Użytkownik:Jacek Fink-Finowicki/Brudnopis/Normy Kolejowe: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(pierwsze pozycje) |
(→Tabela norm: skrajnia normalnego toru) |
||
Linia 7: | Linia 7: | ||
!Oznaczenie oryginalne | !Oznaczenie oryginalne | ||
!Oznaczenie obecne | !Oznaczenie obecne | ||
+ | !Wersja | ||
!Tytuł | !Tytuł | ||
!Status | !Status | ||
Linia 13: | Linia 14: | ||
|PN-57/K-02052 | |PN-57/K-02052 | ||
|PN-K-02052:1957 | |PN-K-02052:1957 | ||
+ | |polska | ||
|Koleje wąskotorowe - Skrajnia taboru i skrajnie budowli dla kolei użytku publicznego o szerokości toru 750 mm | |Koleje wąskotorowe - Skrajnia taboru i skrajnie budowli dla kolei użytku publicznego o szerokości toru 750 mm | ||
|zastąpiona przez PN-69/K-02052 | |zastąpiona przez PN-69/K-02052 | ||
Linia 19: | Linia 21: | ||
|PN-69/K-02052 | |PN-69/K-02052 | ||
|PN-K-02052:1969 | |PN-K-02052:1969 | ||
+ | |polska | ||
|Koleje wąskotorowe - Skrajnia taboru i skrajnie budowli dla kolei o szerokości toru 750 mm | |Koleje wąskotorowe - Skrajnia taboru i skrajnie budowli dla kolei o szerokości toru 750 mm | ||
|wycofana | |wycofana | ||
| - | | - | ||
+ | |- | ||
+ | |PN-63/K-02056 | ||
+ | |PN-K-02056:1963 | ||
+ | |polska | ||
+ | |Tabor kolejowy normalnotorowy - Skrajnie | ||
+ | |zastąpiona przez PN-70/K-02056 | ||
+ | | - | ||
+ | |- | ||
+ | |PN-70/K-02056 | ||
+ | |PN-K-02056:1970 | ||
+ | |angielska | ||
+ | |Tabor kolejowy normalnotorowy - Skrajnie statyczne | ||
+ | |zastąpiona przez PN-EN 15273-2:2010 | ||
+ | | - | ||
+ | |- | ||
+ | |EN 15273-2:2009 | ||
+ | |PN-EN 15273-2:2010 | ||
+ | |angielska | ||
+ | |Kolejnictwo - Skrajnie - Część 2: Skrajnia pojazdów szynowych | ||
+ | |zastąpiona przez PN-EN 15273-2:2013-09 | ||
+ | |Railway applications. Gauges. Rolling stock gauge | ||
+ | |- | ||
+ | |EN 15273-2:2013 | ||
+ | |PN-EN 15273-2:2013-09 | ||
+ | |angielska | ||
+ | |Kolejnictwo - Skrajnie - Część 2: Skrajnia pojazdów szynowych | ||
+ | |zastąpiona przez PN-EN 15273-2+A1:2017-03 | ||
+ | |Railway applications. Gauges. Rolling stock gauge | ||
+ | |- | ||
+ | |EN 15273-2:2013+A1:2016 | ||
+ | |PN-EN 15273-2+A1:2017-03 | ||
+ | |angielska | ||
+ | |Kolejnictwo - Skrajnie - Część 2: Skrajnia pojazdów szynowych | ||
+ | |aktualna | ||
+ | |Railway applications. Gauges. Rolling stock gauge | ||
|- | |- | ||
|} | |} |
Aktualna wersja na dzień 00:42, 15 gru 2017
Norma kolejowa - nie stanowi jednoznacznie zdefiniowanego zbioru standardów. W kolejnictwie zastosowanie mają bowiem zarówno normy zakładowe, branżowe, krajowe jak i międzynarodowe. Wśród norm krajowych możemy wyróżnić grupę norm ściśle przypisanych do kolejnictwa, a jednocześnie zastosowanie będą miały liczne normy hutnicze czy nawet budowlane. Wśród norm międzynarodowych przede wszystkim znajdziemy Karty UIC, ale również standardy TSI lub normy europejskie implementowane do polskiego sytemu norm.
Tabela norm[edytuj]
Oznaczenie oryginalne | Oznaczenie obecne | Wersja | Tytuł | Status | Title |
---|---|---|---|---|---|
PN-57/K-02052 | PN-K-02052:1957 | polska | Koleje wąskotorowe - Skrajnia taboru i skrajnie budowli dla kolei użytku publicznego o szerokości toru 750 mm | zastąpiona przez PN-69/K-02052 | - |
PN-69/K-02052 | PN-K-02052:1969 | polska | Koleje wąskotorowe - Skrajnia taboru i skrajnie budowli dla kolei o szerokości toru 750 mm | wycofana | - |
PN-63/K-02056 | PN-K-02056:1963 | polska | Tabor kolejowy normalnotorowy - Skrajnie | zastąpiona przez PN-70/K-02056 | - |
PN-70/K-02056 | PN-K-02056:1970 | angielska | Tabor kolejowy normalnotorowy - Skrajnie statyczne | zastąpiona przez PN-EN 15273-2:2010 | - |
EN 15273-2:2009 | PN-EN 15273-2:2010 | angielska | Kolejnictwo - Skrajnie - Część 2: Skrajnia pojazdów szynowych | zastąpiona przez PN-EN 15273-2:2013-09 | Railway applications. Gauges. Rolling stock gauge |
EN 15273-2:2013 | PN-EN 15273-2:2013-09 | angielska | Kolejnictwo - Skrajnie - Część 2: Skrajnia pojazdów szynowych | zastąpiona przez PN-EN 15273-2+A1:2017-03 | Railway applications. Gauges. Rolling stock gauge |
EN 15273-2:2013+A1:2016 | PN-EN 15273-2+A1:2017-03 | angielska | Kolejnictwo - Skrajnie - Część 2: Skrajnia pojazdów szynowych | aktualna | Railway applications. Gauges. Rolling stock gauge |