Wózek motorowy: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "Lekki pojazd trakcyjny, napędzany zwykle silnikiem spalinowym. Wykorzystywany do prac związanych z utrzymaniem infrastruktury kolejowej i technicznej, prac gospodarczy...")
 
 
Linia 1: Linia 1:
Lekki pojazd trakcyjny, napędzany zwykle silnikiem spalinowym. Wykorzystywany do prac związanych z utrzymaniem infrastruktury kolejowej i technicznej, prac gospodarczych, porządkowych ( np wycinka krzew i drzew ze skrajni ) oraz pomocniczych. Potocznie zwany "drezyną". Pierwszymi seryjnie budowanymi w Polsce wózkami motorowymi była seria [[WM5]]
+
Lekki pojazd trakcyjny, napędzany zwykle silnikiem spalinowym. Wykorzystywany do prac związanych z utrzymaniem infrastruktury kolejowej i technicznej, prac gospodarczych, porządkowych ( np wycinka krzew i drzew ze skrajni ) oraz pomocniczych. Potocznie zwany "drezyną". Pierwszymi seryjnie budowanymi w Polsce normalnotorowymi wózkami motorowymi była seria [[WM5]]. Obecnie na sieci kolejowej w Polsce najczęściej można spotkać pojazdy serii [[WM10]], [[WŻB10]], [[WM15]]. Na kolejach wąskotorowych występują prawie wyłącznie wózki motorowe serii [[Wmc]]

Aktualna wersja na dzień 13:40, 14 mar 2019

Lekki pojazd trakcyjny, napędzany zwykle silnikiem spalinowym. Wykorzystywany do prac związanych z utrzymaniem infrastruktury kolejowej i technicznej, prac gospodarczych, porządkowych ( np wycinka krzew i drzew ze skrajni ) oraz pomocniczych. Potocznie zwany "drezyną". Pierwszymi seryjnie budowanymi w Polsce normalnotorowymi wózkami motorowymi była seria WM5. Obecnie na sieci kolejowej w Polsce najczęściej można spotkać pojazdy serii WM10, WŻB10, WM15. Na kolejach wąskotorowych występują prawie wyłącznie wózki motorowe serii Wmc