WLs25: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(literówka) |
|||
Linia 8: | Linia 8: | ||
* Przekładnia: mechaniczna (dwubiegowa skrzynia biegów) | * Przekładnia: mechaniczna (dwubiegowa skrzynia biegów) | ||
* Przeniesienie mocy na zestawy kołowe: mechaniczne, łańcuchowe | * Przeniesienie mocy na zestawy kołowe: mechaniczne, łańcuchowe | ||
− | * Prędkość maksymalna: ok. | + | * Prędkość maksymalna: ok. 14 km/h. |
==Źródło== | ==Źródło== | ||
* {{cytuj stronę | url = https://e-sochaczew.pl/n/muzealne-konserwacje/51536/amp| tytuł = Muzealne konserwacje 2016 – lokomotywa spalinowa CBK 1| data dostępu = 19.01.2018| data = 29.05.2016| rok = | miesiąc = | praca = | opublikowany = e-Sochaczew}} | * {{cytuj stronę | url = https://e-sochaczew.pl/n/muzealne-konserwacje/51536/amp| tytuł = Muzealne konserwacje 2016 – lokomotywa spalinowa CBK 1| data dostępu = 19.01.2018| data = 29.05.2016| rok = | miesiąc = | praca = | opublikowany = e-Sochaczew}} |
Wersja z 13:54, 4 lut 2018
WLs25 - wąskotorowa lokomotywa spalinowa zbudowana w roku 1920 w zlokalizowanym w Szpandawie (Spandau) zakładzie firmy Orenstein und Koppel. Lokomotywy tego typu były przeznaczone do pracy na kolejach zakładowych oraz polowych.
W Polsce obecnie znajduje się jeden egzemplarz i należy do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie, dokąd trafił z Cukrowni Brześć Kujawski. Podczas swojej służby w cukrowni lokomotywa nosiła numer zakładowy CBK1. Jest przystosowany do pracy na torze o rozstawie szyn 750 mm.
Dane techniczne
- Masa: 4,2 tony
- Silnik: jednocylindrowy czterosuwowy, chłodzony wodą o mocy 20/25 KM
- Przekładnia: mechaniczna (dwubiegowa skrzynia biegów)
- Przeniesienie mocy na zestawy kołowe: mechaniczne, łańcuchowe
- Prędkość maksymalna: ok. 14 km/h.
Źródło
- Muzealne konserwacje 2016 – lokomotywa spalinowa CBK 1. e-Sochaczew, 29.05.2016. [dostęp 19.01.2018].