Tabor:Lw-00213: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (Robot: Zmiana kategorii)
 
(Nie pokazano 37 wersji utworzonych przez 9 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Przebieg służby Infobox |typ_fabryczny_pojazdu    = [[L45H]]|numer_seryjny_pojazdu    = 23613 |grafika                  = |rok_produkcji            = 1978 |numer_kotła              = |rok_produkcji_kotła      = |ostatnia_rewizja_do      = |stan                    = odstawiony |rok_odstawienia          = |rok_złomowania          = |obecne_oznaczenie        = [[Oznaczenia PKP:Lxd2|Lxd2]]-465 |obecne_stacjonowanie    = Piaseczno Wąsk. |typ_silnika              = [[silnik 71H12A|71H12A]] Wola |1_rozstaw_fabryczny      = 1000 mm |2_rozstaw                = |2_rozstaw_rok            = |3_rozstaw                = |3_rozstaw_rok            = |4_rozstaw                = |4_rozstaw_rok            = |5_rozstaw                = |5_rozstaw_rok            = |1_stacjonowanie          = Piaseczno Wąsk. |1_okres_stacjonowania    = od 1978 |2_stacjonowanie          = |2_okres_stacjonowania    = |3_stacjonowanie          = |3_okres_stacjonowania    = |4_stacjonowanie          = |4_okres_stacjonowania    = |5_stacjonowanie          = |5_okres_stacjonowania    = |6_stacjonowanie          = |6_okres_stacjonowania    = |7_stacjonowanie          = |7_okres_stacjonowania    = |8_stacjonowanie          = |8_okres_stacjonowania    = |9_stacjonowanie          = |9_okres_stacjonowania    = |10_stacjonowanie          = |10_okres_stacjonowania    = |11_stacjonowanie          = |11_okres_stacjonowania    = |12_stacjonowanie          = |12_okres_stacjonowania    = |11_stacjonowanie          = |11_okres_stacjonowania    = |11_stacjonowanie          = |11_okres_stacjonowania    = |11_stacjonowanie          = |11_okres_stacjonowania    = |11_stacjonowanie          = |11_okres_stacjonowania    = |11_stacjonowanie          = |11_okres_stacjonowania    = |11_stacjonowanie          = |11_okres_stacjonowania    = |11_stacjonowanie          = |11_okres_stacjonowania    = |11_stacjonowanie          = |11_okres_stacjonowania    = |11_stacjonowanie          = |11_okres_stacjonowania    = |11_stacjonowanie          = |11_okres_stacjonowania    = |11_stacjonowanie          = |11_okres_stacjonowania    = |11_stacjonowanie          = |11_okres_stacjonowania    = |11_stacjonowanie          = |11_okres_stacjonowania    = |11_stacjonowanie          = |11_okres_stacjonowania    = |11_stacjonowanie          = |11_okres_stacjonowania    = |11_stacjonowanie          = |11_okres_stacjonowania    = |11_stacjonowanie          = |11_okres_stacjonowania    = |11_stacjonowanie          = |11_okres_stacjonowania    = |1_oznaczenie            = [[Oznaczenia PKP:Lxd2|Lxd2]]-465 |1_rok                    = od 1978 |2_oznaczenie            = |2_rok                    = |3_oznaczenie            = |3_rok                    = |4_oznaczenie            = |4_rok                    = |5_oznaczenie            = |5_rok                    = |6_oznaczenie = |6_rok= |7_oznaczenie= |7_rok= |8_oznaczenie= |8_rok= |9_oznaczenie= |9_rok= |10_oznaczenie |10_rok= |uwagi                    = }}
+
{{Lw metryka pojazdu
 
+
|Stan=Sprawna
[[Kategoria:L45H]]
+
|Producent=FAUR
 +
|Typ=L45H
 +
|Numer=23613
 +
|Rok produkcji=1977
 +
|Ostatnie oznaczenie=Lxd2-465
 +
|Ostatni rozstaw=1000 mm
 +
|Ostatni typ silnika=Wola H12A
 +
|Ostatnie stacjonowanie=Piaseczno Miasto
 +
|Ostatni kraj=Polska
 +
|Użytkownik=Piaseczyńsko - Grójeckie Towarzystwo Kolei Wąskotorowej
 +
|Kolej=Piaseczyńsko-Grójecka Kolej Wąskotorowa
 +
|Opis=Lokomotywa typu L45H o numerze fabrycznym 23613 została wyprodukowana dla PKP w roku 1977. Nadano jej oznaczenie Lxd2-465. Została przydzielona do pracy na Grójeckiej Kolei Dojazdowej w listopadzie 1978 roku, gdzie stacjonuje nieprzerwanie aż do chwili obecnej. Po przejęciu GrKD od PKP przez TRGKW w roku 1998, lokomotywa została przywrócona do ruchu. Niestety w zimie 2006/2007 wystąpiła awaria silnika Lxd2-465 (przeciek wody do oleju). Jednakże po dwóch latach starań Towarzystwu udaje się zgromadzić fundusze na zakup nowego silnika i jesienią 2009 r. lokomotywa dostaje nowe "serce", zaś na początku roku 2010 znów rozpoczyna normalną pracę.<ref>Tabor-kolejka Piaseczno </ref>
 +
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Piaseczno Miasto|1978|nadal}}
 +
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lxd2-465|1978|nadal}}
 +
|Rozstaw={{Lw rozstaw|1000 mm|1978|nadal}}
 +
|Grafika=Lxd2-465-grojec.jpg
 +
|Opis grafiki=Lxd2-465 na stacji w Grójcu
 +
|Foto1=465-mogielnica.jpg
 +
|Opis1=23.05.1998 - Lxd2-465 i Px48-3917 na stacji Mogielnica
 +
|Foto2=465-nowe-miasto.jpg
 +
|Opis2=23.05.1998 - Lxd2-465 na stacji Nowe Miasto nad Pilicą
 +
|Foto3=Lxd2-465 w Piasecznie.jpeg
 +
|Opis3=Lxd2-465 na stacji Piaseczno Miasto wąskotorowe. 8.08.2021 Fot. Mikołaj Łuszczyński
 +
|Foto4=XD.jpeg
 +
|Opis4=Lxd2-465 w Runowie. Fot. Mikołaj Łuszczyński 8.08.2021
 +
|Foto5=Turbodemon.jpg
 +
|Opis5=Lxd2-465 wystawiona przed halę świeżo po zmianie barw. 14.10.2022
 +
}}

Aktualna wersja na dzień 12:14, 2 kwi 2023


<<< L45H

L45H 23613

Stan: sprawna

Lxd2-465-grojec.jpg

Lxd2-465 na stacji w Grójcu

Rok produkcji

1977

Producent

FAUR

Stan

Sprawna


Aktualne oznaczenie

Lxd2-465

Aktualny rozstaw

1000 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Piaseczno Miasto

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

Wola H12A

Kolej

Piaseczyńsko-Grójecka Kolej Wąskotorowa

Użytkownik

Piaseczyńsko - Grójeckie Towarzystwo Kolei Wąskotorowej

Stacjonowanie

Piaseczno Miasto 1978 - nadal

Rozstaw

1000 mm 1978 - nadal

Oznaczenie

Lxd2-465 1978 - nadal

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

Lokomotywa typu L45H o numerze fabrycznym 23613 została wyprodukowana dla PKP w roku 1977. Nadano jej oznaczenie Lxd2-465. Została przydzielona do pracy na Grójeckiej Kolei Dojazdowej w listopadzie 1978 roku, gdzie stacjonuje nieprzerwanie aż do chwili obecnej. Po przejęciu GrKD od PKP przez TRGKW w roku 1998, lokomotywa została przywrócona do ruchu. Niestety w zimie 2006/2007 wystąpiła awaria silnika Lxd2-465 (przeciek wody do oleju). Jednakże po dwóch latach starań Towarzystwu udaje się zgromadzić fundusze na zakup nowego silnika i jesienią 2009 r. lokomotywa dostaje nowe "serce", zaś na początku roku 2010 znów rozpoczyna normalną pracę.[1]

Galeria

Źródła

  1. Tabor-kolejka Piaseczno