Tabor:Lw-00227: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (PawBot przeniósł stronę Lw-00227 do Tabor:Lw-00227: Właściwa przestrzeń nazw)
m (Zastępowanie tekstu - "typ silnika=Wola 71H12A" na "typ silnika=Wola H12A")
Linia 10: Linia 10:
 
|Ostatni rozstaw=785 mm
 
|Ostatni rozstaw=785 mm
 
|Ostatnie stacjonowanie=Chorzów
 
|Ostatnie stacjonowanie=Chorzów
|Ostatni typ silnika=Wola 71H12A
+
|Ostatni typ silnika=Wola H12A
 
|Kolej=Parkowa Kolej Wąskotorowa w Parku Śląskim w Chorzowie
 
|Kolej=Parkowa Kolej Wąskotorowa w Parku Śląskim w Chorzowie
 
|Użytkownik=Eurolok
 
|Użytkownik=Eurolok

Wersja z 23:20, 23 mar 2018


<<< L45H

L45H 24327

Stan: sprawna

Lxd2-hp-11-08-1.jpg

HP-Lxd2-11 pod wielkim piecem na terenie Huty "Pokój" w Rudzie Śląskiej

Rok produkcji

1981

Producent

FAUR

Stan

Sprawna


Aktualne oznaczenie

PKW-Lxd2-10

Aktualny rozstaw

785 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Chorzów

Kraj stacjonowania

Aktualny typ silnika

Wola H12A

Kolej

Parkowa Kolej Wąskotorowa w Parku Śląskim w Chorzowie

Użytkownik

Eurolok

Właściciel

Eurolok

Stacjonowanie

Huta Pokój 1981 - 2012
Rudy 2012 - 2014
Chorzów 2014 - nadal

Rozstaw

785 mm 1981 - nadal

Oznaczenie

HP-Lxd2-10 1981 - 2014
PKW-Lxd2-10 2014 - nadal

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag. Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich. W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i jest sprawna. Dnia 17 czerwca 2014 lokomotywa została przetransportowana z Rud Raciborskich na Kolej Torową w Parku Śląskim w Chorzowie, gdzie jest eksploatowana przez firmę "Przewoźnik Kolejowy Eurolok Jarosław Łuszcz" (operatora w/w kolei) do prowadzenia pociągów pasażerskich.

Galeria

Źródła