Ls40: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "Ls40 – lokomotywa spalinowa manewrowa małej mocy, produkowana w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie w latach 1952-1961. Wyprodukowa...")
 
Linia 1: Linia 1:
Ls40 – lokomotywa spalinowa manewrowa małej mocy, produkowana w [[Fablok|Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie]] w latach 1952-1961. Wyprodukowano łącznie 581 sztuk Ls40.
+
Ls40 – lokomotywa spalinowa manewrowa małej mocy, produkowana w [[Fablok|Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie]] w latach 1952-1961. Wyprodukowano łącznie 581 sztuk Ls40 w 5 umownych wersjach różniących się kształtem budki maszynisty oraz przedziału silnikowego.
  
 
Lokomotywa nie znalazła szerszego zastosowania w PKP (seria [[SM02]]) ze względu na niewielkie osiągi (zasięg: ok. 60 km, maksymalna prędkość: 11 km/h), jednakże, pod oznaczeniem Ls40, była szeroko używana do obsługi bocznic zakładów przemysłowych jako mała, ekonomiczna i lekka lokomotywa manewrowa. Ls40 była najmniejszą (długość: 6 m, masa: 16 ton) lokomotywą normalnotorową produkowaną w powojennej Polsce.
 
Lokomotywa nie znalazła szerszego zastosowania w PKP (seria [[SM02]]) ze względu na niewielkie osiągi (zasięg: ok. 60 km, maksymalna prędkość: 11 km/h), jednakże, pod oznaczeniem Ls40, była szeroko używana do obsługi bocznic zakładów przemysłowych jako mała, ekonomiczna i lekka lokomotywa manewrowa. Ls40 była najmniejszą (długość: 6 m, masa: 16 ton) lokomotywą normalnotorową produkowaną w powojennej Polsce.

Wersja z 06:57, 30 mar 2018

Ls40 – lokomotywa spalinowa manewrowa małej mocy, produkowana w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie w latach 1952-1961. Wyprodukowano łącznie 581 sztuk Ls40 w 5 umownych wersjach różniących się kształtem budki maszynisty oraz przedziału silnikowego.

Lokomotywa nie znalazła szerszego zastosowania w PKP (seria SM02) ze względu na niewielkie osiągi (zasięg: ok. 60 km, maksymalna prędkość: 11 km/h), jednakże, pod oznaczeniem Ls40, była szeroko używana do obsługi bocznic zakładów przemysłowych jako mała, ekonomiczna i lekka lokomotywa manewrowa. Ls40 była najmniejszą (długość: 6 m, masa: 16 ton) lokomotywą normalnotorową produkowaną w powojennej Polsce.