Zestawienie wąskotorowych lokomotyw spalinowych prod. VEB Lokomotivbau "Karl Marx" Babelsberg w Polsce: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{| class="wikitable sortable" | {| class="wikitable sortable" | ||
− | ! | + | !Typ |
!Nr fabr. | !Nr fabr. | ||
!Rok prod. | !Rok prod. | ||
!Prześwit [mm] | !Prześwit [mm] | ||
!Stan | !Stan | ||
− | |||
− | |||
!Historia lokomotywy / | !Historia lokomotywy / | ||
uwagi | uwagi | ||
Linia 16: | Linia 14: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | |style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | ||
− | |||
|→ Cukrownia "Lublin", wg źródeł niemieckich nr fabryczny 247138 | |→ Cukrownia "Lublin", wg źródeł niemieckich nr fabryczny 247138 | ||
|- | |- | ||
Linia 24: | Linia 21: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color: #80FFFF;"|Odstawiona | |style="background-color: #80FFFF;"|Odstawiona | ||
− | |||
|→ Zakłady Przemysłu Bawełnianego "Orzeł" - Myslakowice | |→ Zakłady Przemysłu Bawełnianego "Orzeł" - Myslakowice | ||
→ MPWiK Zakład Uzdatniania Wody - Kraków Bielany; silnik WSW Andrychów S-320 | → MPWiK Zakład Uzdatniania Wody - Kraków Bielany; silnik WSW Andrychów S-320 | ||
Linia 32: | Linia 28: | ||
|1956 | |1956 | ||
|600 | |600 | ||
− | |style="background-color: | + | |style="background-color:#80FF89;"|Sprawna |
− | |||
|→ Zakład Torfowy "Las" - Podczerwone k. Czarnego Dunajca; zakł. nr 3, zespół napędowy od ciągnika Ursus C330 | |→ Zakład Torfowy "Las" - Podczerwone k. Czarnego Dunajca; zakł. nr 3, zespół napędowy od ciągnika Ursus C330 | ||
|- | |- | ||
Linia 41: | Linia 36: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | |style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | ||
− | |||
|→ budowa kanału Wieprz-Krzna, dane na podstawie niemieckiej listy fabrycznej | |→ budowa kanału Wieprz-Krzna, dane na podstawie niemieckiej listy fabrycznej | ||
|- | |- | ||
Linia 49: | Linia 43: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | |style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | ||
− | |||
|→ budowa kanału Wieprz-Krzna, dane na podstawie niemieckiej listy fabrycznej | |→ budowa kanału Wieprz-Krzna, dane na podstawie niemieckiej listy fabrycznej | ||
|- | |- | ||
Linia 56: | Linia 49: | ||
| | | | ||
|600 | |600 | ||
− | |style="background-color: | + | |style="background-color:#80FF89;"|Sprawna |
− | |||
|→ Cegielnia "Cienia" k. Opatówka; zespół napędowy od ciągnika Ursus C330 | |→ Cegielnia "Cienia" k. Opatówka; zespół napędowy od ciągnika Ursus C330 | ||
|- | |- | ||
Linia 65: | Linia 57: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color:orange;"|Wrak | |style="background-color:orange;"|Wrak | ||
− | |||
|→ Zakład Torfowy "Las" - Podczerwone k. Czarnego Dunajca; zakł. nr 1, pozostało samo podwozie bez silnika, skrzyni biegów i kabiny | |→ Zakład Torfowy "Las" - Podczerwone k. Czarnego Dunajca; zakł. nr 1, pozostało samo podwozie bez silnika, skrzyni biegów i kabiny | ||
|- | |- | ||
Linia 73: | Linia 64: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color:lightblue;" |Eksponat | |style="background-color:lightblue;" |Eksponat | ||
− | |||
|→ Gminna Spółdzienia - Gąsawa | |→ Gminna Spółdzienia - Gąsawa | ||
→ Muzeum Kolei Wąskotorowej - Wenecja; pozostało samo podwozie bez silnika, skrzyni biegów i kabiny | → Muzeum Kolei Wąskotorowej - Wenecja; pozostało samo podwozie bez silnika, skrzyni biegów i kabiny | ||
Linia 82: | Linia 72: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color: #CA95FF;" |Pomnik techniki | |style="background-color: #CA95FF;" |Pomnik techniki | ||
− | |||
|→ MPWiK Warszawa - Stacja Filtrów | |→ MPWiK Warszawa - Stacja Filtrów | ||
|- | |- | ||
|} | |} | ||
+ | |||
+ | {{#ask:[[Lw producent::LKM Babelsberg]] | limit = 250 | ||
+ | |?Lw numer seryjny | ||
+ | |?Lw rok produkcji | ||
+ | |?Lw stan | ||
+ | |?Lw ostatni rozstaw | ||
+ | |?Lw ostatni typ silnika | ||
+ | |?Lw ostatnie oznaczenie | ||
+ | |?Lw ostatnie stacjonowanie | ||
+ | |?Lw uwagi | ||
+ | |?Lw numer seryjny | ||
+ | |?Lw strona | ||
+ | |?Lw typ fabryczny | ||
+ | |sort=Lw rok produkcji, Lw numer seryjny | ||
+ | |format=template | ||
+ | |template=Lw tabela | ||
+ | |introtemplate=Lw tabela nagłówek | ||
+ | | outrotemplate=Lw tabela stop | ||
+ | |link=all | ||
+ | |headers=show | ||
+ | |searchlabel=… dalsze wyniki | ||
+ | |class=sortable wikitable smwtable | ||
+ | }} | ||
== Źródła == | == Źródła == |
Aktualna wersja na dzień 19:59, 7 maj 2018
Typ | Nr fabr. | Rok prod. | Prześwit [mm] | Stan | Historia lokomotywy /
uwagi |
---|---|---|---|---|---|
Ns1 | 247132 | 1954 | 600 | Złomowana | → Cukrownia "Lublin", wg źródeł niemieckich nr fabryczny 247138 |
Ns1 | 247139 | 1954 | 600 | Odstawiona | → Zakłady Przemysłu Bawełnianego "Orzeł" - Myslakowice
→ MPWiK Zakład Uzdatniania Wody - Kraków Bielany; silnik WSW Andrychów S-320 |
Ns1 | 247316 | 1956 | 600 | Sprawna | → Zakład Torfowy "Las" - Podczerwone k. Czarnego Dunajca; zakł. nr 3, zespół napędowy od ciągnika Ursus C330 |
Ns1 | 247329 | 1956 | 600 | Złomowana | → budowa kanału Wieprz-Krzna, dane na podstawie niemieckiej listy fabrycznej |
Ns1 | 247333 | 1956 | 600 | Złomowana | → budowa kanału Wieprz-Krzna, dane na podstawie niemieckiej listy fabrycznej |
Ns1 | 600 | Sprawna | → Cegielnia "Cienia" k. Opatówka; zespół napędowy od ciągnika Ursus C330 | ||
Ns1 | 600 | Wrak | → Zakład Torfowy "Las" - Podczerwone k. Czarnego Dunajca; zakł. nr 1, pozostało samo podwozie bez silnika, skrzyni biegów i kabiny | ||
Ns1 | 600 | Eksponat | → Gminna Spółdzienia - Gąsawa
→ Muzeum Kolei Wąskotorowej - Wenecja; pozostało samo podwozie bez silnika, skrzyni biegów i kabiny | ||
Ns2 | 600 | Pomnik techniki | → MPWiK Warszawa - Stacja Filtrów |
Typ / Numer fabryczny | Rok produkcji | Stan | Rozstaw | Typ silnika | Oznaczenie | Stacjonowanie | Uwagi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ns3/49038 | 1952 | Złom | 785 mm | Nieznany | Ld1-301 | Warsztaty Bytom Rozbark | |
V10C/250341 | 1964 | Sprawna | 600 mm | Nieznany | nieznane | Żnin Wąsk. | |
V10C/250419 | 1966 | Złom | 600 mm | Nieznany | V10C-419 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Murcki" | Numer zakładowy 1 |
V10C/250420 | 1966 | Złom | 600 mm | Nieznany | V10C-420 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Murcki" | Numer zakładowy 2 |
V10C/250421 | 1966 | Złom | 600 mm | Nieznany | V10C-421 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Murcki" | Numer zakładowy 3 |
V10C/250422 | 1966 | Złom | 600 mm | Nieznany | V10C-422 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Murcki" | Numer zakładowy 4 |
V10C/250501 | 1971 | Złom | 600 mm | Nieznany | V10C-501 | Zakłady Sodowe "Solvay" - Kraków | |
V10C/250502 | 1971 | Złom | 600 mm | Nieznany | V10C-502 | Zakłady Sodowe "Solvay" - Kraków | |
V10C/250503 | 1971 | Złom | 600 mm | Nieznany | V10C-503 | Kolej Leśna Płociczno | |
V10C/250504 | 1971 | Złom | 600 mm | Nieznany | V10C-504 | Kolej Leśna Płociczno | |
V10C/250505 | 1971 | Złom | 600 mm | Nieznany | V10C-505 | Kolej Leśna Czarna Białostocka | |
V10C/250506 | 1971 | Złom | 600 mm | Nieznany | V10C-506 | Kolej Leśna Puszczy Białowieskiej Hajnówka | |
V10C/250553 | 1973 | Złom | 600 mm | Nieznany | V10C-553 | Kolej Leśna Puszczy Białowieskiej Hajnówka | |
V10C/250554 | 1973 | Odstawiona | 600 mm | Nieznany | APEMVE No 23 | Saint-Germain-d'Arcé | |
V10C/250555 | 1973 | Sprawna | 600 mm | Nieznany | V10C-555 | Kolej Leśna Płociczno | |
V10C/250556 | 1973 | Złom | 600 mm | Nieznany | V10C-556 | Kolej Leśna Pionki | |
V10C/250557 | 1973 | Sprawna | 600 mm | Nieznany | V10C-557 | Kolej Leśna Puszczy Białowieskiej Hajnówka | |
V10C/250558 | 1973 | Nieznany | 600 mm | Nieznany | V10C-558 | Kolej Leśna Puszczy Białowieskiej Hajnówka | |
V10C/250559 | 1973 | Złom | 600 mm | Nieznany | V10C-559 | Kolej Leśna Pionki | |
V10C/250560 | 1973 | Złom | 600 mm | Nieznany | V10C-560 | Kolej Leśna Czarna Białostocka | |
V10C/250567 | 1974 | Złom | 600 mm | Nieznany | V10C-567 | Kolej Leśna Czarna Białostocka | |
V10C/250568 | 1974 | Złom | 600 mm | Nieznany | V10C-568 | Kolej Leśna Płociczno | |
V10C/250569 | 1974 | Sprawna | 600 mm | Nieznany | 32 | Ohsabanan, Szwecja | |
V10C/250570 | 1974 | Złom | 600 mm | Nieznany | V10C-570 | Kolej Leśna Czarna Białostocka | |
V10C/250571 | 1974 | Złom | 600 mm | Nieznany | V10C-571 | Kolej Leśna Czarna Białostocka | |
V10C/250572 | 1974 | Złom | 600 mm | Nieznany | V10C-572 | Kolej Leśna Czarna Białostocka | |
V10C/250573 | 1974 | Sprawna | 600 mm | Nieznany | V10C-573 | Kolej Leśna Puszczy Białowieskiej Hajnówka | |
V10C/250574 | 1974 | Złom | 600 mm | Nieznany | V10C-574 | Kolej Leśna Płociczno | |
V10C/250575 | 1974 | Odstawiona | 600 mm | Nieznany | V10C-575 | Białośliwie Wąsk. | |
V10C/250576 | 1974 | Złom | 600 mm | Nieznany | V10C-576 | Zakłady Sodowe "Solvay" - Kraków | |
V10C/250593 | 1975 | Złom | 640 mm | Nieznany | V10C-593 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Dębieńsko" | |
V10C/250594 | 1975 | Złom | 640 mm | Nieznany | V10C-594 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Dębieńsko" | |
V10C/250595 | 1975 | Złom | 640 mm | Nieznany | V10C-595 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Dębieńsko" |
Źródła[edytuj]
- informacje pochodzące ze zbiorów p. Zbigniewa Tucholskiego i p. Marcina Wojewody zawarte w artykule „Tabor produkcji b. NRD. Wąskotorowe lokomotywy spalinowe typu Ns1” w czasopiśmie „Świat Kolei” nr 2/2010;
- informacje zawarte na stronach internetowych różnego autorstwa, a dotyczących szeroko rozumianej problematyki kolejowej;
- własne badania i analizy.