paneuropejskiej sieci kolejowej Deutsche Bahn.
  
Ogółem sprowadzono do Polski 143 sztuki tych lokomotyw, które podjęły pracę w przemyśle i transporcie towarów. Pierwsze egzemplarze (ponad 60 sztuk) zakupiono w roku 1966 dla obsługi kombinatu metalurgicznego im. Lenina w Krakowie (Nowa Huta), a stosowane tam oznaczenie S200 przyjęli także inni polscy przewoźnicy dysponujący lokomotywami tej serii. Lokomotywy S200 znalazły także zatrudnienie w przemyśle węglowym. Obecnie spalinowozami tego typu dysponują prywatni polscy przewoźnicy np.: [[STK Wrocław]], KWK Bogdanka, [[DB Schenker Rail Polska]] (dawniej PTK Holding Zabrze, PTKiGK Rybnik, NZTK)obecnie DB Cargo Polska, [[Kolej Bałtycka S.A.]] czy ZPNTMiUT Dębica. Obecnie w Polsce (07.2018) znajduje się 66 lokomotyw tego typu. Przeprowadzane są także modernizacje tych spalinowozów.
+
3 stycznia 2011 r. nastąpiło połączenie w drodze przejęcia przez DB Schenker Rail Polska S.A. następujących spółek: DB Schenker Rail Rybnik S.A., DB Schenker Rail Zabrze S.A., Trawipol Sp. z o.o., NZTK Sp. z o.o., Energoport Sp. z o.o. oraz PUT Trans-PAK Sp. z o.o.[6] W rezultacie kapitał spółki wzrósł z 5,72 mln PLN do 18,5 mln PLN[7].
  
[[Plik:S200-267 (Trainpix 150929).jpg|300px]]
+
29 kwietnia 2016 przedsiębiorstwo zmieniło nazwę z DB Schenker Rail Polska na DB Cargo Polska'[8].
 
 
'''Lokomotywa S200-267 należąca do [[DB Schenker Rail Polska]].'''
 
 
 
 
 
'''ZSRR'''
 
 
 
Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich był głównym odbiorcą tego typu lokomotyw. Ogółem do roku 1992 zakupiono 7455 sztuk, oznaczonych jako seria '''ЧMЭ3 (CzME3)'''. Na terenach byłego ZSRR są używane do dzisiaj zarówno w ruchu towarowym jak i osobowym. Obecnie eksploatuje się je w Albanii, Azerbejdżanie, Białorusi, Estonii, Gruzji, Kazachstanie, Litwie, Łotwie, Mołdawii, Ukrainie i Rosji przez przewoźników państwowych i prywatnych.
 

Aktualna wersja na dzień 06:54, 11 lip 2018

Forst Hilti - przystanek kolejowy w Liechtensteinie położony w lesie obok miasta Schaan. W pobliżu znajduje się firma Hilti Corporation. Jest jednym z czterech przystanków kolejowych w tym kraju.

Dane stacji[edytuj]

|Współrzędne - 47 ° 10'52 "N 9 ° 31'16" E  /  47,1812 9,5210 N ° ° E

|Przewoźnik - ÖBB

|Linia kolejowa - Feldkirch-Buchs

|Perony - jeden

|Wiata peronowa - tak

|Budynek dworcowy - nie

|Inna zabudowa - nie

|Linia zelektryfikowana - tak

|Liczba torów - 1


Słonawy (przystanek kolejowy)-zlikwidowany przystanek kolejowy położony na linii kolejowej nr 381 w województwie wielkopolskim, Powiat obornicki, Gmina Oborniki. Został otwarty w 1910r., a zlikwidowany w 2009r. Przystanek posiadał rampę przeładunkową, budynek dworcowy i bocznice.




Model Nr fabryczny Rok produkcji Szerokość toru Stan Obecne miejsce stacjonowania Prędkość maksymalna Uwagi
RL1 4160 1930 600mm Sprawny MPWiK - Zakład Uzdatniania Wody Kraków Bielany b/d

eu47[edytuj]

DB Cargo Polska (do kwietnia 2016 DB Schenker Rail Polska) – polskie przedsiębiorstwo z siedzibą w Zabrzu zajmujące się przewozami kolejowymi, wydobyciem piasku, obsługą bocznic oraz utrzymaniem taboru. Od lipca 2009 wchodzi w skład koncernu Deutsche Bahn.

Obecną grupę DB Cargo Polska utworzyły dwie grupy kapitałowe – PCC Logistics (wraz z grupą Rybnik) oraz PTK Holding. Spółki stanowiące trzon wspomnianych grup kapitałowych działały na polskim rynku od kilkudziesięciu lat.

Logo Państwo Adres Rok założenia Forma prawna Prezes Udziałowcy Numer KRS Zatrudnienie Kapitał zakładowy
Deutsche Bahn AG-Logo.svg Polska ul. Wolności 337,

41-800 Zabrze

2009 spółka akcyjna Marek Staszek Deutsche Bahn AG 0000057814 Ponad 4400 osób 18,5 mln zł

Historia[edytuj]

Przedsiębiorstwo wywodzi się z Przedsiębiorstwa Materiałów Podsadzkowych Przemysłu Węglowego w Katowicach, z którego w 1990 r. wyodrębniona została Kopalnia Piasku „Szczakowa” S.A., a z niej PCC Rail Szczakowa S.A., która później została przekształcona w PCC Rail S.A.

Od lipca 2009 r. PCC Rail weszła w skład koncernu [[Deutsche Bahn AG|Deutsche Bahn (wcześniej należała do europejskiego koncernu PCC SE z siedzibą w Duisburgu), a od listopada tego samego roku do kwietnia 2016 nosiła nazwę DB Schenker Rail Polska S.A.

Tuż przed nabyciem przez Deutsche Bahn, głównym obszarem działalności grupy PTK Holding, w której skład wchodziło 7 podmiotów, była obsługa towarowych przewozów kolejowych oraz bocznic kolejowych, obsługa terminali kontenerowych, śródlądowego i morskiego, a także remonty taboru kolejowego, utrzymanie i naprawy układów torowych oraz prace ziemne.

Grupa PCC składała się przed akwizycją z ponad 20 spółek zależnych o zróżnicowanym profilu działalności, w tym obecny DB Port Szczecin. Głównym przedmiotem działalności grupy było świadczenie usług przewozowych z wykorzystaniem własnego taboru oraz eksploatacja i sprzedaż piasku dla celów podsadzania wyrobisk górniczych, budownictwa i odlewnictwa.

W lipcu 2009 nastąpiło nabycie przez koncern Deutsche Bahn grupy PCC Logistics, a we wrześniu 2009 – grupy PTK Holding. W tym samym czasie PCC Rail zmieniła nazwę na DB Schenker Rail Polska, a w 2010 PTK Holding – na DB Schenker Rail Zabrze.

Połączenie opisanych wyżej dwóch odrębnych podmiotów w jedną strukturę pod marką DB Schenker Rail Polska, stworzyło największe prywatne przedsiębiorstwo świadczące usługi kolejowych przewozów towarowych w Polsce. Przedsiębiorstwo należy do paneuropejskiej sieci kolejowej Deutsche Bahn.

3 stycznia 2011 r. nastąpiło połączenie w drodze przejęcia przez DB Schenker Rail Polska S.A. następujących spółek: DB Schenker Rail Rybnik S.A., DB Schenker Rail Zabrze S.A., Trawipol Sp. z o.o., NZTK Sp. z o.o., Energoport Sp. z o.o. oraz PUT Trans-PAK Sp. z o.o.[6] W rezultacie kapitał spółki wzrósł z 5,72 mln PLN do 18,5 mln PLN[7].

29 kwietnia 2016 przedsiębiorstwo zmieniło nazwę z DB Schenker Rail Polska na DB Cargo Polska'[8].