WWS 4: Różnice pomiędzy wersjami
(Nie pokazano 2 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | WWS 4, numery od 103 do 109 M (Oznaczenie powojenne MBxd1) - Seria 6 wagonów motorowych zbudowanych w roku 1937 przez warszawskie zakłady Lilpop Rau i Lovenstein do obsługi ruchu pasażerskiego na | + | WWS 4 (typ umowny), numery od 103 do 109 M (Oznaczenie powojenne MBxd1) - Seria 6 wagonów motorowych zbudowanych w roku 1937 przez warszawskie zakłady Lilpop Rau i Lovenstein do obsługi ruchu pasażerskiego na Grójeckiej kolei dojazdowej. Po przejęciu kolei przez PKP w roku 1949 wagonom nadano oznaczenie Mx 341 do 344. W roku oznaczenie to zmieniono na MBxd1. Kiedy na początku lat 70. rozebrano linię do Wilanowa, wagony |
+ | o numerach 343 i 344 używano na linii Piaseczno - Nowe Miasto nad Pilicą do roku 1974 (MBxd1-343) i 1985 (MBxd1-344) kiedy na kolej grójecką sprowadzono 2 wagony motorowe MBxd2 z Rumunii. Do dziś zachował się tylko 1 wagon: MBxd1-344 poddawany renowacji w Czachówku i prawdopodobnie zostanie ustawiony jako pomnik koło dawnej stacji Wilanów. |
Aktualna wersja na dzień 08:33, 23 sty 2022
WWS 4 (typ umowny), numery od 103 do 109 M (Oznaczenie powojenne MBxd1) - Seria 6 wagonów motorowych zbudowanych w roku 1937 przez warszawskie zakłady Lilpop Rau i Lovenstein do obsługi ruchu pasażerskiego na Grójeckiej kolei dojazdowej. Po przejęciu kolei przez PKP w roku 1949 wagonom nadano oznaczenie Mx 341 do 344. W roku oznaczenie to zmieniono na MBxd1. Kiedy na początku lat 70. rozebrano linię do Wilanowa, wagony o numerach 343 i 344 używano na linii Piaseczno - Nowe Miasto nad Pilicą do roku 1974 (MBxd1-343) i 1985 (MBxd1-344) kiedy na kolej grójecką sprowadzono 2 wagony motorowe MBxd2 z Rumunii. Do dziś zachował się tylko 1 wagon: MBxd1-344 poddawany renowacji w Czachówku i prawdopodobnie zostanie ustawiony jako pomnik koło dawnej stacji Wilanów.